Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksuaalinen nautinto on yliarvostettua

Vierailija
14.05.2013 |

On olemassa monia ihmisiä, joiden toimintaa omassa elämässään ohjaa pitkälti seksuaaliset vietit ja vaistot.

En ole koskaan voinut ymmärtää, miksi seksuaalinen vietti on niin voimakas joillakin ihmisillä. Mielestäni tämä kertoo jonkin sortin tunneköyhyydestä, jos elämä pyörii vain yhden primitiivisen asian ympärillä.

Elämässä on todellakin paljon muutakin nautinnon arvoista kuin pelkkä paneminen: Esim. hyvä ruoka, ystävät, mielenkiintoinen työ, perhe, jne.

Onko yhteiskuntamme aina ollut näin pinnallinen vai olenko väärässä, että seksuaalinen hurjastelu on vain lisääntynyt nykyaikana?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Lopetin moiset "nautinnot" yli 2 v sitten, ja en ole niitä sen koommin kaivannut ;)

Vierailija
2/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee!!!!

Pääsit pätemään! Aplodeja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä lihaskouristushan se on. Urheileminen ajaa saman asian

Vierailija
4/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa jos vietit ovat niin vahvoja että ohjaavat koko elämää, kaikkia toimintoja mitä päivässä on, eli ajatukset pyörivät vain sen ympärillä missä on seksiä, miten saan seksiä jne jne...Myös niin että jos ei pysty seksistä kieltäytymään niin onhan se surullista( siis silloin kun sitä ei terveyden tai moraalin kannalta ole suotavaa harrastaa).

Muuten olisi kyllä vaikeaa kuvitella omaa elämää parisuhteessa tai sinkkunakaan ilman seksiä.

Vierailija
5/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin nuorempana nautin kaikesta seksistä aivan hurjasti, se kiima oli aivan ihanaa, nyt vanhempana ei ole mitään kiimaa, on vain vähän seksiä ja loppuhuipennus, ok oli ihan mukavaa, mutta se mitä oli nuorena on poissa lopullisesti, tunnen katkeruutta siitä. huippuhetket ovat muutenkin kadonneet, mistä niitä voisi saada, mistä saisi huippuhetkiä elämään, kaipaisin niitä niin kovasti. unelmoin nuoresta seksikumppanista, joka saisi minut syttymään oikein kunnoilla, en tiedä auttaisiko tuokaan. täytynee minunkin alkaa hyväksymään tosiasiat. on niin paljon, mitä en sitten koskaan kokenut, tässäkö tämä sitten oli, harmi.

Vierailija
6/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja, että jotkut ihmiset (av-mammat) osaavat olla yksinkertaisia, lokerointiin rakastuneita tiukkapipoja; jos sinä olet kylmä kala, älä oleta kaikkien muidenkin tahtovan kylmiksi kaloiksi.

itse pidän seksistä hyvin paljon, mutta siltikään elämäni EI "pyöri vain yhden primitiivisen asian ympärillä". seksi on iso ilo elämän monien ilojen joukossa; mm. työ, lapset, ystävät, hyvä ruoka ja juoma, musiikki jne. jne.

koitaakaa nyt tajuta, että kaikki ihmiset eivät ole samasta muotista, kaikki ei ole mustaa valkoista, hyvää tai pahaa! vaikka minulle seksi on upea, ihana, kahden ihmisen välinen nautinto, niin silti tajuan, että kaikki ei siitä välitä. sama minulle, heidän asiansa.

se mikä näissä ap:n kaltaisissa aloituksissa alkaa punaista välkyttämään, on juuri tuo "Minä olen oikeassa, kaikkien pitäisi elää juuri kuten Minä"-mentaliteetti.

Vierailija
7/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jonka elämä pyörisi vain seksin ympärillä. Ja jos jollain pyörii, niin sehän on ongelma siinä missä mihin tahansa asiaan (nautintoa tai sisältöä subjektille tuottavaan toimintaan) hurahtaminen. han yhtälaillahan nykyään saatetaan hurahtaa ja jäädä ihan riippuvaiseksikin vaikkapa ruokavalioon, liikuntaharrastukseen, perheellistymiseen, työhön, päihteiden käyttöön ym.

Mikään asia ei ole hyvä, jos se hallitsee elämää. Sen sijaan seksin ja siitä saatavan nautinnon/myönteisten puolten typistäminen "lihaskouristuksiin", kertoo jotain äärimmäisen yksinkertaistavasta ja kielteisestä suhtautumisesta seksiin. Seksi on monia asioita: fyysistä ruumiintoimintoihin liittyvää nautintoa, toki, mutta myös esim. fyysistä ja henkistä läheisyyttä, kontaktin ja hellyyden, välityksen ja arvostuksen, halun ja ihailun osoituksen muoto, oman ja toisen kehon kunnioittamista ja arvostamista, kehollisuutta yleisemminkin, hyvää urheilua, tutkitusti mainio stressinlaukaisu- ja hallintakeino, paitsi kehossa myös mielessä monia myönteisiä terveysvaikutuksia ja hyvien hormonien tuottamista edistävää toimintaa, fantasioita ja mielikuvitusta, itseen ja toiseen monipuolisesti tutustumista jne.

Ei minun nenääni kaiva, jos joku ei ole seksuaalinen tai koe tarvitsevansa seksiä, mutta miksi näiden ihmisten pitää usein alentaa seksin arvoa tai väittää, ettei seksi voi tarjota muuta kuin yksipuolista fyysistä nautintoa...tai jopa, että myönteinen ja runsas seksielämä on väistämättä ongelma. Ongelman seksi aiheuttaa, kuten yllä jo mainitsin, tosiaan vain jos koko elämän sisältö typistyy siihen ja sitä halutaan oman ja läheisten hyvinvoinnin kustannuksella (pettämiset, pakkomielteet). Mutta, kuten sanottu, tällaisen ongelman voi aiheuttaa moni muukin nautinnon lähde.

Vierailija
8/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen uskovainen ja sitä mieltä, että seksiä tulisi harrastaa vain, jos aikoo hankkia lapsia. Muutoin kyse on seksuaalisesta hurjastelusta ja synnistä.

Vierailija
9/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt mietin, että menisinkö baariin, vedänkö ykköset päälle ja meikit naamaan, tuhlaanko vähintään pari kymppiä taksiin ja juomiin, raahaanko humalassa kotia jonkun joka päivänvalossa onkin joku ällötys jolta saatan saada jonkun taudin tai saatan joutua raiskatuksi tai molempia, pesen lakanat eikä se seksikään mitään hyvää ollut, niin oikeesti: kuka viitsii?

Ei se oo sen vaivan arvoista. Käytän dildoa. Sitten tietysti jos on rakastunu, niin sit ehkä mut siihenkin liittyy kaikkee ikäviä sivutuotteita. Se tunnemylläkkä on ihan perseestä. Ja se draama.

Sanoisin, että seksi, parisuhteet ja muu säätäminen ovat tylsimpiä ja epätyydyttävämpiä harrastuksia kuin juuri mitkään muut.

Vierailija
10/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kumppanini ainakin tykätään seksistä! Ja eipä se oikeastaan muille kuulu.

Kel onni on, se onnen kätkekööt. Nyky maailmassa ei kannata "näyttää" muille onnellisuuttaan, saa vaan muut katkeraksi. Paras kun lähimmät ihmiset tietää että on onnellinen.

Vierailija
11/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, harva varmaan viitsiikään. Onneksi kaikille seksi ei merkitse kuvailemasi kaltaista toimintaa! Todella ikävää, että sinulle on (ilmeisesti elämänkokemuksesi kautta) piirtynyt tällainen kuva seksistä ja ihmisten välisestä seksuaalisesta vuorovaikutuksesta.

Vierailija
12/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 11:47"]

Minä ja kumppanini ainakin tykätään seksistä! Ja eipä se oikeastaan muille kuulu.

Kel onni on, se onnen kätkekööt. Nyky maailmassa ei kannata "näyttää" muille onnellisuuttaan, saa vaan muut katkeraksi. Paras kun lähimmät ihmiset tietää että on onnellinen.

[/quote]

olen teille kateellinen, mutta koen iloa teidän onnesta, harmi että onni täytyy kätkeä, olisi ihanaa saada kuulla ihmisten onnesta ja hyvästä elämästä. omanikin on ihan hyvää, vaikka tuo seksi ei oikein ole parhaalla tolalla. 

Vierailija
13/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 11:42"]

No jos nyt mietin, että menisinkö baariin, vedänkö ykköset päälle ja meikit naamaan, tuhlaanko vähintään pari kymppiä taksiin ja juomiin, raahaanko humalassa kotia jonkun joka päivänvalossa onkin joku ällötys jolta saatan saada jonkun taudin tai saatan joutua raiskatuksi tai molempia, pesen lakanat eikä se seksikään mitään hyvää ollut, niin oikeesti: kuka viitsii?

Ei se oo sen vaivan arvoista. Käytän dildoa. Sitten tietysti jos on rakastunu, niin sit ehkä mut siihenkin liittyy kaikkee ikäviä sivutuotteita. Se tunnemylläkkä on ihan perseestä. Ja se draama.

Sanoisin, että seksi, parisuhteet ja muu säätäminen ovat tylsimpiä ja epätyydyttävämpiä harrastuksia kuin juuri mitkään muut.

[/quote] Mies se on se, joka sen raahaamisen tekee. Nainen pitää aina jotenkin taivutella, pehmentää ja vaikka valehdella seksiä varten. Sitä paitsi nainen voi hommata sen seksikamun vaikka kirjastosta, joten esimerkkisi on todella kärjistetty.

Tuollaisilla valhe-esimerkeillä voidaan vain tarkoituksellisesti sumentaa keskustelua oikeista asioista.

Vierailija
14/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten seksuaalisuus(kin) on hyvin syvällistä, tiesitkös sitä aloittaja? Mutta joillekin se selvästikin on jotain ihan muuta. Voi se kai olla helpompaakin noin kuin sinä sen näet ja koet, siis tämä elämä, mene ja tiedä sitten..

Seksiin oikean ihmisen kanssa oikeaan aikaan kiteytyy mielestäni oikeastaan koko elämä, oma kokemus maailmasta saa täyttymyksen. Se on rakastelua, eikä mikään määrä herkkuja, virikkeitä, saavutuksia, materiaa yms. voi päästä lähellekään sitä kokonaisvaltaista nautinnon tilaa jonka kokee sellaisen ihmisen iholla, jonka kanssa ei enää kaipaa muuta. Muu on jotenkin niin toisarvoista, vaikka arvokasta sekin.

Vierailija
15/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu, että sellainen aito ja autenttinen seksuaalinen nautinto on arvostukseltaan pohjamudissa. Tottakai ihmisellä saa olla seksuaalisia viettejä ja primitiivisiä vaistoja, niitä kuuluukin olla. On normaalia ja tervettä tehdä asioita, jotka vapauttavat kehoon dopamiinia, oksitosiinia ym. mielihyvähormoneja. Ne ovat välttämättömiä ihmisen hyvinvoinnille ja terveydelle, ja ne vahvistavat ihmisen itsetuntemusta sekä pariskuntien välistä sidettä toisiinsa.

Tämä ei toki tarkoita, että olisi hyvä juttu jäädä riippuvaiseksi yksittäiseen mielihyvää aiheuttavaan asiaan, koskien niin seksiä, liikuntaa kuin päihteitä. Ja on myös normaalia ettei ihminen kaipaa seksiä, kun nuo hormonitasot ovat riittävän korkealla joko luonnostaan tai muilla tavoin saavutettuna. 

Seksin merkitystä ihmiselle ei pidä väheksyä. Sitä on "seksihurjastelun" lisäksi seksuaalisuuden leimaaminen pinnalliseksi, sivistymättömäksi, pahimmillaan häpeälliseksi asiaksi.

Vierailija
16/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä surkeaa lukea näitä seksiä vähätteleviä aloituksia ja kommentteja. Eiköhän tässäkin ole kyse siitä, että jos ei itse ymmärrä/ole kokenut hyvää seksiä, niin ei voi ymmärtää, kuinka hyvää ja tärkeää se voi jollekulle toiselle olla. Sama sääntö pätee moneen muuhunkin asiaan.

Itse olen 38 v., onnellisesti naimisissa 17 v., lapsia 4,  ja seksi vain paranee koko ajan. Se on paitsi fyysinen nautinto, myös valtava henkinen yhteys ja käsittämätön määrä läheisyyttä ja hellyyttä. Viimeksi eilen illalla rakastellessamme sanoin miehelleni, että "minusta tuntuu siltä, että haluaisin päästä sinun ihosi alle". Läheisyyden tunne oli niin valtava, että tuntui siltä kuin haluaisi päästä toista fyysesti vielä lähemmäksi kuin iho ihoa vasten. Tätäkään tuskin moni ymmärtää, jos ei ole sitä tunnetta kokenut. Sääli.

Ai niin - ei seksi silti ole elämääni keskeisesti hallitseva ja ohjaava asia, tärkeä kylläkin. Arki pyörii normaalisti ja seksi harrastetaan miellyttävän tiheästi sopivalla hetkellä.

Vierailija
17/17 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni seksi on kuin ruoka.

Toisille se on tärkeämpää ja toisille vähemmän tärkeää, mutta se kuuluu perustarpeisiin. Seksiinhän ei välttämättä tarvi kumppania. Minimi on siis runkut silloin tällöin.

Mutta onnistuessaan hyvä seksi on kuin hyvä ateria, kaikin puolin tyydyttävää ja tavoittelemisen arvoista.