Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen alue on Viikinmäki? Rauhallinen/ rauhaton? Millaiset julkiset yhteydet keskustaan? Viihdytkö alueella? Onko Viikki sama?

Vierailija
11.07.2020 |

Mitä eroa on Viikillä ja Viikinmäellä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Viikinmäki kivaa ja turvallista aluetta?

Vierailija
2/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikinmäki on uusi asuinalue Lahdenväylän länsipuolella. Virallisesti se on yksi Viikin osa-alue. En itse ole asunut Viikinmäessä vaan Latokartanon puolella mutta alueella on tullut lenkkeilyä paljon, sillä se rajoittuu Vantaanjokeen, jonka varrella on kivat lenkkimaastot, joita pitkin pääsee esimerkiksi Lammassaareen tai Haltialaan. Lisäksi Pikkukosken uimaranta on lähellä.

Alue on nimensä mukaisesti mäkistä, joten korkeuseroja on aika paljon mutta vastaavasti maisemat ovat upeita. Alueen läpi taitaa mennä tällä hetkellä yksi suora linja keskustaan ja riippuen siitä missä kohtaa asuu, läheltä menee useita. Mutta tuo ainoa linja on onneksi sellainen, joka menee esimerkiksi tähän aikaan kesällä 10 minuutin välein ja talvisin ruuhka-aikaan vieläkin tiheämmin. Lisäksi tuleva raidejokeri menee läheltä, joten poikittainen liikennekin toimii.

Viikinmäessä on ainakin yksi lähikauppa ja ihan lähellä on myös Viikin Prisma, josta löytyy Alko, Apteekki, kukkakauppa jne. Lisäksi lähellä on kuntosali ja kirjasto. Itse voisin hyvin muuttaa Viikinmäkeen, jos sopiva asunto löytyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikki on paljon kivempi paikka kuin Viikinmäki

Vierailija
4/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikki=lehmiä, Viikinmäki=kerrostaloja.

Vierailija
5/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän kaupungista on kyse? Viikki on ihan yleinen nimi rannikolla.

Vierailija
6/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän kaupungista on kyse? Viikki on ihan yleinen nimi rannikolla.

Hyvä pointti sinänsä.

Mutta mehän tiedetään, että jos kaupunkia ei mainita, se on aina Helsinki.

Mä olen monesti etsinyt nettisivuilta tietoa, mistä maasta joku firma on kotoisin. Jos sitä ei mainita, kyseessä on oltava US. Ovat niin prkeleen omahyväisiä. Muuta maatahan ei ole, tai jos on, sillä ei ole mitään merkitystä.

Sama homma tässä.

Vierailija
7/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikin-Vanhankaupunginkosken luontoalueet ovat todella upeat ja laajat. Luonto-/ulkoilmaihmiselle hieno paikka asua. Viikinmäki on uusi asuinalue, oikeastaan lähempänä Pihlajamäkeä kuin Viikkiä, en tiedä, miksi nimi on Viikinmäki.

Vierailija
8/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikin-Vanhankaupunginkosken luontoalueet ovat todella upeat ja laajat. Luonto-/ulkoilmaihmiselle hieno paikka asua. Viikinmäki on uusi asuinalue, oikeastaan lähempänä Pihlajamäkeä kuin Viikkiä, en tiedä, miksi nimi on Viikinmäki.

Öh. Minä tiedän: jos nimi olisi vaikka Pihlajakukkula, se yhdistyisi potentiaalisten asunnonostajien mielessä rauhattomaan, henkirikoksia tehtailevaan Pihlajamäkeen. Nyt kun nimi on Viikinmäki, se yhdistyy ihanaan, maanläheiseen, rauhalliseen Viikkiin, lehmineen kaikkineen. Ihan kuin maalla olisi. 

Brändäystä, mamma-hyvä.

Vierailija
9/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikinmäen pysäkiltä tulee 550-bussiin aina kovin epäakateemisen oloista matkustajakuntaa. Taitaa olla paljon hekaa

Vierailija
10/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikinmäessä on ainakin yksi lähikauppa ja ihan lähellä on myös Viikin Prisma, josta löytyy Alko, Apteekki, kukkakauppa jne. Lisäksi lähellä on kuntosali ja kirjasto. Itse voisin hyvin muuttaa Viikinmäkeen, jos sopiva asunto löytyisi.

Onko Prisma kohtuullisen kävelyetäisyyden päässä jos paljon kannettavaa/ ruokaostoksia?

Vierailija
11/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Prisma kohtuullisen kävelyetäisyyden päässä jos paljon kannettavaa/ ruokaostoksia?

No päättele itse:

https://reittiopas.hsl.fi/reitti/Viikintori%203,%20Helsinki::60.227515,…

Vierailija
12/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No päättele itse:

https://reittiopas.hsl.fi/reitti/Viikintori%203,%20Helsinki::60.227515,…

No höh, ei toiminut tuo. Mutta matka on siis jotain 1,5 km.

Vierailija
13/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän asia ole ihan selvä: Viikki on se lahti jonne Vantaanjoki laskee (nyk. Vanhankaupunginlahdti). Nimi käytössä 1550-luvulta asti. Ja lähistöllä oleva mäki on selvästi sitten Viikinmäki.

Vierailija
14/27 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri juteltiin työkaverin kanssa Viikinmäestä. Asuu siellä kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa ja viihtyvät hyvin. Kuuden vuoden aikana ei ole kuulemma yhtäkään järjestyshäiriötä tai levottomuutta ollut, lintukodoksi kuvaili. Eli lähialueiden tyypit ei ole vielä ainakaan sinne näyttäneet löytäneen.

Vierailija
15/27 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Viikimäkeä lähinnä oleva epäsos. alue?

Vierailija
16/27 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikinmäen pysäkiltä tulee 550-bussiin aina kovin epäakateemisen oloista matkustajakuntaa. Taitaa olla paljon hekaa

Puuro ei ole velli. Ruput tulevat Pihlajistosta, Viikinmäessä ei ole yhtään.

Vierailija
17/27 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun, ja minulta on puoli kilsaa, joillakin tulee puolitoista. Mäet kannattaa ottaa huomioon, tosi jyrkkääkin.

Vierailija
18/27 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan värise etnisesti eikä muutenkaan ;-) Rupusakki pysyy Pihlajistossa. Räkälöitäkin nolla ;-)

Nimensä veroinen, mäki on.

Vierailija
19/27 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ensimmäinen koronalinko oli Viikinmäen koulussa.

Vierailija
20/27 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Viikimäkeä lähinnä oleva epäsos. alue?

Pihlajamäki taitaa olla. Toisaalta onhan siinä lähellä sitten Vanhakaupunki ja Arabia toisessa suunnassa, kun vähän kävelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä