Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määritätkö sä tuttaviesi arvon sen perusteella mitä tekevät työkseen?

Ihmettelen
11.07.2020 |

Otsikossa oikeastaan koko pointti.

Työskentelen esimiehenä vaatekaupassa ja jatkuvasti kohtaan sitä, että tuttavat kysyvät tyylillä ’mitä urasuunnitelmia sulla on?’, ’siis vieläkö sä olet siellä töissä?’, ’oletko ajatellut hakea muita töitä?’ jne.

Itselleni on aivan sama mitä kukakin tekee työkseen tai mikä on koulutukseltaan. Kaikkiin töihin tarvitaan tekijä, tää maailma ei muuten vaan pyöri. Vai määrittääkö ihmisen arvon se, että on johtavassa asemassa, hyvätuloinen jne.?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua aina naurattaa kun kummitätini (70+) mainostaa joka välissä, kuinka olen SENTÄÄN MAISTERI. Painottaa sitä, joten siksi isot kirjaimet. Ihan kuin maisteri olisi nykypäivänä jotain erityistä. 

No mutta kyllähän se on erityistä. Jos tarkastellaan 30 lapsen koululuokkaa, niin näistä noin 5 lukee itsensä maisteriksi asti.

Juu ei enää 2000-luvulla. Nykyisin maisteri on tusinatutkinto, joka löytyy kyllä merkittävästi enemmältä kuin 5/30 ihmiseltä. 

Vierailija
22/26 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua aina naurattaa kun kummitätini (70+) mainostaa joka välissä, kuinka olen SENTÄÄN MAISTERI. Painottaa sitä, joten siksi isot kirjaimet. Ihan kuin maisteri olisi nykypäivänä jotain erityistä. 

No mutta kyllähän se on erityistä. Jos tarkastellaan 30 lapsen koululuokkaa, niin näistä noin 5 lukee itsensä maisteriksi asti.

Meidän luokaltamme tuli maisteriksi kyllä varmasti 90%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei enää 2000-luvulla. Nykyisin maisteri on tusinatutkinto, joka löytyy kyllä merkittävästi enemmältä kuin 5/30 ihmiseltä. 

Kerrotko sitten oikean lukeman? 

Vierailija
24/26 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan normaalia kysyä urasuunnitelmista. Jälkimmäinen esimerkkisi toki urpoilua, jonka voi laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kaikilla ei ole normaaleja käytöstapoja hallussa ikävä kyllä. 

No onhan se ihan selvä urasuunnitelma että on siellä vaatekaupassa duunissa? Tällä hetkellä onnekkaat ne kellä on duunia ollenkaa!

No en todellakaan valitse tuttavia tai ystäviä niiden työn perusteella! Ihan pimahtanutta.

Vierailija
25/26 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa vain oman koululuokkani osalta. Tarkkaan en tiedä, mutta äkkiseltään laskettuna luku on noin 18/28. 

Vierailija
26/26 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa vain oman koululuokkani osalta. Tarkkaan en tiedä, mutta äkkiseltään laskettuna luku on noin 18/28. 

Et varmaan käynyt kouluasi Jakomäessä? Tilastokeskus antaa 30-34-vuotiaille 18%. Toki on varmasti niitäkin, jotka suorittavat maisterintutkinnon 34v jälkeen, mutta todennäköisesti aika vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan