Rv 19 , odotan toista lasta, ja liikkeitä ei tunnu !
Eli tosiaan odotan nyt toista lasta, ja pientä hipasua tunsin jo rv 15 , mutta nyt tuntuu, että en tunne enään edes niitä.Potkuista puhumattakaan.Esikoista kun odotin , niin muistaakeni tässä vaiheessa tunsin jo ! Nytkin esikoinen nukkuu ja itse vaan en saanut nukuttua enään, koska olen huolisanni :(
Onko tää nyt ihan normaalia !
Kommentit (6)
Käy neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, niin saat mielenrauhan.
Mulla oli niin että myös rv 15 tunsin liikettä ja sit myöhemmin havaitsin ettei tuntunut mitään.Menin rakenneultraan rv 20+3 ja siellä sitten huomattiin että pikkuinen oli menehtynyt. Toivottavasti siellä kaikki hyvin!
voi olla normaalia, jos etuseinäistukka. Mulla tuntuneet toisen lapsen kohdalla liikkeet vasta RV 22, jos makasin mahallani, kunnon potkut tuli vielä myöhemmin. Vilkas ja liikunnallinen lapsi syntyi. Nyt jo 10v.
Minä tunsin ekassa raskaudessa liikkeet 15-16 viikolla ja tässä toisessa vasta viikolla 18. Johtui varmaan siitä, että olin tämän toisen raskauden alkaessa 15 kiloa painavampi kuin ensimmäisen alkaessa. Ja eipä sille mitään voi, jos liikkeet lakkaa... Mutta todennäköisesti vauva on vaan siinä asennossa, että potkii selkääsi päin... Jos et saa muuten mielenrauhaa, niin käy kuunteluttamassa ne sydänänet.
Minä viikolla 16 toinen lapsi ja en ole tuntenut vielä mitään. Vähän kyllä huolestuttaa, mutta en jaksa vielä pelätä. Eka lapsesta tunsin vasta viikolla 24 ensimmäiset liikkeet.
Tiedän kyllä, että nyt pitäisi tuntea liikkeet aiemmin, mutta voipa olla että vielä tulevat. Vähän kyllä pelottaa ensiviikon ultra,että onko kaikki ok. :)
Toivottavasti sinulla kaikki ok. :)
Toista lasta odottaessani, tunsin liikkeet ekan kerran vasta viikolla 18, mutta sen jälkeen oli aina päivien tai viikkojen taukoja. Kunnolla alkoi potkut tuntumaan vasta rv 24. Istukka oli kohdun takaseinässä eli sekään ei vaimentanut liikkeitä. Syntyi rauhallinen tyttö :)
Käy neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet tänään niin tiedät ainakin varmasti missä mennään.
Mä huomasin ekat liikkeet myös vasta rakenneultran jälkeen joskus yli 20. viikolla. Istukka etuseinämässä kuulemma vaimentaa liikkeitä tehokkaasti. Raskauksia on takana minullakin, joten tiesin, millaisia hipaisuja pitäisi odotella :)
Eli ei syytä huoleen :)