Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsismi ja skitsofrenia

Vierailija
11.07.2020 |

Mistä voisi saada apua narsistinen skitsofreenikko? Koronan vuoksi mitään hoitokontaktia ei ole ja toisaalta yhteydenotto pelottaa yhtään minnekään, kun sairaus oireilee lähinnä kohtauksittain.
Tarvitsen apua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ja miten sairautesi ilmenee? Millaisia kohtaukset ovat?

Vierailija
2/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että minua vainotaan ja kaikki yrittävät satuttaa minua pilkkaamalla ja nolaamalla minua. Uskon kaikkien puhuvan minusta ja kuulen selvästi äänet pääni sisällä.

Tiedostan, ettei tämä ole totta eivätkä kaikki voi aina puhua vain minusta, mutta pelkään silti koko ajan.

Tämä pelko on saanut minut kärsimään unettomuudesta, olen väkivaltainen ja olen tuhonnut monia ihmissuhteita, olen erittäin kontrollinhaluinen. Olen lukenut muiden sähköposteja ja viestejä ja jos joku perheenjäseneni poistuu kotoa, minun täytyy varmistaa etteivät he puhu minusta enkä mielelläni päästä ketään yksin ulos talosta.

Ikää minulla on 17 vuotta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietät kivan kesäpäivän Porvoossa. 

Kukaan ei varmasti ole edes kiinnostunut tekemisistäsi.

Zinc

Vierailija
4/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muka osastolle pääse ja lääkityksen muokkaukseen?

Vierailija
5/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain juttelemassa, en muuta.

En halua lääkkeitä, sillä ne passivoivat ja tekevät vielä hullummaksi.

Ap

Vierailija
6/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varata ajan vaikka kunnan terveyskeskukseen.

Tsemppiä.

Vierailija
7/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap! Lue Tohtori Tolosen skitsofrenia sivuja. E-epaa, karnosiinia jnp- auttaa! P.S muillekin tiedoksi kellä skitsofr oireita!

Vierailija
8/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on paras hoito skitsofreniaan.

Vierailija
9/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot narsistit eivät sairastu mentaalisesti. 

Vierailija
10/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on oikeasti todella huono itsetunto! Aitoon narsismiin voi kuulua kateus ja tämä voi saada vertailemaan muihin ihan hullun lailla. Tuloksena voi olla sekopäinen hulluus, psyykeen eheyden menetys.

Nykypäivän kuvaukset pahansuovista, ilkeistä ihmisistä "aidoista narsisteista" ovat ehkä ennemmin kuvauksia psykopaateista. Ihmiset kun eivät tiedä eroja vaan kaikki ovat narsisteja 😂

Sanoisin että narsisteilla on tunteet, vaikkakin ovat sekaisin. Psykopaateilla ei. Psykopaatit ovat pahempia

Vierailija
11/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että minua vainotaan ja kaikki yrittävät satuttaa minua pilkkaamalla ja nolaamalla minua. Uskon kaikkien puhuvan minusta ja kuulen selvästi äänet pääni sisällä.

Tiedostan, ettei tämä ole totta eivätkä kaikki voi aina puhua vain minusta, mutta pelkään silti koko ajan.

Tämä pelko on saanut minut kärsimään unettomuudesta, olen väkivaltainen ja olen tuhonnut monia ihmissuhteita, olen erittäin kontrollinhaluinen. Olen lukenut muiden sähköposteja ja viestejä ja jos joku perheenjäseneni poistuu kotoa, minun täytyy varmistaa etteivät he puhu minusta enkä mielelläni päästä ketään yksin ulos talosta.

Ikää minulla on 17 vuotta.

Ap

Päivystykseen heti. Narsismia tuo ei ole, silloin ajattelisit muista "pahaa", mutta skitsofrenia voi hyvinkin olla tai sitten psykoosi (oletko käyttänyt jotain vahvoja päihteitä /huumeita?) , joka sekin vaatii hoitoa.

Vierailija
12/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt vain juttelemassa, en muuta.

En halua lääkkeitä, sillä ne passivoivat ja tekevät vielä hullummaksi.

Ap

Anna tilaisuus lääkkeille, alussa tietysti tulee aloitusoireita, mutta ne menevät ohi. Lääkkeen tarkoitus on tasata tunteita, eivät ne kokonaan häviä. Sinun pitää ajatella itseäsi ja jos oireet ovat pahat on lääkitys ainoa vaihtoehto. Ei kukaan mielellään lääkkeitä käytä, ellei ole lääkkeiden ongelma käyttäjä. Jokainen kipupotiskin toivoisi olevansa terve ja voidakseen elää ilman kipulääkkeitä, yhtä lailla psyykettä täytyy joskus lääkitä.

Vierailija
13/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset apua heti. Soita päivystykseen.

Tsemppiä.

Vierailija
14/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Hehän ovat jo valmiiksi sairaita, ovat sairastuneet usein jo lapsuudessa narsistiseen persoonallisuushäiriöön... Narsistit ovat usein myös päihdeongelmaisia.