Pelkäättekö hämähäkkejä
Kommentit (32)
En suomihämppyjä pelkää. Australiassa olis syytä pelätäkin. Aggressiivinen Atrax Robustus voi tappaa 15 minuutissa ja voi myös uida. Sen myrkkyhampaat ovat isommat kuin idänruskokäärmeellä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tarvitse pelätä hämähäkkejä. Ainoa myrkyllinen hämähäkki elää luonnontieteellisessä museossa ja sekin on arka kuin mikä. Pelkää tärinää ja liikkuu lähinnä vain öisin. Sitä ei onnistu näkemään siellä vaikka haluaisikin.
Voi reppana. Se olisi saanut elää onnellisen elämän omassa kotomaassaan.
Tykkään kyllä hämähäkeistä ja voisin jopa lemmikiksi ottaa, mutta kun vihaan piikitystä ja eikös niitä adrenaliinipiikneja tule olla varalla, mikäli hämpyri nyt jossain tapauksessa sattuu puremaan?
Enemmän tykkään kyllä itse käärmeistä ja viljakäärmeen aionkin hankkia nyt seuraavien vuosien aikana. 😍🐍
En pelkää, enkä tapa ja olen opettanut lapsille saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tarvitse pelätä hämähäkkejä. Ainoa myrkyllinen hämähäkki elää luonnontieteellisessä museossa ja sekin on arka kuin mikä. Pelkää tärinää ja liikkuu lähinnä vain öisin. Sitä ei onnistu näkemään siellä vaikka haluaisikin.
Voi reppana. Se olisi saanut elää onnellisen elämän omassa kotomaassaan.
Ne on eläneet onnellisina kaikessa rauhassa siellä museossa jo 1940-luvulta.
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuo
Pelkään. En tiedä miksi mutta aina kun näen hämäkäkin minulta tulee tahtomatta ulosteet. Kesä on aika sottaista aikaa.
Vierailija kirjoitti:
En muuten mutta lukkeja kammoksun jostain syystä. Muut hämähäkit eivät iljetä ja pidän jopa joskus veljeni tarantelloja kädessä.
Lukit eivät ole hämähäkkejä.
Mulla on ollut yhtä aikaa parikymmentä eri lajin tarantulaa, ne olivat ihania, ja taas tuli niitä ikävä. En vaan voi enää/vielä ottaa, koska tiedän tekeväni tulevaisuudessa muuttoja, jolloin lasiterraarioitten siirtäminen ja kuljettaminen on ongelmallista, ja samasta syystä niistä luovuinkin. Enemmän mä pidän hämähäkeistä kuin koirista tai kissoista, niitä en oikein voi sietää.
Kädelläpitelystä muutamat ovat kertoneet. Tarantulat eivät ole varsinaisia käsilemmikkejä, koska niillä on häijyt poltinkarvat, jotka voivat saada pahankin reaktion aikaiseksi. Olen kokeillut, en suosittele.
En halua niitä kovin lähelle, mutta en enää pelkääkään yhtä kovasti kuin ennen. Sokeritoukat inhottavat enemmän.