Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöt ja kitisevä koira

Vierailija
14.05.2013 |

Mitä minun pitäisi tehdä? Koira viihtyy ihan hyvin työpäivän ajan kotona jos ollaan työpaikalla (ei tee pahojaan tms.) koska pääsee ennen töitä ja töiden jälkeen kunnolliselle lenkille.

Nyt teen kuitenkin töitä etänä (tai yritän kovasti keskittyä) mutta koira vinkuu koko ajan vaikka ollaan juoksulenkki käyty aamulla. Hätä sillä ei ole. Jos päästän sen pihaan, se vinkuu sitten oven takana että minun pitäisi mennä sen kanssa sinne leikkimään.

Käydään lenkillä aamulla, ja yhden kerran käyn alkuiltapäivästä kesken töiden sen kanssa lenkin, sitten viiden-kuuden aikaan vielä lenkitys ja illalla pissatus.

Miten saisin aktivoitua koiran johonkin omiin puuhiinsa siksi aikaa kun teen töitä? Se näyttää luulevan että vain koska olen kotona, minun pitäisi olla koko ajan sen käytettävissä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se on vielä pentu...

Vierailija
2/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huomioi koskaan sen kitinää. Ulos eikä sisään pääse kitisemällä. Jos se syö luita, anna sille joku pitkään kestävä puruluu. 

Mun koirat nukkuu päivät ja jos harvoin olen kotona päivät, niitä ei vois vähempää kiinnostaa. Mutta ne onkin laiskurikaksikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pentu. Aikuinen (paimen)koira joka ei ole tottunut siihen että keskellä päivää olen kotona. Ei se viikonloppuisin tuollainen ole. Herrrrrrmot menee.

Vierailija
4/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan välitä sen vikinöistä. Et siis reagoi yhtään lepertelemällä tms.

Kyllä se sitten väsähtää ja käy nukkumaan, niin kuin se yleensä nukkuu muutkin päivät yksin ollessaan.

Vierailija
5/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä palkitse sitä kitinästä, vaan ole täysin kiinnittämättä kitinään huomiota. Niin koira oppii lopulta, että ininällä ei saavuta huomiota ja se on turhaa.

Vierailija
6/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa neuvoa täältäkin. Mitä ikinä teetkin, älä koskaan huomaakaan koiraa kun se kitisee. Älä huokaise turhautuneesti, älä katso koiraa, älä edes moiti, mitään ei ikinä koskaan tapahdu eikä mitään saa ellei turpa ole tukossa.

Lisäksi, jos koiran elämä on viikonloppuisin aina vaan aktiviteettia toisen perään, se oppii, että sen elämä on yhtä jatkuvaa touhua ja toimintaa kun ihmiset ovat kotona ja ei nyt ymmärrä, miksi olet kotona mutta mitään ei tapahdu. Eli osa viikonlopuistakin olisi hyvä pyhittää tylsyydelle, jolloin kukaan ei huomioi koiraa tai se on vähän yksinkin kotona, jotta ero viikon ja viikonlopun välillä olisi liukuvampi.

Minä opiskelen, ja välillä on hyvinkin itsenäistä opiskelua jota teen kotoa tietokoneen äärestä. Koirani, aikuinen staffi joka oli tottunut olemaan työpäivät yksin, reagoi juuri samalla tavalla kuin ap:n koira, vinkui, kitisi ja kerjäsi huomiota yhtenään. Ei siinä muuta kuin mitään ei koskaan tapahdu kun itku kuuluu, niin eihän se viitti enää itkeä tuossa vieressä kun on todennut ettei mitään sillä saavuta.

Vierailija
7/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joo, koiran saa aktivoitua omiin puuhiinsa antamalla osan sen päivän ruoista älyleluilla, joista osa on sellaisia ettei emäntää tarvita mukaan pelaamaan, esim. Kongit ja vastaavat sekä ihan marketin namipallot joihin pistetään nappuloita sisälle, ja sieltä ne sitten putoilee yksi kerrallaan kun koira vierittää palloa ympäriinsä. Lisäksi jos on piha, jolla koira voi ulkoilla yksinään, sinne pihalle voi piilottaa nameja/ruokaa/lempileluja ja opettaa koiralle käskyn, josta se tietää lähteä niitä etsimään. Onhan näitä. Koira on paljon helpompi väsyttää jollain aivoja tai nenää vaativalla kuin liikunnalla.

t. 7

Vierailija
8/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:58"]

Ei ole pentu. Aikuinen (paimen)koira joka ei ole tottunut siihen että keskellä päivää olen kotona. Ei se viikonloppuisin tuollainen ole. Herrrrrrmot menee.

[/quote]

No ei se koira ymmärrä onko vkl vai arkipäivä :D

Älä huomioi kitinää.

Btw harrastatteko koiran kanssa vain liikuntaa etkä muuten touhua sen kanssa mitään aivoja stimuloivaa? Jäljestys esim. voisi auttaa ainakin siihen ettei se ole turhautunut.

Vierailija
9/9 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, paitsi että se on kissa joka kitisee, eikä koira. On jatkuvasti ramppaamassa ovesta sisään ja ulos, noin viiden minuutin välein. Ja sitten kun tulee sisään, kävelee suoraan ruokakupille ja alkaa vinkumaan uutta ruokaa kuppiin. Olen yrittänyt olla välittämättä mankumisesta, mutta ei tuo kissa mitään näytä oppivan. Hermot vaan menee, ja töitä ei juurikaan saa tehtyä.