Onko tahditonta ehdottaa vaimolle, että alkaisi syödä eineksiä?
Minulla on niin erilainen maku, että tuntuu, etten saa mitään hänen kokkauksistaan. Oikeastaan olen väsynyt tappelemaan vastaan ja syön hänen pöperöjään vaan hyvän hyvyyttäni.
Hän esim. laittaa ranskanperunat uuniin ja sitten jotain kalaa tai lihapullia, joskus makkaraa. Itse tein juuri naudan pihjejä paistinpannulla, kermakastike. Uudet perunat, höyrytettyjä kasviksia.
Jos hän siirytyisi eineksiin niin saisin itsekin vapaammat kädet kokata. Ei olisi aikataulua jne.
Mites teillä?
Lapset lentäneet pesästä ja niinpäin pois.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Jos hän haluaa syödä tuollaista ruokaa ja tekee sen itse niin miksi hänen pitäisi alkaa syömään eineksiä? Hänhän voi jatkaa tuon oman ruokansa tekemistä ja sinä aloitat tekemään itse itsellesi sellaista ruokaa kuin haluat.
Koska hänelle näyttää olevan yksi ja sama mitä syö, joten varmaan eineksetkin maistuisi.
ap
Ehkä hän ei tiedä paremmasta ja inspiroituisi itsekin sinun tuotoksistasi.
Jaa tää olikin taas näitä naisen kirjoittamia mies-vänkävänkä provoja.
Läpäätkö sormille, jos vaimo ottaa yhden sun leivistä? Miten estät häntä syömästä tekemääsi ruokaa, kun et ole kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Jos hän haluaa syödä tuollaista ruokaa ja tekee sen itse niin miksi hänen pitäisi alkaa syömään eineksiä? Hänhän voi jatkaa tuon oman ruokansa tekemistä ja sinä aloitat tekemään itse itsellesi sellaista ruokaa kuin haluat.
Koska hänelle näyttää olevan yksi ja sama mitä syö, joten varmaan eineksetkin maistuisi.
ap
Minkä ihmeen vuoksi hänen pitäisi niitä eineksiä alkaa syömään, jos sinä aiot jokatapauksessa kokata itse omat ruokasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin lapsi lentänyt pesästä, joten kokkaukseen on vihdoin aikaa. Tänään tattaripaneroituja kanafileitä sitruuna-inkivääridipillä, melanzane ja bataattikiekkoja.
Ja mä en pistäisi miestäni syömään eineksiä, tykkään kokkaamisesta ja vastaan koko ruokahuollosta, no problem.
Siis mikä niissä eineksissä niin kauheeta on? Nykyään löytyy terveellisiä eineksiä, ei niitä voi kaikkia niputtaa yhteen "kamalaeines"-kasaan. Orgaaninen pakastepizza on eines, onpa hirvee.
Minä olen crohnikko, mies gluteeniton moniallergikko. Useimmat eivät käy jommallekummalle.
Onko teidän pakko syödä ihan samaa ruokaa? Itse olen gluteenille sensitiivinen ja löydän ihan helposti terveellisiä eineksiä.
Tere nyt, en halua enää kertaakaan kirjoittaa sanaa eines tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin lapsi lentänyt pesästä, joten kokkaukseen on vihdoin aikaa. Tänään tattaripaneroituja kanafileitä sitruuna-inkivääridipillä, melanzane ja bataattikiekkoja.
Ja mä en pistäisi miestäni syömään eineksiä, tykkään kokkaamisesta ja vastaan koko ruokahuollosta, no problem.
Siis mikä niissä eineksissä niin kauheeta on? Nykyään löytyy terveellisiä eineksiä, ei niitä voi kaikkia niputtaa yhteen "kamalaeines"-kasaan. Orgaaninen pakastepizza on eines, onpa hirvee.
Minä olen crohnikko, mies gluteeniton moniallergikko. Useimmat eivät käy jommallekummalle.
Onko teidän pakko syödä ihan samaa ruokaa? Itse olen gluteenille sensitiivinen ja löydän ihan helposti terveellisiä eineksiä.
Eh...miksi me ei syötäisi samaa ruokaa, ja syötäisiin eineksiä, kun pidän kokkaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sössin edellisen, niin vastaan uusiksi. Oikeasti, pidän kokkaamisesta, en eineksistä, joten en näe mitään syytä, miksi meidän pitäisi syödä eineksiä? Luonnollisesti syödään molemmat samaa ruokaa, teen sellaista, joka käy molemmille.
Aloitus oli hieman epäselvä. En tajunnut ongelmaa ollenkaan. Sinä siis syöt vastetahtoisesti vaimosi laittamaa ruokaa? Kokkaat kuitenkin itsellesi herkkupihvejä, mutta niitä ei vaimo saisi syödä vaan hänen pitäisi syödä einesruokaa? Voisitko vähän selventää.
Ensin selittää, että itse kokkaisi sitä ja tätä ja sitten ei kelpaa kokata. No kärsi sitten. Jos toinen passaa, silloin ei pidä inistä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli hieman epäselvä. En tajunnut ongelmaa ollenkaan. Sinä siis syöt vastetahtoisesti vaimosi laittamaa ruokaa? Kokkaat kuitenkin itsellesi herkkupihvejä, mutta niitä ei vaimo saisi syödä vaan hänen pitäisi syödä einesruokaa? Voisitko vähän selventää.
Pointti on kai se, että kun vaimosta ei huonohkona kokkina ole hyötyä miehelle, mies ei myöskään halua vaimon hyötyvän hänen gourmet-taidoistaan. Hieno lähtökohta parisuhteelle, eikö. Vähän niinkuin jos pariskunnan toinen osapuoli ei osaa esim. huoltaa autoa mutta toinen osaa, niin sitten täytyy osaamattoman kulkea julkisilla, ettei vaan pääse hyötymään puolison kustannuksella. Tai jos on kädetön pesemään pyykkiä (pilaa vaatteet väärillä lämpötiloilla tms, näitäkin on) niin vie sitten omat vaatteensa pesulaan. Mitenkään ei tietenkään käy, että toinen tasaisi mieluummin puntit tekemällä enemmän jollain toisella osa-alueella. Kukakohan heillä tekee muuten muut kotityöt, siivoaisiko vaimo kuitenkin enemmän kuin mies, joka ei kuitenkaan sitä osaa edes ottaa huomion?
Minun mieheni tekee ruokaa samaan tyyliin kuin vaimosi. Siksipä meillä kokkaan minä, mies käy kaupassa ja tuo tarvittavat ainekset. Sopu säilyy ja syömme hyvin.
Olen aistivinani, että tässä puristaa kenkä nyt jostain muustakin kuin vain siitä ruuasta. Kerro lisää.