Meni sitten välit poikki lapsen adoptiovanhempien kanssa.
Annoin ensimmäisen lapseni adoptioon leikki-ikäisenä. Pelan ja vanhempien kanssa sovittiin että pidetään joskus yhteyttä. Ollaan joskus tavattu ja facebookin ja postin kautta oltu yhteydessa. Nyt kun tavattiin niin taas adoptioisä alkoi pyytämään rahaa jo tulevaa ajokorttia varten joskus pyytänyt mopoa yms varten. Ei minulla ole rahaa antaa eikä velvollisuuttakaan. En jatka enää heihin yhteydenpitoa.
Kommentit (15)
Porvoossa tuollaiset adoptiovanhemmat on ihan tavallisia.
En nyt oikein tajua. Jos antaa lapsen adoptioon, niin siinähän luopuu kaikista velvollisuuksista ja oikeuksista lapseen. Miksi pitäisi siinä olla jotain tapaamisia tms.? Eihän siinä ole mistään kasvattiperheestä kyse vaan adoptiosta, joka on lopullinen luopuminen. Miksi ap on jäänyt roikkumaan lapseensa, josta on halunnut luopua? Ei sitä voi kakkua säästää ja syödä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:56"]
En nyt oikein tajua. Jos antaa lapsen adoptioon, niin siinähän luopuu kaikista velvollisuuksista ja oikeuksista lapseen. Miksi pitäisi siinä olla jotain tapaamisia tms.? Eihän siinä ole mistään kasvattiperheestä kyse vaan adoptiosta, joka on lopullinen luopuminen. Miksi ap on jäänyt roikkumaan lapseensa, josta on halunnut luopua? Ei sitä voi kakkua säästää ja syödä.
[/quote]
Nyt tuli ensimmäinen järkevä kommentti tähän ketjuun.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:56"]
[/quote]
En mä ole jäänyt roikkumaan lapseen vaan pelastakaa lapset ry.n ja adoptiovanhempien kanssa sovittiin että tehdään näin koksa lapsi oli jo leikki-ikäinen kun meni adoptioon jos olisi ollut vauva niin ei silloin olisi mitään tapaamisia ollut ikinä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:29"]
Kappas, ammattivalittaja.
[/quote]
jep, tunnistaa helposti ja aiheet kiertää edelleen samaa rataa
No johan on siinä asiaton isä.. Ihan syystäkin katkaiset välisi lapseesi.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 13:47"]
[/quote]
No ei mulla tulottomalla ole rahaa antaa ja heidän pitäisi lapsi elättää ja ostaa tarvittavat jutut, ovat varakkaita.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 13:47"]
[/quote]
No ei mulla tulottomalla ole rahaa antaa ja heidän pitäisi lapsi elättää ja ostaa tarvittavat jutut, ovat varakkaita.
[/quote]
Ei niin ja siksi teitkin oikein, isä taas vähän ryssi, mutta eihän siinä ole mitään uutta. Olen sata varma, että jatkossa te kaikki voitte paremmin, siis paljon paremmin!
Joopajoo. Toiset elättävät lapsesi ja sinä olet kätevästi se kiva äiti joka ei määräile, kasvata eikä kiellä. Otat parhaat päältä. Olet varmaan painavasta syystä alunperin hylännyt lapsesi, joten miksi sinulla pitäisi olla oikeus olla hänen äitinsä siinä määrin kuin sinulle itsellesi sopii. Et ole elatusvelvollinen muttet myöskään oikeutettu tapaamaan lasta siten kuin huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 13:54"]
Joopajoo. Toiset elättävät lapsesi ja sinä olet kätevästi se kiva äiti joka ei määräile, kasvata eikä kiellä. Otat parhaat päältä. Olet varmaan painavasta syystä alunperin hylännyt lapsesi, joten miksi sinulla pitäisi olla oikeus olla hänen äitinsä siinä määrin kuin sinulle itsellesi sopii. Et ole elatusvelvollinen muttet myöskään oikeutettu tapaamaan lasta siten kuin huvittaa.
[/quote]
En tapaakaan lasta kuin ani harvoin. He saavat päättää mitä hänelle ostavat ja kasvattaa kuten haluavat. En vaan tykkää että kerjäävät tapaamista ja sitten pyytävät rahaa.
vitonen ei ymmärrä lukemaansa, eikä ole eka kerta
Se lapsi on heidän, ei sinun. Heidän tehtävä on elättää lapsi jonka sinä olet synnyttänyt. Pitäisikö ihan hankkia ulkopuolista apua. Toi kuvio on niin outo. Se isä on saatava tajumaan, että lapsi on heidän.
Mä tunnen ihan myötähäpeää vitosen puolesta. Miten joku voi olla noin tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:29"]
Mä tunnen ihan myötähäpeää vitosen puolesta. Miten joku voi olla noin tyhmä?
[/quote]
Tätä on pakko kompata!
Mutta ap, eikö tilanne ole nyt sitten hyvä, ei tarvii enää stressata asialla? Kun tämähän on ollut sulle pahan stressin aiheuttaja jo pitkään...