Kykenemätön keskittymään elokuvien katsomiseen??
Kommentit (16)
Riippuu leffasta ja mielentilasta. Jos on hyvä leffa ja aikaa katsoa niin pystyn keskittymään. Sitten taas jos on ns. huono leffa joka ei vangitse katsomaan, en oikein pysty keskittymän =kuvakelailen "tylsiä" kohtia yli.
darrassa menettelee jos on syötävää ja voi syödä
Elokuvateatterissa on helppo keskittyä, kotona ei. Jos ei ole todella vangitseva ja mielenkiintoinen, niin helposti alkaa tehdä jotain muuta "siinä ohessa". Mä vaan nopeasti laitan nämä tavarat paikoilleen, vilkaisen facebookin, tyhjennän astianpesukoneen, pesen hampaat.
Tämä siis omakohtaista kokemusta. Ilmeisistä syistä suosin leffateattereita.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 12:46"]
en yleisyydestä tiedä, mutta itselläni on ainakin noin. en jaksa keskittyä, ei kiinnosta tarpeeksi.
[/quote]
Etkö pysty mitään elokuvaa katsomaan?? Et edes juonetonta??? Entä puolen tunnin sarjaohjelmaa?? Kirjaa lukemaan kykenemättömiä on vaikka kuinka paljon mutta elokuvia yleensä kyetään katsomaan.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 12:52"]
Elokuvateatterissa on helppo keskittyä, kotona ei. Jos ei ole todella vangitseva ja mielenkiintoinen, niin helposti alkaa tehdä jotain muuta "siinä ohessa". Mä vaan nopeasti laitan nämä tavarat paikoilleen, vilkaisen facebookin, tyhjennän astianpesukoneen, pesen hampaat.
[/quote]
Ylläolevan kirjoittaja lisää: Kirjoja kyllä luen keskeytyksettä pitkiä aikoja. Kirjaan uppoutuu helpommin. Elokuva vaatisi mielellään sen pimeän ja virikettömän ympäristön, siis minun kohdallani. Kirjaa voin lukea vaikka kauppatorilla.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 12:52"]
[/quote]
Ylläolevan kirjoittaja lisää: Kirjoja kyllä luen keskeytyksettä pitkiä aikoja. Kirjaan uppoutuu helpommin. Elokuva vaatisi mielellään sen pimeän ja virikettömän ympäristön, siis minun kohdallani. Kirjaa voin lukea vaikka kauppatorilla.
[/quote]
En voisi kuvitellakaan kykeneväni lukemaan sivuakaan kirjaa. Pystyn kyllä katsomaan leffoja mutta porukalla katsottessa pitää valita aina sellaisia elokuvia joissa ei saa olla juonta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 12:46"]
en yleisyydestä tiedä, mutta itselläni on ainakin noin. en jaksa keskittyä, ei kiinnosta tarpeeksi.
[/quote]
Etkö pysty mitään elokuvaa katsomaan?? Et edes juonetonta??? Entä puolen tunnin sarjaohjelmaa?? Kirjaa lukemaan kykenemättömiä on vaikka kuinka paljon mutta elokuvia yleensä kyetään katsomaan.
[/quote]
en. enkä ymmärrä kaikkea elokuva-hössötystä, koska itseäni ei ole ikinä kiinnostanut elokuvat. tv:tä katson kyllä, juuri näitä puolen tunnin sarjoja (mutta siinäkin saatan samalla laittaa pyykkiä tms.) elokuvissa en ole käynyt yli kymmeneen vuoteen enkä ikinä ole maksanut leffan katselusta. ei ole minusta sen arvoista. teatteri kiinnostaa kyllä ja siellä jaksan keskittyä.
Minä luen paljon kirjoja, en edes muista milloin viimeksi olisi ollut päivä etten olisi ehtinyt/jaksanut lukea kirjaa, toki pävästä riippuen joskus ehtii lukemaan vain muutamia sivuja, mutta kuitenkin. Jotenkin lukeminen osa minua, en osaa olla lukematta. Kirjaa haluan lukea suht rauhallisessa ympäristössä, lehtiä sitten voin selailla bussissa, kahvilassa ym.
3
Minä luen paljon kirjoja, en edes muista milloin viimeksi olisi ollut päivä etten olisi ehtinyt/jaksanut lukea kirjaa, toki pävästä riippuen joskus ehtii lukemaan vain muutamia sivuja, mutta kuitenkin. Jotenkin lukeminen osa minua, en osaa olla lukematta. Kirjaa haluan lukea suht rauhallisessa ympäristössä, lehtiä sitten voin selailla bussissa, kahvilassa ym.
3
Minä en ala touhuta muuta (paitsi jos on tosi tylsä leffa), mutta ajatukset karkaa. En saa juonesta kiinni enkä erota hahmoja toisistaan. Uusissa sarjoissa on sama ongelma, pääsen mukaan vasta muutaman jakson jälkeen, mutta jaksan keskittyä kunhan "tutustun" hahmoihin.
Lukeminen ei ole ongelma, keskityn niin etten muuta ympäristöä huomaakaan. Paitsi jos on tylsää tekstiä.
Olen oikeassa elämässäkin huono tunnistamaan kasvoja.
En kylläkään tarkoittanut sitä että tykkääkö joku katsoa leffoja vaan kykeneekö siihen jos haluaa katsoa?? Ja kuinka yleistä se on ettei kykene???
Minä en pysty/jaksa katsoa puolta tuntia pitempään. Samoin kirjoja en enää jaksa lukea. Mistähän liene johtuu....
En minäkään aina jaksa. Nyt kun olen elänyt täällä netin kiihkeässä maailmassa, niin en jaksa keskittyä mihinkään missä ei ole kauheasti sisältöä. Huonot kirjat jäävät kesken. Olen nukahtanut elokuvissa. Uutisia en jaksa katsoa telkkarista kun netistä voi lukea ne paljon nopeammin ja vain itseä kiinnostavat osat.
Kuulemma lisääntymässä nuorilla, ei osata enää keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.
Mikään ei ole niin ihanaa, kun uppoutua hyvään leffaan. Sääli jos joku ei pysty.
Minä olen hyvä uppoutumaan, mutta nykyiset leffat ovat usein täyttä skeidaa eikä niitä jaksa kukaan katsoa kyllästymättä, kun juonikin on helppo arvata ennalta.
Veikkaan että nuorten keskittymiskyky on huono, koska edes telkkaria ei voi katsoa ilman että 40 minuuttia kestävän sarjan jakson aikana tulisi jopa 5 kertaa mainoksia! Ei vielä 90-luvulla mainoksia ihan niin usein tullut...eron huomasi selkeästi kun katsoin pitkästä aikaa telkkaria vuosien jälkeen ja ärsyynnyin sekä häiriinnyin jatkuvasta "pätkimisestä". Tauot tulivat vieläpä ihan vääriin aikoihin ja sitten taas mainoksille tarkoitetut kohdat oli jätetty hyödyntämättä. :/ Surkeaa!