Myynnissä 2006 pakkaus!
Eli päätin vihdoin ja viimein olla ottamatta pakkausta, mutta ajattelin vielä tarkistaa, että onko täällä ketään jota kiinnostaisi ostaa pakkaus? Voin lähettää myös ulkomaille! Ilmoitelkaahan pian, paperit lähtee Kelaan viim. 19.7. koska LA 20.9.
Kommentit (18)
Tyhmänä kysyn, eli onko tuo pakkaus se mikä on vähemmän sininen? Jos on, olisin kiinnostunut koko paketista.
bejpi ja 18+3
Onko tuosta pakkauksesta vielä kuvia jossain?
En oikein ymmärrä äitiyspakkauksen vaatteiden myymistä, kun ilmaiseksihan ne jokainen kuitenkin saa. Onko reilua rahastaa semmosella mistä ei itsekään tarvii maksaa? Monilla odottavilla perheillä ei varmasti ole liikaa rahaa kun sitä hankittavaa on varsinkin esikoista odotettaessa todella paljon. Postituskulujen maksattaminen on tietenkin eri asia.
Tämä oli vaan mun mielipide, toivottavasti kukaan ei loukkaannu! Itse olen ainakin meinannu lahjoittaa esim. SPR:lle ne äitiyspakkauksen vaatteet mitä en aio säästää.
Kesäisin terveisin, elmiina
No joo, ilmaiseksi se pakkaus saadaan, mutta on siinä vaihtoehtokin, joka on 140e! Ja paketteja on Kelalla myynnissäkin, hinta muistaakseni jotain 270e.
että miksi myydä ilmasiks saatua,ois musta pitäny eka miettii onko tarvetta pakkaukselle vai rahalle.. (ei millään pahalla ketään kohtaan) :)
Juu, olen tietoinen vaihtoehdoista.. Jokainenhan sen kohdallaan päättää ottaako pakkauksen vai rahat. Joka tapauksessa pakkaus saadaan ja minä en henk.koht. niitä vaatteita lähtis myymään. Mut kuten jo mainitsin, tää nyt oli mun mielipide ja jokainen tekee niinku tykkää.
-elmiina
Ulkomailla asuvana en saa pakkausta ja tosiaan hinta tilattuna on 270¿, siis ihan mielelläni ostan käyttämättömän pakkauksen joltain uusikkoäidiltä hintaan 140¿.
Siinä tulee roima säästö!!! Ja en missään nimessä ottaisi ilmaiseksi varsinkaan vieraalta, koska hänellä on oikeus siihen 140¿ eikä tarvitse kiltteyttään kauppailla meille ulkomailla asuville =) Mutta joku tuntuu ajattelevan meitä ulkomailla asuvia =)
Menen vasta h 14+ joten en uskalla babyblues ostaa sinun pakkaustasi =) Toivon että toisiakin myyjiä löytyy syksymmällä =)
-sykerö + pöppis 14+3
monia lahjojakin, joita on saanut ilmaiseksi, jos ovat rahanarvoista tavaraa eivätkä mahdu kaappeihin. Jokainen saa päättää mitä omistamalleen tavaralle tekee! Jotenkin tylsää puuttua tavallisessa ostoilmoituksessa tällaiseen asiaan.... Aiheuttaa turhaa pahaa mieltä... Tärkeintä on kuitenkin pitää odottavat mammat hyväntuulisina, että lapset syntyy mahdollisimman onnellisina ja terveinä :)). Sitä tämä yhteiskuntakin kansalaisiltaan odottaa...
Äiti saa joko 140 euroa tai äitiyspakkauksen. Moni ulkosuomalainen äiti haluaisi pakkauksen, muttei sitä saa, paitsi ostamalla Kelalta hintaan 270 euroa. Mitä väärää tekee suomalainen äiti ottamalla pakkauksen ja " myymällä" sen tällaiselle ulkosuomalaiselle äidille 140e+postituskulujen hintaan? Edelleen tämä suomalainen äiti saisi sen saman rahan minkä olisi saanut suoraan kelasta (140 euroa), mutta samalla joku ulkosuomalainen äiti sai haluamansa pakkauksen lähes puoleen hintaan Kelan taksaan verrattuna?
Eihän tässä kukaan rahasta, vaan nimen omaan tekee ison palveluksen ja säästää ulkosuomalaiselta äidiltä euroja aika paljon!
elmiina80:
En oikein ymmärrä äitiyspakkauksen vaatteiden myymistä, kun ilmaiseksihan ne jokainen kuitenkin saa. Onko reilua rahastaa semmosella mistä ei itsekään tarvii maksaa?
Kesäisin terveisin, elmiina
Käsitän oikein hyvin, itsellänikin asia oli vähän aikaa sitten ajankohtainen.. En vaan ehkä ajatellu asiaa niin pitkälle kuin olis pitäny. Tarkotus ei ollu pahottaa kenenkään mieltä, mua vaan ylipäätään nyppii se, kun ihmiset kauppaa äitiyspakkauksen tavaraa (siis esim. kirppareilla). Tää nyt oli ehkä väärä paikka (ja tapa) ilmasta mielipiteeni. Pahoittelen! Toivottavasti tästä ei nyt mitään riitaa kehkeydy..
-elmiina *heiluttaa valkoista lippua*
Ei mun mielestä haittaa vaikka myy kirpparilla pakkauksen vaatteita. Jos ison säkin vie myyntiin niin rupeeko siinä erottelemaan mikä tuli pakkauksesta ja mikä ei? Kirpparitoiminta ei muutenkaan oo mikään kultakaivos: vaatteille pitää laittaa pikkuriikkiset hinnat et ees joku ostaa, pöytämaksut on isot ja varastelua sun muuta hävikkiä esiintyy.
Onhan se tietysti hyvä ajatus että laittaa johonkin Karjalan vauvakassiin tai muualle hyväntekeväisyyteen vaatteita, mutta voihan sinnekin laittaa mitä vaatteita vaan. Turha niitä nyt on niin puritaanisesti jakaa että tämän sain valtiolta, lahjoitan sen eteenpäin, tään ostin henkkamaukasta joten sen myyn kirpparilla... Kyllä sitä eettisyyttä ehkä kannattais ajatella jossain muussa vaiheessa kulutusketjua.
Enkä yhtään vihaisena minäkään, mutta ehkä löysemmällä pipolla varustettuna tässä asiassa ;)
vilhelmiina
Vilhelmiina, samoilla linjoilla sinun kanssa.. Olen vaan törmänny viime aikoina kirppareita kierrellessä (meillä 4,5 kk vauva ja käytettynä ollaan paljon tavaraa hankittu) aivan järjettömään hinnoitteluun! Käytetyt vauvan vaatteet maksaa monesti saman verran kuin kaupassa. Väkisinkin hyppää silmille jos hirveellä hintaa myydään vaatetta mikä on itse ilmaseksi saatu. En tiedä kuin yleistä tämmönen riistohinnoittelu on, mutta mielestäni kirpparin idea on myydä käytettyä tavaraa halvalla. Tosin myyntipaikat maksaa nykyisin niin paljon että se varmaan nostaa tuotteiden hintoja..
No, tämä nyt on jo asiaa asian vierestä.. Joka tapauksessa aurinkoa kaikkien äitien ja vauvojen kesäpäiviin!
-elmiina
eli jos myisit sen töppösineen, hanskoineen ja hattuineen päivineen niin laita viestiä: hiiripiisinen@luukku.com
koko paketti jos et ole sitä vielä myynyt, mutta yksi kysymys, kuinka paljon tuo laatikko painaa kokonaisuudessaan?
Nimittäin posti veloittaa kilojen mukaan ja asun Ranskassa....
Kiitos tarkennuksesta,
Carole
Olis ihan korrektia hoitaa asia loppuun, kun kerran ilmoituksen laittaa!
Juuri joku kertoi sen painaneen 8 kg eli postikulut voivat nousta aika isoiksi, jos ulkomaille lähettelee (tosin pelkkää arvailua...) :)
Itse odottelen pakkausta saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä!
T.Je_Ni 29+2
... ainoastaan seuraavat (eli EI toppapuvut, kirjallisuus, sakset ja mittarit ym.):
*Sukat, koko 19-21, 96% kampapuuvilla / 3% polyamidi / 1% lycra.
*Froteesukat ja lapaset, koko 19-21, 83% kampapuuvilla / 15% polyamidi / 2% lycra.
*Body, 60 cm, olkanapit, 100% kampapuuvilla.
*Potkuhousut, 60 cm, 100% kampapuuvilla.
*Potkuhousut, 70 cm, 100% kampapuuvilla.
*Kietaisubody, 60 cm, 100% kampapuuvilla.
*Potkuhousut, 60 cm, 100% kampapuuvilla.
*Kietaisupaita, 60 cm, 100% puuvilla.
*Puolipotkuhousut, 60 cm, 100% puuvilla.
*Puolipotkuhousut, 60 cm, 100% puuvilla.
*Potkuhousut, 70 cm, 100% kampapuuvilla.
*Potkupuku, 70 cm, 100% puuvilla.
*Oloasu, 70 cm, olkanapit, 100% puuvilla.
*Potkupuku, 60 cm, 100% kampapuuvilla.
*Vaahtomuovipatja, 43x70x4 cm, freonivapaa.
*Suoja-alusta, 45x73 cm, puuvillafrotee, taustalla pvc pinnoite.
*Aluslakana, 150x90 cm, 100% puuvilla.
*Pussilakana, 124x85 cm, 100% puuvilla, toinen puoli luonnonvalkoinen.
*Peite, 120x80 cm, 50% puuvilla / 50% polyesteri, täyte 100% polyesterivanu.
*Kylpypyyhe, 87x87 cm, kulmahupulla, 100% kampapuuvilla / polyesteri.
- - Mutta onnistuisiko tällainen eriyttäminen ja mihin hintaan?