Matkustaisitko sinä matkustuskielto alueelle tai
alueelle jonne matkustamista ei suositella vaarallisuuden takia. Jos matkustaisit niin miksi? Entä jos jotain sattuisi vaatisitko kotimaasi viranomaisia äkkiä apuun?
Mitä olet mieltä ihmisestä joka kehotuksista huolimatta näin tekee?
Itse en matkustaisi ja perustelen sen sillä, uskon että niitä "ei suositeltavaa" rajoituksia ei hevin anneta. En myöskään antaisi kenenkään perheenjäsenen niin tehdä.
Kommentit (9)
En matkustaisi. Ihmisille voi muutenkin sattua vaikka mitä, niin miksi vielä oikein kerjätä verta nenästään ja matkustaa jonnekin, jossa on länsimaalaisena ihan todellinen uhka joutua paikallisten sieppaamaksi tai tappamaksi. Uhka ei ole teoreettinen vaan todellisia tapauksia riittää. En myöskään lähtisi, vaikka työnantaja yrittäisi käskeä. Haluaisin nähdä oikeudessa, riittääkö irtisanomisperusteeksi se, ettei suostu uhmaamaan ulkoministeriön matkustusohjeita.
En ikinä. Enkä edes olettaisi että apuja heruisi, jokainen sanoisi että mitäs oli niin tyhmä ja lähti, oma syy.
Onkohan siellä Jemenissä vielä joku suomalainen? Ulkoministeriö neuvoo poistumaan maasta välittömästi.
Kyllä siellä on, mutta on ilmeisesti joutunut luopumaan Suomen kansalaisuudestaan naimisiin mennessään.
Kyllä noissa joutuu joskus käymään. Ei se kivaa ole, mutta itsepä olen työni valinnut.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 17:29"]
En matkustaisi. Ihmisille voi muutenkin sattua vaikka mitä, niin miksi vielä oikein kerjätä verta nenästään ja matkustaa jonnekin, jossa on länsimaalaisena ihan todellinen uhka joutua paikallisten sieppaamaksi tai tappamaksi. Uhka ei ole teoreettinen vaan todellisia tapauksia riittää. En myöskään lähtisi, vaikka työnantaja yrittäisi käskeä. Haluaisin nähdä oikeudessa, riittääkö irtisanomisperusteeksi se, ettei suostu uhmaamaan ulkoministeriön matkustusohjeita.
[/quote]
No kyllä niitä ihmisiä on, joiden on pakko matkustaa vaarallisillekin alueille jos haluavat työnsä pitää. Mistä luulet eism.lehtijuttujen ja -kuvien näiltä alueilta tulevan?
Olen matkustanut, viime kesänäkin lukaisin ulkoministerön sivulta pari päivää ennen Afrikan matkaa, että juuri se maa mihin oltiin menossa oli laitettu varottavaksi. Ei silti tullut mieleenkään olla menemättä, ihan normaalisti sielä oltii ja elettiin. Paljon vaarallisempaa mennä johonkin "ei varottavaan" maahan Afrikassa esim. vaalejen jälkeen. Niistä ei ikinä laiteta varoituksia, mutta saa ihan oikeasti pelätä henkensä edestä. Sekin on tullut meinaan muutaman kerran tehtyä kun ei ole tajunnut tarkistaa onko vaalit juuri ohi.
Toisaalta nää meidän matkat on muutenkin olleet sellaisia, että valkoinen nainen saa aina olla realistinen ja peloissaan, ja turvallisuus pitää olla tarkoin mietittyä jo etukäteen. Ei sinne lähdetä kaksistaan valkoisen tyttökaverin kanssa kiertelemään ja ihmettelemään, vaan mennään paikallisen kanssa, ja muutama iso gangsteri aseiden kanssa ympärillä.
Lapsia en veisi.
CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it
Ketju suomalaispariskunnasta näköjään katosi.
Olen työn puolesta joutunut matkustamaan ja kyllä vitutti koko ajan. Mutta pakko oli lähteä, kun kerran käsky kävi. Juu, ei enää ikinä. Kaikki meni onneksi ihan hyvin, mutta vaikka turvajärjestelyistä huolehdittiin, kyllä silti ahdisti, vaikka aika monessa "perslävessä" olen joutunut käymään.