Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unien tulkinta

Vierailija
11.07.2020 |

Miten omaa unta tulkitaan? Voiko sen tulkita vain suoraviivaisesti omasta elämästään vai pitääkö etsiä jotain syvempiä merkityksiä? Näin esim. viime yönä unta, että etsin hyvät oksat koivusta ja katkoin ne, katkaseminen oli hiukan vaikeaa. Koivussa oli paljon kuollutta ja kuivaa. Sitten laitoin ne koivun oksat semmoseen asetelmaan, jossa oli paljon maljaloita ympyrän muodossa. Niissä kukkia ja heinää. Otin siitä vaan vähän huonoa heinää pois ja laitoin ne oksat sinne.

Ihan suoraan, jos tämän uneni tulkitsisin, niin koivu kuvastaa mun ja exän suhdetta, jossa paljon huona (kuivunut) otan siitä kuitenkin sen hyvän pois mukaan uuteen parempaan suhteeseen --> oksien laitto maljakkoon. Maljakoissa siis kukat ja heinät pääsääntöisesti ok, vain vähän piti ottaa märännyttä heinää pois. Oksien katkaisun vaikeus kuvastaa eron vaikeutta.

Voiko noita siis noin suoraviivaisesti tulkita?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tulkita miten lystäät, tuo kun ei ole mitään tiedettä.

Vierailija
2/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus olisi kuunnella alitajuntaa.

Olin myös tyytyväinen unessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajunnastasi tulee arjessa tapahtuneita asioita ja ajatuksiasi. Tulkitsisin tuon positiivisena. Jos siis tarkoitus, siirtyä eteenpäin ja kasvaa henkisesti.

Vierailija
4/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia unia pitää vain itse opetella tulkitsemaan, ei sitä muut voi sivusta opettaa. 

Vierailija
5/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alitajunnastasi tulee arjessa tapahtuneita asioita ja ajatuksiasi. Tulkitsisin tuon positiivisena. Jos siis tarkoitus, siirtyä eteenpäin ja kasvaa henkisesti.

Tähän pyrin, vaikka vaikeaa se onkin ja koen takapakkia välillä.

Ap

Vierailija
6/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia unia pitää vain itse opetella tulkitsemaan, ei sitä muut voi sivusta opettaa. 

Ehkä pointti aloituksessani oli se, ettei katso jostain unikirjasta suoraan (esim kuivuneet oksat taitaa merkitä sairautta), vaan tulkitsee oman elämän kautta. Tuossakin omassa unessani on vaikka kuinka monta symbolia, jonka selityksen voisin etsiä. En tiedä voiko unista ennustaa tulevaisuutta, kuten monet tulkinnat niin tekevät.

Ap

Vierailija
7/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena näin unia joissa oli juoni ja järkeä. Juoni joskus jatkui seuraavassa unessa. Nykyiset unet ovat vaan sekavaa kuvien virtaa jossa ei ole mitään ideaa.

Vierailija
8/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

# 7 itse näin viime yönä neljä erillistä, toisiinsa liittymätöntä kohtausta, tuo koivukohtaus sisältyi hiukan pidempään kestävään juonelliseen kokonaisuuteen.

ap

Vierailija
9/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan on.

Zinc

Vierailija
10/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tuosta koivusta sen verran, että suosittelisin ottamaan tuon unen juurikin sellaisena positiivisena. Koivulla kun on suuri symboliikka. Itse ainakin ottaisin. Mietin uniani yleensäkin jos niissä jotain mietittävää on. Vaikka olisivat ahdistaviakin. Toki yleensä niitä ahdistsvia välttämättä en jää kauheasti ruotimaan.

Tossa luwttavaa tuosta koivun symboliikasta httpss://www.taivaannaula.org/2008/09/26/koivu/

Tsemppiä ja uskon että ap kaikki menee parhain päin vaikka aina välillä takapakkia tulisikin. Sekin vain elämää. Sorry, tuo nyt on klisee mutta sinänsä totta. Hyvää aamunjatkoa by the way <3

Vierailija
11/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^juu, koivu oli iso ja massiivinen (tuonkin nyt tulkitsen että ex oli tärkeä mulle) ja kuten sanottu siinä oli paljon sitä huonoa. Eikö se haittaa? Kuitenkin tunnelma unessa oli hyvä, tyytyväisenä tein minkä tein. Tunnelmanhan sanotaan olevan tärkeä.

Elävässä elämässä erooni liittyy ajatus, että enkö ollutkaan exälleni niin tärkeä kuin mitä hän antoi ymmärtää ja tekojensa perusteella en. Siksi pettymys ja loukkaus suuri.

Ap

Vierailija
12/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivu iso, muttei korkea. Ap

Vierailija
13/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet ensin lääkikseen, sitten erikoistut psykiatriaan, sitten kouluttaudut psykoanalyytikoksi vuosia kestävässä intensiivisessä koulutusanalyysissä. Siitä se lähtee.

Vierailija
14/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nähnyt välillisesti perunoita, jotka ovat hedelmällisyyden symboleita. Luvassa on siis paljon lempeä loppukesääsi, josta olen onnelinen puolestasi.

T: selvännäkijä Sari

Vierailija
15/15 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon perusteella veikkaisin, että pyllystä tulee kakkaa jossain vaiheessa - jää tahroja paperille.