Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko alkanut inhoamaan vain FB-päivitysten vuoksi?

Vierailija
12.05.2013 |

Itse olen. Olen hienovaraisesti katkassut välejä tyyppeihin, joiden päivitykset liittyvät lähes aina lasten tokaisuihin ( "poikani näki mopon ja sanoi oho, mopo! On se vaan sellainen vesseli") tai "oksennustauti/kauhee flunssa/ripuli"- hirviöjuttuja TAI "tänään lounaaksi....". Eilen deletoin kavereistani erään, jonka kymmenes päivitys peräkkäin oli tyyliin "pesukone pyörii, teen ruokaa, meniskö lenkille" - epäkiinnostavaa läppää. Deletoin hetki sitten myös kaikki ne, jotka usein käyttivät sanoja tai sanontoja "parhautta, näillä mennään, hyvyyttä, ihanuutta, vaunuttelu, liinailu. Eräs lehmä on liipasimella, koska käytti päivityksessään pari päivää sitten karmeaa "naatitaan arskasta" ilmaisua. 

Ai mitä, olenko ärsyttävä? En kai sentään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katkoin aikanani välejä muutamaan hyvänpäiväntuttuun kun fb-päivityksensä paljastivat heidät sivistymättömiksi rasisteiksi. Päivitykset käsittelivät viinanjuontia ja soskun vastahankaisuutta, vinkuivat rahaa ryyppylainaksi sekä jakelivat tuomioita ulkomaalaisista. Poistin kavereista, koin ettei mulla ole mitään yhteistä tuollaisten kanssa varsinkaan siellä oikeassa elämässä.

Vierailija
2/11 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oikein tarkasti mietin, niin olen. :D Oon paha ihminen, eli en yleensä jaksa sellaisia kamalan positiivisia ja sosiaalisia ilopilleri-naisia, joilla on paljon ystäviä ja joita yleensä kaikki pitävät ah-niin-ihanina, jotka eivät ikinä ole pahalla päällä, vaan aina yhtä hymyä ja ystävällisiä aivan kaikille. Nyt kun oon huomannut, että yksi tällainen kirjoittaa pitkiä, tekopirteitä tilapäivityksiä omalla murteellaan, niin olen alkanut pitää tyypistä entistä vähemmän. Joo, ja itse todellakin olen katkera jurottaja.

Niitä pidän vähän yksinkertaisina, jotka julkaisevat aforismeja, biisien sanoja tai mietelauseita omassa statuksessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tekopirteät on alkaneet ärsyttämään. Jotenkin niitä junttejakin kestää, kun ne tiesi juntiksi valmiiksi. Sen sijaan fiksuna pitämäni ihmiset ovat paljastuneet typeriksi kulissi-ihmisiksi ja se hämmentää. Juuri näitä Espoo-Volvo-Paritalo-Mieheni_on_DI -tyyppejä:

"Olipas vauhdikas päivä. Ehdittiin ensin aamulla matkalla muskariin poikkeamaan xxx-puistossa ja oli ihanaa katsella lasten riemua. Sitten söimme itse 50 tuntia vääntämääni pataa ja join cappucinon uuden Kauppalehden parissa lasten nukkuessa. Illalla poikkesimme ostoksilla ja sushipaarissa. Sen jälkeen pyörähdin pirteällä juoksulenkillä. Nyt lapset nukkuu ja herkuttelemme juustoa ja viiniä. Taas odotan jännityksellä, mitä huominen tuo!"

Vierailija
4/11 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs, joka päättää päivityksensä aina sanoihin "Mush ja push vaan kaikille <3 <3 <3"  Tyypin päivitykset ovat myös täynnä kielioppivirheitä, mutta nekään eivät haittaa niin paljon, koska tiesin jo entuudestaan, ettei tyyppi ole mikään ruudinkeksijä. Pidin kuitenkin ihan kivana ihmisenä, mutta tuo ainainen mush ja push ärsyttää.

Vierailija
5/11 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ketään alkanut inhoamaan, mutta lievää antipatiaa olen alkanut tuntemaan joitakin ihmisiä kohtaan. Niitä jotka postaavat jotain mystisiä, eriskummallisia lausahduksia joista kukaan muu ei tajua hevonhäntääkään. Tai niitä jotka postaavat tusinoittain "taiteellisia" hämykuvia itsestään tai lähikuvia jostain kivistä ja kukan terälehdistä. Tai niitä joiden elämä on statuspäivitysten mukaan pelkkää shamppanjabrunssia ja taidenäyttelyä. Yhden kaverin blokkasin kun en jaksanut lukea rasistista paskaa.

Vierailija
6/11 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä heitä, jotka koko ajan kertovat statuksissaan mitän ihmeellistä heidän pennut ovat taas tehneet. Oi, Petteri lauloi tänään jännän laulun! Meidän Aino on keksinyt oman sadun! Otso sanoi tänään ensimmäisen tuhman sanan! jne.

Vierailija
7/11 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen kirjoitti hyvin. Meidän seinänaapuri on semmoinen touhuaja lasten kanssa ja käyvät viikottain ties missä laaturavintoloissa syömässä yms. ihanaa ja mahtavaa arkea.

totuus on se, että kys perhe ei tee mitään lastensa kanssa, kun ne on aina meillä tai meidän mukana. pari kertaa käyvät vuodessa syömässä: viimeksikin söivät kolmet alkupalat! kuuden hengen perhe. tai sitten pitsalla käynti tarkoittaa kaksi pakastepitsaa koko perheelle. kesäisin grillaavat makkaran jokaiselle ja lisänä tomaatti lohkottuna kuudelle.. tai sitten ihan vaan makaronia ja ketsuppia, niin statuksessa lukee pasta ala pomme (tomaatti?) 

etelässä käyvät joka vuosi, vuokraavat koko viikoksi ihana huvilan eli käyvät näissä lomaosake esittelyissä, jossa esittelijät piffaa suurimman osan reissusta. kiva Neljän muksun istua tuntitolkulla niissä esittelyissä.

Asutaan siis perusrivarissa espoossa, mutta noilla on komeimmat kulissit pystyssä. hoidan heidän muksujaan todella usein, kun rouva opiskelee illat lähihoitajaksi, vaikka fb kertoo hänen olevan lääkiksessä.. mieshän siellä ei tee kotihommia. mäautan, kun säälittää se muija, kun raataa ja tekee ja esittää. 

joskus tekis mieli vinkata, että mä kanssa näen sen tilapäivitykset.. siellä sitten muualla asuvat ihastelevat näiden luksuselämää.
Stokkalta ostavat kaiken ruokansa ja Lidlin kasseissa se kotiin tuodaan.. Nää siis samaa puhuu myös kasvotusten, eivätkä tajua, että naapurit ovat ajantasalla. 

Vierailija
8/11 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 00:02"]

No, tekopirteät on alkaneet ärsyttämään. Jotenkin niitä junttejakin kestää, kun ne tiesi juntiksi valmiiksi. Sen sijaan fiksuna pitämäni ihmiset ovat paljastuneet typeriksi kulissi-ihmisiksi ja se hämmentää. Juuri näitä Espoo-Volvo-Paritalo-Mieheni_on_DI -tyyppejä:

"Olipas vauhdikas päivä. Ehdittiin ensin aamulla matkalla muskariin poikkeamaan xxx-puistossa ja oli ihanaa katsella lasten riemua. Sitten söimme itse 50 tuntia vääntämääni pataa ja join cappucinon uuden Kauppalehden parissa lasten nukkuessa. Illalla poikkesimme ostoksilla ja sushipaarissa. Sen jälkeen pyörähdin pirteällä juoksulenkillä. Nyt lapset nukkuu ja herkuttelemme juustoa ja viiniä. Taas odotan jännityksellä, mitä huominen tuo!"

[/quote] 

Tuo voisi olla minun päiväni, mutta en kerro siitä Facebookissa. Ettei kukaan tule kateelliseksi. Mutta kuulemma vaatimattomuuttanikin inhotaan.

Vierailija
9/11 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt varsinaisesti ole alkanut inhota ketään, mutta käsitykset monesta ihmisestä on kyllä muuttuneet. Esim. yksi tuttava on livenä aina niin ystävällinen, aurinkoinen ja herttainen, mutta FB-päivitykset on ihan toista maata. Viljelee kirosanojen lisäksi mm. ilmaisuja neekeri, hurri ja ryssä, lisäksi joka toinen päivitys on jotain Tuksulle naureskelua. Päivitysten perusteella tyypi on varmasti entinen koulukiusaaja.

Ja toinen on sitten yksi tuntemani kotiäiti, joka kasvotusten itkee ja valittaa elämän kurjuutta ja väsymystä ja kuinka kaikki on ihan perseestä eikä jaksa tehdä mitään. Päivityksissä sitten luettelee mitä kaikkea ihanaa on tänään kin lasten kanssa ehtinyt tekemään ja kaikki on niin mahtavaa ja ihanaa ja huippua. Jotain ihme kulissipäivityksiä kaikki.

Näistä näkee, että monilla on kyllä aika kahtiajakautunut persoona mitä tulee tosielämään ja FB-päivityksiin...

Vierailija
10/11 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi sukulainen ärsyttää ihan helvetisti, en viitsi sanoa sen kummemmin koska ainakin yksi heistä lukee tätä palstaa... Niin lapsellista sontaa tulee välillä että huhhuh.

Vierailija
11/11 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään katkaise kehenkään välejä oikeassa elämässä vain siksi, ettei tämä osaa tehdä hyviä Facebook-päivityksiä.

Yhdessä asiassa Facebook on vain laajentanut käsityksiäni ihmisistä: todella järkyttävän moni ei osaa kirjoittaa yhdyssanoja. Yksikin Facebook-kaveri on päässyt kanssani yhtä aikaa samasta lukiosta ylioppilaaksi ja on valmistunut kirjastoalalta ammattikorkeakoulusta. Hän ei osaa ihan tavallisia perusyhdyssanoja. Hän tekee jatkuvasti virheitä tyyliin kunnallis vaalit ja äitienpäivä lounas.

Teidän mielestänne tämä voi olla vähäpätöinen juttu, mutta minä olen pitänyt ihan itsestäänselvyytenä, että jos hyvillä arvosanoilla pääsee ylioppilaaksi, niin osaa tärkeimmät oman kielen kirjoitussäännöt. En sano mitään, ihmettelen vain.