Väsyn ekstrovertin mieheni kanssa
Itse olen introvertti, joka viihtyy rauhassa eikä kaipaa kovin paljon sosiaalista happeninkia. Minulla on useita ystäviä ja sosiaalisia menoja joka viikko useita, myös lomalla. Niiden vastapainoksi arvostan hiljaisuutta ja omaa rauhaa. Kun meillä on harvoin aikaa olla aivan vain omalla perheellä, en kaipaa vieraita vaan nautin rauhasta. Mies haluaa kutsua vieraita, kun on pitkästä aikaa tyhjä päivä kalenterissa. Hän myös haluaisi pyytää lomareissuille mukaan muita perheitä tai pariskuntia, kun taas minulle ne ovat latautumisen hetkiä, jolloin ei tarvitse seurustella ja sovitella aikatauluja ja jolloin voi keskittyä omaan puolisoon ja omiin lapsiin. Koen riittämättömyyttä, kun mies ei tunnu viihtyvän vain minun ja lasten seurassa vaan haluaa ympärille ihmisiä ja hälinää.
Kommentit (28)
Itsekkään en halua lomamatkoille kavereita. Meille ne on perheaikaa jolloin keskitytään perheen kanssa oleiluun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina ne suupaltit miehet saavat kaikki naiset?
Siksi kun ne uskaltaa avata suunsa ja olla aloitteellinen.
Just tuon takia olen aina kiertänyt kaukaa kaikki supersosiaaliset suupaltit ja muut jänskät naistennaurattajat. Introverttina en kestä sellaista jatkuvaa läpätystä sutkautuksineen ja turhan nauramista oikein yhtään ja seurustelu saati yhteiselo olisi silkkaa kidut*sta tuollaisen miehen kanssa jonka on vaan pakko olla menossa ja tulossa kokoajan eikä mikään onnistu ilman jatkuvaa puheripulia.
Toisaalta ei sellainen mieskään varmasti viihtyisi minun kanssani. Mietin vaan näin ikisinkkuna että missä on ne hyvät ja vapaat introverttimiehet..
Hyviä introverttimiehiä on mutta ongelma on se että vain ekstrovertit miehet uskaltaa tehdä aloitteet ja heitä kiehtoo usein inrtovertit naiset. Ekstrovertit naiset uskaltaa iskeä itsekkin ja he iskee introvertit miehet. Niinpä ekstrovertit ei pariudu keskenään eikä introvertit keskenään vaikka se voisi olla kaikista paras vaihtoehto yhteiselon kannalta.
Joku kompromissihan tuohon on löydettävä. Joskus voisit miehen mieliksi tehdä niitä kaverilomia ym, mutta miehen pitää myös ymmärtää sinun akkujen latauksen tarpeesi. Toivottavasti keskustelet asiasta miehesi kanssa ja kerrot että sosiaalinen seura oikeasti vie energiaa eikä tuo sitä kuten hänen tapauksessaan, jos on fiksu mies hänen pitäisi ymmärtää tämä.
jatkuvasti läpättävä ekstrovertti on kammottavaa seuraa, oli sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kaikkia saa. Tai siis ei ainakaan minua vaikka yrittäneet toki ovat. Yhden suupaltin kanssa seurustelin jonkin aikaa, mutta raskasta se oli ja silloin tajusin, että haluan jakaa elämäni sellaisen miehen kanssa, jonka seurassa on helppo viihtyä ja lähellä hyvä olla myös puhumatta mitään..
Sittemmin on hiljaista ollutkin, mutta väärällä tavalla.
N43
Niin, seuraavan kerran kun valitset kumppania, kannattaa asia huomioida aikaisessa vaiheessa. En itse pystyisi nauttimaan jos seurustelisin todella ekstrovertin kanssa. Se johtaisi vain siihen, että pitää juoda enemmän alkoholia mitä haluaisi, että saisi itsestään sosiaalisen small talk-puolen esiin. Ei sitä kehtaa yksin nurkassa jurottaakaan.
Ekstovertit tarvii seuraa kokoajan. Ne tarvii koska imevät energiaa muista. Introvertit menettävät energiaa ihmisten kanssa. Vaikea yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä introverttimiehiä on mutta ongelma on se että vain ekstrovertit miehet uskaltaa tehdä aloitteet ja heitä kiehtoo usein inrtovertit naiset. Ekstrovertit naiset uskaltaa iskeä itsekkin ja he iskee introvertit miehet. Niinpä ekstrovertit ei pariudu keskenään eikä introvertit keskenään vaikka se voisi olla kaikista paras vaihtoehto yhteiselon kannalta.
Millä perusteilla ekstrovertit naiset iskisivät introvertteja miehiä? Oman käsitykseni mukaan ekstrovertit naisetkin iskevät ekstrovertteja miehiä.
Tämän takia minä olen rohkaissut mieleni ja mennyt tutustumaan introvertteihin miehiin (tai siis tuohon yhteen). Ei tulisi mitään jos ei saisi olla rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen voi olla tuppisuu kenkiin tuijottava introvertti. Asia selvä.
Sitten vielä marisee että mites mulle nyt "sattu kohdalle" tällainen mies, kun ihan itse on näytetty vihreää valoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä estää naista tekemästä aloitetta?
minä tein opiskeluaikoina aloitteen miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Eksttovertit naiset uskaltaa iskeä itsekin? Heh, olen introvertti nainen ja aina tehnyt aloitteen miesten suuntaan.
Arjessa on niin paljon ihmisiä että lomalla on hyvä osata olla hiljaisuudessakin. Osa ihmsistä on niin levottomia etteivät kestä omaa seuraa, jonka vuoksi haalivat ihmisiä ympärilleen minne tahansa menevät.
Meillä perverteillä vasta vaikeaa onkin
Vierailija kirjoitti:
Joku kompromissihan tuohon on löydettävä. Joskus voisit miehen mieliksi tehdä niitä kaverilomia ym, mutta miehen pitää myös ymmärtää sinun akkujen latauksen tarpeesi. Toivottavasti keskustelet asiasta miehesi kanssa ja kerrot että sosiaalinen seura oikeasti vie energiaa eikä tuo sitä kuten hänen tapauksessaan, jos on fiksu mies hänen pitäisi ymmärtää tämä.
Pitäisi joo, mutta onko tuollaisessakaan suhteessa mitään mieltä, että tehtiin sitten niin tai näin niin jommallakummalla on kurjaa ja raskasta. Se rauha ja hiljaisuus kun on sille sun miehelle ihan yhtä raskasta kuin mitä sulle on seura ja hälinä, niin kyllä tuosta on melko hankalaa (ja varsinkin turhaa) yrittää jotain kompromissiratkaisua rakentaa. Se tietty voisi toimia, että vietätte lomat pääosin erillään mutta ei sekään nyt kovin järkevältä kuulosta.
Liian erilaisia ihmisiä ei vaan ole luotu elämään pidemmän päälle yhdessä eikä yhteen edes kannata mennä sellaisen ihmisen kanssa joka on itselle noin täydellisen epäsopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksttovertit naiset uskaltaa iskeä itsekin? Heh, olen introvertti nainen ja aina tehnyt aloitteen miesten suuntaan.
Niin minäkin ja tullut myös torjutuksi joka kerta :D
Jep, ei kyllä enää ikinä ekstroverttimiestä. En vain jaksa, ja ekstrovertti turhautuu kanssani. Toisen introvertin kanssa on ihanaa, sielu lepää.