Tilillä 60000€, mitä tekisit?
En tiedä miten toimia tilillä olevien rahojen kanssa, miten sijoittaisitte? En ymmärrä osakkeista ym yhtään mitään
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla omaisuutta n. miljoona ja yhä tuntuu, että saa kyllä tosi tarkkaan miettiä miten rahat käyttää. En osta mitään turhia heräteostoksia enkä käy kahviloissa ja baareissa. Osakkeita on ja ihan käyttötililläkin pidän 200k. Asunnossa on kiinni 400k, ostettu käteisellä onneksi.
Miksi ihmeessä 200k€ käyttötililllä? Ei juuri tuota mitään enkä keksi mihin tuollaista käteisvaraa kukaan tarvitsisi.
Ei tuollainen summa mitenkään iso ole tavalliselle keskituloiselle ihmiselle. On hyvä pitää sellaista muutamaa kymppitonnia - sataatonnia tilillä pahan päivän varalle.
Ei tosiaan ole hyvä pitää moisia summia tilillä. Tuollaisen summan makuuttaminen tilillä maksaa useita tonneja vuodessa.
No jos mulla ei olisi velkoja maksettavana, ostaisin välittömästi sijoitusasunnon, vuokralaisia riittää aina, varsinkin nyt kun suuri lama on alussa, ja nyt varmaan on jo asuntojen hinnatkin laskeneet kivasti.
Laittaisin 40 000€ säästöön ja 20 000€ käyttäisin unelmieni toteuttamiseen; pintaremonttia kotona, pihan ehostusta istutuksilla ja lähtisin matkalle Italiaan. Hammaslääkärissä kävisin ka s fiksaamassa hampaita (valkaisua + 1 sillan teko mm). Olisi ihanaa toteuttaa nämä asiat.
Toteuta sinäkin unelmiasi, unohtamatta säästämistä.
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina jenkkikurssit rysähtää kun saivat tänään uutisen, että koronarokote on 2,5vuoden päässä.
Eli shorttaa
Mistäs SINÄ olet tämän sisäpiiritiedon saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla omaisuutta n. miljoona ja yhä tuntuu, että saa kyllä tosi tarkkaan miettiä miten rahat käyttää. En osta mitään turhia heräteostoksia enkä käy kahviloissa ja baareissa. Osakkeita on ja ihan käyttötililläkin pidän 200k. Asunnossa on kiinni 400k, ostettu käteisellä onneksi.
Miksi ihmeessä 200k€ käyttötililllä? Ei juuri tuota mitään enkä keksi mihin tuollaista käteisvaraa kukaan tarvitsisi.
Ei tuollainen summa mitenkään iso ole tavalliselle keskituloiselle ihmiselle. On hyvä pitää sellaista muutamaa kymppitonnia - sataatonnia tilillä pahan päivän varalle.
? 200 000€ tavallisella käyttötilillä ihan normaalia keskituloiselle? Aika riski jos pankkikortti varastetaan tms..
Hajauta osakkeisiin ja 10 000€ korolliselle talletustilille vararahaksi (remppa, kodinkone tai autonvaihtotarpeisiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Perusta oma yritys.
On jo...
Etkä tiedä, mitä tehdä 60000€?
Säästä ne. Tarvitse ne, kun yrityksesi menee konkkaan.
Miksi oletus että jos olet yrittäjä niin tiedät sijoittamisesta?? Idioottimainen kommentti.
Yritys ei lähelläkään konkkaa👌Missä kohtaa tuossa puhuttiin SIJOITTAMISESTA?
Opettele lukemaan.
Joku kade täällä taas huutelee👍
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina jenkkikurssit rysähtää kun saivat tänään uutisen, että koronarokote on 2,5vuoden päässä.
Eli shorttaa
Mielenkiintoista katsoakin huomisia uutisia.
Nyt ei kannata sijoittaa mihinkään, vaikka yleensä normaalioloissa ei tilillä makuuttamista kannateta. Liian epävarmat olot.
Osaako kukaan sanoa, että jos tulee vaikka inflaatio, kannattaako tilillä olevat rahat vaihtaa toiseen valuuttaan, ja jos niin mihin? Pystyykö tilillä olevia rahoja turvaamaan niin? Nyt puhuttu devalvaation mahdollisuudesta (aiemmin keväällä), mutta kuka tietää.
Mulla on suurin piirtein tuon verran itsellä, mutta ulkomaisen pankin tilillä ettei vaikuta tukiin. Mielellään sijoittaisin tai ostaisin asunnon, mutta olkoot käteisenä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on suurin piirtein tuon verran itsellä, mutta ulkomaisen pankin tilillä ettei vaikuta tukiin. Mielellään sijoittaisin tai ostaisin asunnon, mutta olkoot käteisenä sitten.
Eihän tuolla edes saa asuntoa ja sijoittamiseenkin summa on mitätön.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on niin pieni summa, että tuolla ei paljoa juhlita. Pidä tilillä puolet ja hajauta loput vakaisiin arvo-osakkeisiin. Ei missään nimessä pankin rahastoihin!
Just joo, käyttötilillä 200 000 euroa, eikä varaa köydö kahviloissa. Sairaus se on (liika)piheyskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on niin pieni summa, että tuolla ei paljoa juhlita. Pidä tilillä puolet ja hajauta loput vakaisiin arvo-osakkeisiin. Ei missään nimessä pankin rahastoihin!
Just joo, käyttötilillä 200 000 euroa, eikä varaa köydö kahviloissa. Sairaus se on (liika)piheyskin.
Päivittäinen kahvilareissu esimerkiksi täysi-ikäisyyden kynnykseltä eläkeikään asti (18-68v) oletetulla 5€ kustannuksella/käynti tarkoittaa jo yli 91000€ kustannusta.
Jos kahviin ja pullaan sijoitetun rahan laittaakin esim osakkeisiin, kertyy eläkeikään mennessä maltillisella 5% vuosituotto-odotuksella reilut 272000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen kahvilareissu esimerkiksi täysi-ikäisyyden kynnykseltä eläkeikään asti (18-68v) oletetulla 5€ kustannuksella/käynti tarkoittaa jo yli 91000€ kustannusta.
Jos kahviin ja pullaan sijoitetun rahan laittaakin esim osakkeisiin, kertyy eläkeikään mennessä maltillisella 5% vuosituotto-odotuksella reilut 272000€.
Hups. Siis 382000€.
Just tyypillistä suomalaista. Istutaan rahakasan päällä ja sniiduillaan vessapaperin kanssa.
Rahaa pitäis laittaa kiertoon; suosia suomalaisia yksityisyrittäjiä - ostaa kaikkea kotimaista.
Jos minulla olisi 60 000, laittaisin siitä 40 000 euroa saunamökkiin. Rantatontti jo on.
Loput säästäisin. Pieni pesämuna.
Kun rahaa olisi taas kertynyt n. 45 000. Varaisin perheelle unelmareissun Amerikan mantereelle kolmeksi viikoksi. Näin koronan jyllätessä reissurahaa olisi varmasti aikaa säästää pari vuotta.