Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jäisit NYT työkyvyttömyyseläkkeelle, paljonko eläkkeesi olisi?

Vierailija
14.05.2013 |

Mulla olisi 1650€/kk. Aika masentavaa. Toivottavasti mitään ei satu lähivuosina ja pääsen kerryttämään isomman saldon pohjalle.

Työkyvyttömyyseläkehän lasketaan näin:

TEL- otteen kertynyt eläke +

laskennallinen eläke vuosille 2013- se vuosi kun täytät 63. Laskennallinen eläke on viimeisen 5v keskiansiosi *1,5% / kk. Eli laske kuukausikeskiarvo ja sitä tuo 1,5% on sen vuoden kertymäsi.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 1350 ja 56 vuotiaana jouduin jäämään , bruttopalkkani oli noin 1200 enempi , että ihmettelen että.se on noin pieni , vuosiansioksi oli laskettu vajaa 10000 olin kyllä viimeisestä kolmesta yhen vuoden vuorotteluvapalla , mutta silti toi laskennallinen on puolta liian pieni .??

Vierailija
42/43 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttäväähän tuo on. Mulla kertymä 380e työvuosia keikkalaisena ehkä 15v. Kotona yritin selvitä pienillä tuloilla kun lapset olivat pieniä. Mutta lirissä olen vanhana ja raihnaisena.

Ihmettelen kyllä missä ammatissa on tollaset tulot kun täällä näkyy, että eläke 4500. Itse ole sh eikä varmasti tavallisella duunarilla ole juurikaan 2000 yli eläke. Eikä ainakaan hoitoihmisillä kun nyt jo 45v paikat rikki. Lisäksi vanhana kulut on aivan toista luokkaa vaikkei sisäfileetä söiskään. Lääkkeet, erilaiset palvelut, taksit kun ei pysty enää ajamaan, siivouspalvelut, kotipalvelut, kauppapalvelut. Hah kyllä sote pitää huolen ettei kukaan saa varoistaan nauttia. Kovasti tienaavat maksavat paaaaljon enemmän kuin me normaalia palkkaa saaneet. Mikä on ihan oikein! 😂 silloin viimeistään nekin johtajatasot jotka niitä päätöksiä tekivät vanhusten päänmenoksi, joutuvat maksamaan omista tyhmistä päätöksistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattavinta olisi joutua työtapaturman kautta eläkkeelle, sillä se olisa korkein, ja sitä sais loppuelämän. Työkyvyttömyyseläke muuten vaihtuu vanhuuseläkkeeseen, joka on pienempi. Tapaturmaeläkekin pienenee muttei niin paljon.

Työkyvyttömyyseläkkeen määrä EI pienen siirryttäessä vanhuuseläkkeelle, vaan säilyy samansuuruisena.

Työkyvyttömyyseläkkeen jälkeen vanhuuseläkkeen määrä on täyden työkyvyttömyyseläkkeen määrä ja

mahdollinen eläkeaikana karttunut uusi eläke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme