Tulkitse tämä: eräs tuttavamies, joka kanssa joskus istun iltaa,
lähetti mulle viestin, että on menossa illalla baariin ja kysymyksen "Haluatko tulla mun kanssa?". Miten tulkitset tuon lainausmerkeissä olevan? Voiko mies olla muhun ihastunut? Vai onko toi ihan neutraali viesti? Mies on naimisissa mutta en tunne vaimoa.
Kommentit (22)
Se tarkoittaa sitä että lähtisitkö hänen kanssaan baariin ja pantaisko myöhemmin
Me siis ollaan tähän asti oltu ihan vain kavereita ja juteltu baari-iltoina, ei muulloin.
-ap
Vaimo ratkaisi asian, hän haluaa vierasta. Jos et olis vaimosta kertonut, niin sitten vois kaverinakin kysellä.
sä olet aiemminkin hänen kanssaan ollut istumassa. miksi tapaamisen luonne nyt muuttuisi?
Pillusi miehellä mielessä, selvä juttu.
Aiotko antaa?
No eiköhän hän halua taas lähteä sun kanssa kaverina, niin kuin ennenkin? Tuo on niin neutraalin kuuloinen viesti, etten mä ainakaan tuossa mitään ihastusta näe. Tosin paha mennä kieltämään, etteikö ihastusta voisi olla. Ainahan se on mahdollista.
Hyvä tulkinta kakkoselta.
Entäs tää: Firman bileissä viime viikolla tanssin ja iskin juttua sellaisen nallekarhumaisen ATK-tukihenkilön kanssa. Se lainasi mulle takkiaan kun laivamatkalla tuli kylmä, ja tanssiessa likisti ehkä lähemmäksi kuin on tarpeen. Aikaisemmin en ole ollut missään tekemisissä miehen kanssa. Tänään sain sähköpostia mieheltä, kysyi että olenko jo osallistunut tietoturvakurssille. Jos en, niin hän tulee pitämään sen mulle torstaina. Mitä tarkoittaa? Onko mies tulossa neutraalisti pitämään yksityistä tietoturvakurssia mulle? Vai tarkoittiko että katsotaanko tietoturva-asiat ensin ja pannaan myöhemmin?
Mies on naimisissa ja niillä on kaksi lasta, itse kertoi sillon bileissä.
Mä tulkitsen sen niin, että haluaisi susta baariseuraa. Ei muuta.
Miehet ja naiset eivät voi olla vain viattomasti kavereita ja baariseuraa. Meillä miehillä on pillu mielessä ihan koko ajan. Jos joku väittää muuta, valehtelee.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 01:05"]
Entäs tää: Firman bileissä viime viikolla tanssin ja iskin juttua sellaisen nallekarhumaisen ATK-tukihenkilön kanssa. Se lainasi mulle takkiaan kun laivamatkalla tuli kylmä, ja tanssiessa likisti ehkä lähemmäksi kuin on tarpeen. Aikaisemmin en ole ollut missään tekemisissä miehen kanssa. Tänään sain sähköpostia mieheltä, kysyi että olenko jo osallistunut tietoturvakurssille. Jos en, niin hän tulee pitämään sen mulle torstaina. Mitä tarkoittaa? Onko mies tulossa neutraalisti pitämään yksityistä tietoturvakurssia mulle? Vai tarkoittiko että katsotaanko tietoturva-asiat ensin ja pannaan myöhemmin?
[/quote]
Tulkitsen sen niin, että sä et ole tainnut käydä tietoturvakurssia joka on varmaankin pakollinen. Eli jos et ole sitä käynyt, tulet sen käymään.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 01:05"]
[/quote]
Tulkitsen sen niin, että sä et ole tainnut käydä tietoturvakurssia joka on varmaankin pakollinen. Eli jos et ole sitä käynyt, tulet sen käymään.
[/quote]
No hyvä, sitten ei tarvitse huolestua. Ihmetytti vaan, kun olen ollut siellä jo kohta kolme vuotta töissä, että miten se just nyt sen kurssin keksi.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 01:19"]
Maanantai-iltana baariin?
[/quote]
Ei ollut tän illan viesti, mutta kirjoitin sen noin. Me kyllä käydään useimmiten sunnuntaisin :D
-ap
2 jatkaa. Kun kysymys on asetettu lainausmerkkeihin, niin selväähän se on että mies haluaa sulta muutakin kuin ainoastaan baariseuraa. Tai tai..
Voihan olla että mies haluaa testata haluatko siitä muutakin kuin baariseuraa, tai asialla on vaimo joka epäilee että miehellä on suhde sinuun...
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 02:12"]
2 jatkaa. Kun kysymys on asetettu lainausmerkkeihin, niin selväähän se on että mies haluaa sulta muutakin kuin ainoastaan baariseuraa. Tai tai..
Voihan olla että mies haluaa testata haluatko siitä muutakin kuin baariseuraa, tai asialla on vaimo joka epäilee että miehellä on suhde sinuun...
[/quote]
Ei kun mä laitoin noi lainausmerkit, että se erottuisi, koska se oli suoraan mieehn viestistä. Ei ne miehen viestissä ollut.
-ap
No mä sanon, että ei noista helvetti saa selvää ku kysymällä suoraan. Jos sittenkään.
voisit ajatella siltä kannalta. mitä jos poikaystäväsi tai aviomiehesi (ja mahdollisesti myös lapset) lähettää työpaikkatuttavalleen kauniille naiselle sellaisen viestin. menetkö kanssani baariin. miten sinusta tuntuisi jos oma poikaystäväsi tekisi näin? toivoisitko että se kaunis nainen kunnioittaisi suhdettasi eikä lähtisi sinne baariin missä sen huuman merkeissä voisi vaikka syntyä tue mitä ``tunteita`´? ajattele siis miltä sinusta tuntuisi sen aviovaimon tilanteessa. ja heitä pois ne mahdolliset ihastuksen tunteet tätä miestä kohden. löydät varmasti paremman kuin sen joka aviomiehenä pyytää toisia naisia baariin. siis kun entä jos se olisi sinä ja sinun se mies joka menisi sinne baariin toisen naisen kanssa kertomaan ja jakamaan tunteitaan.
Minusta on ihan ok, etta mies, jopa aviomies, kertoo ja jakaa tunteitaan. Taytyyhan minun tietaa. Tunteitakin on niin monenlaisia.
Joka ketjuun änkeää aina yksi tai moni vänkyttämään omaa tilannettaan, joka ei mitenkään liity alkuperäiseen...