Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vaakaan tehty sectiohaava paranee paremman näköiseksi kuin pystyyn tehty?

Vierailija
13.05.2013 |

Minulle tehtiin 9kk:ta sitten sectio pystyyn päin(ei ollut hätäsectio) ja haava edelleen aika liila eli tumma ja melko leveä.

Tutulle tehtiin 8kk:ta sitten myös sectio, mutta vaakaan ja sitä tuskin huomaa. Vaikka ei siis ole karvoitusta siinä päällä.

Paraneeko vaakaan tehty haava jotenkin sitten siistimmin vai onko tässä kyse vain yksilöllisistä eroista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaakaan tehty noudattelee ihon luonnollista poimuttumista, pystyyn tehty joutuu venytykseen kun se katkaisee ihon toisinpäin. Miksi sinulle tehtiin pystyyn haava?

Vierailija
2/6 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulta on poistettu umpilisäke vuosia sitten ja lääkärille oli helpompi tehdä haava pystyyn, koska lisäkkeen poistossa olisi saatettu tehdä kiinnikkeitä.

Olisi suostunut tekemään myös toisin päin(sain itse valita), mutta olin enemmän lääkärin mielipiteen puolella. Eikä se haava minua haittaa, mutta ihmettelin vaan, kun tuon tutun näin. En mikään kaunotar ole muutenkaan, joten se haava nyt ei enää tässä kropassa paljoa paina.

Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että jos useampia sectioita joudutaan tekemään, niin vaakaan tehty alkaa kiristämään lopulta ihoa ja tuntua ikävältä toisin kuin pystyyn tehty, Tiedä sitten...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se ihotyyppikin vaikuttaa aika paljon. toisilla arvet jäävät pysyvästi näkyviin, toisilla paranee aivan huomaamattomiksi.

Et kai murehdi sektiohaavaa? Mulle ei ole sektiota tehty, mutta en ole koskaan kiinnittänyt ihmisten arpiin negatiivisella tavalla huomiota, vaan aina on tullut mieleen ensimmäisenä, että "tuo on kokenut jotain rankkaa" tms.

Raskausarvetkin ovat mielestäni hyvin luonnollisia, vaikkei niitä itselläni olekaan kuin muutama huomaamaton. En tiedä miksi äidit omia arpiaan häpeävät! :/

Vierailija
4/6 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan harmittele tai häpeä arpeani! Ja minulla tosiaan on tuo yksi arpi jo ennestään umpilisäkkeen poistosta.

Leikkaus todennäköisesti pelasti vauvani, joten en ole siksikään harmissani. Hän oli sotkeutunut napanuoraan(kropankin ympärillä)niin pahasti, että leikkaus siitä olisi muutenkin tullut. Nyt päätös saatiin tehdä kaikessa rauhassa ennen kuin tuli hätä.

Ap

Vierailija
5/6 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdään ihan yleensäkin rumempia leikkausjälkiä. Kun vertaan tuttuni Virossa leikattua umpisuolileikkausarpea ja sektioarpea suomalaisten arpiin niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Virossa lääkärit eivät vittuile potilaille vaan tekevät kauniit ja ohuet jäljet. Onkohan syy lääkäreiden asenteessa vai lääkäriopinnoissa?

Vierailija
6/6 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neloselle, mullakin tuli kahdesta raskaudesta vain pari pientä raskausarpea mikä ei hävetä tai muutenkaan ahdista. Syy siihen on varmaan luonteeni lisäksi se että niitä tuli tosiaan pari pientä... Jos koko vatsa/rinnat jne. ovat arpia täynnä en varmasti ajattelisi asiaa yhtä köykäisesti joten minä ainakin ymmärrän niiden naisten tuskan jotka saavat olla seeproja lopun ikäänsä.

Laihduttaa voi aina ja rasvaimuissa juosta mutta jos kroppa täynnä raskausarpia niitä on hankalampi saada pois ja varmasti se asian lopullisuus ahdistaa.

Itse olen synnyttänyt alateitse esikoisen ja kuopus tuli sitten sektiolla, eli arpi siellä toinen täällä ;)