Miten toimia aivottomasti jankuttavan viranomaisen kanssa?
Onko muille käynyt niin, että kun jostain asiasta on keskusteltu ja sinä olet siihen jo kantasi sanonut työvoimaviranomainen alkaa jankuttaa asiaansa kuvitellen muuttavasi mielipiteesi?
Mä esim pari vuotta sitten keskustelin jostain kurssista, ja kun olin kertonut kantani ja kaikki perustelut miksi en lähde sinne äijä alkoi jankuttaa kolmea sanaa:
"lähtisit nyt kuitenkin"
"lähtisit nyt kuitenkin"
"lähtisit nyt kuitenkin"
...
Oikeesti 15 minuttia tuommoisen kuuntelemista eikä ollut mitään väliä mitä minä hänelle sanoin, vammainen jankuttaminen vaan jatkui, meinas pinna palaa.
Hyvät neuvot kalliit, mitä tehdä tuommoisessa tilanteessa?
Kommentit (15)
Pyydä lupaa nauhoittaa tai perustelut jankutukselle.
Lähtisit nyt kuitenkin niin jankkaus loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisit nyt kuitenkin niin jankkaus loppuu.
Olin jo päätökseni tehnyt.
Voit aina sanoa, että et tarvitse työttömyyskorvausta joten sun ei tarvi täyttää sen saamisen vaatimuksiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Voit aina sanoa, että et tarvitse työttömyyskorvausta joten sun ei tarvi täyttää sen saamisen vaatimuksiakaan.
Valitettavasti päättäjät on romuttanu suomen työmarkkinat. Ei se oo oikein että evätään työpaikka sadoilta tuhansilta, mutta minkäs teet, tässä paskassa on pakko elää
Jos et ole mitään valmis tekemään niin et varmaan sitten tukirahojakaan tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole mitään valmis tekemään niin et varmaan sitten tukirahojakaan tarvitse
Jos et ole valmis käyttämään aivoja niin et sitten niitäkään tarvitse.
Ala vastata samalla mitalla. "Lopettaisit jo turhan jankkaamisen. Lopettaisit jo turhan jankkaamisen. Lopettaisit jo turhan jankkaamisen."
Se yrittää auttaa sua ettet saa karenssia.
Siksi se jankuttaa. Ei niistä ole kivaa katkaista työttömien rahahanoja, mutta niiden on pakko, jos ei työtön täytä velvollisuuksiaan, joita sillä on työttömänä.
Hae sairaslomaa, jos et kykene hakemaan töitä ja osallistumaan työkkärin juttuihin.
Tyypillistä miestä. Jankkaa niin kauan että saa tahtonsa läpi, tietäen että uhri tekisi mitä vain, kunhan se saakelin jankkaus loppuu.
Mutta heti kun on antanut periksi miehelle, se aloittaa uuden jankkauksen.
Idiootti-työtön-rotta hiljaa. Menisit kuitenkin... Mitä hyötyä siitä on itsellesi ja muilla, jos vain piereskelet sohvalla ja juot pirkka olutta?
Vierailija kirjoitti:
Se yrittää auttaa sua ettet saa karenssia.
Siksi se jankuttaa. Ei niistä ole kivaa katkaista työttömien rahahanoja, mutta niiden on pakko, jos ei työtön täytä velvollisuuksiaan, joita sillä on työttömänä.Hae sairaslomaa, jos et kykene hakemaan töitä ja osallistumaan työkkärin juttuihin.
Kyse ei ollut mistään karensseista. En ole ikinä elämässäni saanut karenssia.
Olen muuten hakenut sairauslomalle mutta en päässyt. Missä on vika jos lääkäri diagnosoi minut sairaaksi ja työkyvyttömäksi mutta KELA ei päästä sairauslomalle? Yhteiskunnan pitää valehdella tässäkin asiassa. Sairasta miestä pitää väittää terveeksi. Nykyään ne TE-toimiston virkailijat vain vikisee "voi kun pääsisit sairauslomalle" mutta eihän se heidän päätettävissään ole.
Ota laukustasi esiin paperinen muistilehtiö ja kynä. Kun jankuttaja sanoo "Lähtisit nyt kuitenkin", vedä lehtiöön tukkimiehen kirjanpidolla viiva. Nosta katseesi lehtiöstä, katso jankuttajaa silmiin ja sano: "En lähde". Toista niin monta kertaa kuin tarvitaan. Huom. katse lehtiöön, sitten katse ylös jankuttajaan, sama uudelleen hitaasti ja rauhallisesti. Laske lopuksi viivat ja merkitse summa alle.