Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 v tyttäreni 172 cm, 45 kg. Minkäkokoisia teidän tämänikäiset tytöt?

Vierailija
12.05.2013 |

On ollut aina pitkä ja erityisesti laiha. Syö ihan normaalisti. On tutkittu aikanaan kaikki mahdolliset syyt laihuuteen, terveeksi todettu. Kuukautiset alkaneet 13 v.

Siksi kyselen, kun tyttäreni aina arvostelee vartaloansa tyyliin: "en tartte rintiskoita, kun ei ole etuvarustustakaan" tai "en voi pitää hihattomia paitoja, kun luut näkyy". On tosi kaunis tyttö ja vartalo kuitenkin "naisen muotoinen", eli on kunnon vyötärö ja peppu. Kovasti olen hänen ulkonäköään monin keinoin yrittänyt kehua ja itsetuntoansa kohottaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä luulen että äidin kehumiset ei välttämättä riitä. Tytöstä on kasvamassa nainen ja hän kaipaa tulla ihailluksi naisena miehen taholta. Siis sitten kun on sen aika. Länsimaissa isot tissit ovat jotenkin sellainen juttu. Eihän sitä kukaan nainen voi sivuuttaa tuosta vaan. Täytyy oppia pitämään itsestään sellaisena kuin on. Itsellä siihen vaikutti todella paljon poikaystävä joka rakasti mua sellaisenaan. Sitä ennen oli haukuttu laudaksi koko nuoruusaika.

Ulkonäkökompleksit on aika tavallisia tuonikäisillä. Minulla on erittäin kaunis tytär joka inhoaa olla lyhyt. On siis vähän reilu 160-senttinen joten ei mikään lyhytkasvuinen tai kääpiö. Haluaisi vaan näyttää samalta kuin huippumalli haussa-tytöt. Kun tuijottaa vain siihen pituuteen, jää huomiotta esimerkiksi lumoavan kauniit suuret silmät ja pitkät ripset joita on luultu tekoripsiksi ja paksu ruskea pitkä tukka.

Vierailija
2/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö pyöristyy kyllä kun pituuskasvu loppuu. Energiaa riittää rintojenkin kasvatukseen, niissähän on paljon rasvakudosta. Paljon vaikuttaa tytön itsetuntoon isän asenne, ihaileeko äitiä ja kunnioittaako naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kohta 15-vuotta, 158cm pitkä, painoa en ihan tarkkaan tiedä, ehkä 45-50 kg. Hoikka kun mikä.

Vierailija
4/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla painolla kyllä peppua ole. Sääli tuo kun tytöt ei uskalla nykyään syödä, kun on muotia olla anorektisen laiha ja karvaton. Luullaan, että miehet haluaa sellaista luukasaa, keneltä on nypitty kaikki alapääkarvat pois.

Näitä anorektikkoja näkee nykyään aivan liian paljon yläasteella. säälittävintä on, että äidit on niin onnellisia kun hänellä on laiha lapsi, eikä ainakaan mikään läski. 

Vierailija
5/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14v 160cm ja noin 55kg ja on mielestäni erittäin kaunis ja sopusuhtainen. Tuo sinun tyttäresi kuulostaa kyllä ihan järjettömän laihalta.

Vierailija
6/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuulostaa todella laihalta. Ilman selityksiäsi olisin luullut anorektiseksi. Ymmärrän että ulkonäkö voi vaivata, jos pojat ja kaverit jotenkin edes viittaavat laihuuteen negatiivisesti.

Vierailija
7/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on alipainoinen, mutta ehkä tilanne korjaantuu luonollisesti vuosien myötä. Eihän hän vielä aikuinen nainen ole.

Vierailija
8/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanpituinen tyttäreni painaa 69 kg ja saa omasta mielestään aivan liikaakin ns. positiivista huomiota miehiltä.

Vierailija
9/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 14-vuotiaana 171 cm ja 44-kiloinen. Olin kyllä aika laiha, ainakin nyt siltä näyttää, kun kuvia katsoo. Mutta kyllä mulla oli ihan rinnat ja takapuolikin. Painoa tuli lisää vasta 18-vuotiaana, jolloin painoin 49 kg.

Vierailija
10/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin oli urheilullinen tyttö ja painoi n. 60kg.

On ollut jo vuoden mielialalääkityksellä ja sitä vaihdettiin ennen joulua, mistä johtuen kiloja kertyi. Viikko sitten lopetettiin yksi lääke ja nyt odotellaan jos paino lähtisi taas laskuun.

On 166cm pitkä ja tällä hetkellä painaa melkein 90kg.

Vierailija
11/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanpituinen, ja kun katson nuoruuskuvia joissa olen jotain 59kg, olen tosi laiha. Eipä ollut tissejä silloinkaan, en voi kuvitella miten laiha voi olla 45kg. Pitää varmaan pyrkiä malliksi jos on luotu laihaksi.

Vierailija
12/25 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: tyttöni ei ole anorektikko. Syö ihan normikotiruokaa, herkut ja roskaruokakin menee. Ei nirsoile. Ei mitään allergioita. Eikä ole pätkääkään kiinnostunut pojista.

Ei tytär ole valittanut, että kukaan muu hänen laihuudestaan huomauttaisi, paitsi isoveljensä. Joskus riidan tuoksinassa tytär on saanut kuulla olevansa "vitun anorektikko" - ei onneksi enää, kun olen puuttunut tiukasti tuohon sanomiseen.

Kyllä hänellä on naiselliset muodot, vaikka tosi laiha onkin. Ei siis ole tasapaksu, vaan on kunnon hoikka vyötärö ja peppu. Rinnat kylläkin tosi pienet, kuten jo mainitsin. Ja kaikki mahdollinen siis tutkittu ja terveeksi todettu.

Itsekin olin aikanaan tosi laiha. Esikoista odotin n. kolmekymppisenä, painoin raskausajan alussa 47 kg, mulla pituutta 170 cm. Nyt painoa kahden lapsen jälkeen vähän päälle 80 kg, olenkin dieetillä...

Vierailija
13/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissaan. Oma tyttäreni on seitsemännellä luokalla. Hän on 170 cm ja 40 kg.

Vierailija
14/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli tuon ikäisenä 170 cm 54 kg.

Vierailija
15/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja miten laihoja tyttöjä... Nykymuodin syy.

Vierailija
16/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi huolissaan. Oma tyttäreni on seitsemännellä luokalla. Hän on 170 cm ja 40 kg.

Hyi helvetti...

Vierailija
17/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

172cm pituisen pitäisi painaa 60-75 kiloa ruumiinrakenteesta riippuen.. Että aika hurjalta kuulostaa! Itse olin yläasteella 165cm ja paino noin 65-70kiloa mikä on normaalipaino.

Vierailija
18/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä. Älä anna lihoa, mutta lupaa vaikka silarit valmistujais-/rippi-/ylppärilahjaksi, jos ne kaihertaa.

Vierailija
19/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin lukion ykkösellä 47-49 ja en todella tsekkaillut syömisiäni. Hiljalleen sitä painoakin tuli lisää, mukion lopuksi jotain 53kg. Ja rinnat kasvoi sit kokoon c. Ei se paljon siloin lohduttanut, kun olin pienempi, mutta loppu hyvin kuiteski.

Vierailija
20/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuoriin ei pidä käyttää mitään aikuisten BMI-taulukkoja, ovat vielä kasvavia ja kehittyviä nuoria, keskenkasvuisia. Jos ap:n tyttärellänon vasta vuosi sitten menkatkin alkanut, niin pituuskasvu saattaa olla vielä kesken. Kyllä se paino sitten jossain vaiheessa alkaa nousta, kun ikää tulee ja hormonitoiminta muuttuu. Me kehitymme niin eri tahtiin, "normaalin" määritelmä on hyvin väljä. Toiset ovat vain luonnostaan hoikempia ja toiset muhkumpia. Pääasia, että teini oppii terveelliset elämäntavat ja oppii pitämään itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä