Onko normaalia?
Ostimme mieheni kanssa muutama päivä sitten kakkosautoksi urheiluauton. En ollut edes ehtinyt koeajaa autoa ennen kun mieheni 20v. pikkuveli jo halusi lainata autoa. No, minä tästä suutahdin jq luulin että mies ymmärsi pointtini, mutta tänään tuo sama veli lainasi autoa TAAS ihan vain koska on coolia ajella tuollaisella autolla. Sanoin miehelleni, että tämä on viimeinen kerta sitten ja auto tulee yöksi kotiin. Äsken ukko sanoi että veli palauttaa automme aamulla!!!??? Ymmärtäisin jos tarvitsisi autoa oikeasti, mutta hänellä on omakin auto ja tosiaan lainasi meidän autoa koska sillä on hienoa ajaa.. En ymmärrä. Onko tällainen normaalia??
Kommentit (16)
Vai onko se sinulta pois ettei hieno urheiluauto ole yöllä parkkipaikallanne?
lähde itse ajelemaan omalla autollla pillurallia kylille. Tai jos pikkuveli on autolla jo liikenteessä niin tee selväksi kaikkien kuullen että palauta auto se ei ole sinun. Nolostuu sopivasti. Kai itse maksaa bensat.
Mun mies veti herneen nenään, kun sanoin että olin luvannut meidän auton lainaan mun ystävälle. "Se on jumalattoman kallis asia antaa lainaan!" se meuhasi. Katsoin sitä ihan monttu auki, että onko se tosissaan, ja kyllä se oli. Eikä meillä edes ole mikään urheiluauto, luoja paratkoon, vaan perhefarmari! :D
Mutta joo. Ihmiset suhtautuu noihin nelipyöräisiin hieman tunteella joskus. Toiset suuremmin tuntein kuin toiset.
siiiiiis sulla on ap niiiiin rankkaa. Ihan kyynel tuli, kun aattelin tilannettas. Oisko mitenkään mahdollista, et teillä olis kuitenkin ihan omat urheiluautot, eikä sun sit tarttis lainaa sitä sun kellekään. Mä toivon, et toi sun raskas tilanne ratkeaa jotenkin...
Silloin kun omistin 15 vuotiaan auton, lainasin sitä kenelle vain, jos en tarvinnut. Jos olisi ruttaantunut, niin ei olisi ollut suuri menetys. Nyt kun on uusi auto, en todellakaan lainaa.
Kysyin että onko normaalia? Itse suhtaudun asiaan niin että auto on kallis ja siksi ei ole varaa lainailla sitä, koska se on minun työväline. Se ei ole minulta muutoin pois mutta tiedän että kaikki kulut tulee minun maksettavaksi, myös bensat. En muutenkaan lainaile muiden omaisuutta enkä yleensä omaani muille, siksi kysyin kuinka muut asian kokevat. En mä asuntoanikaan muille lainaa poissaollessani, siksi koko tää lainaushomma ei mee mun jakeluun..
No mutta mikä on yhdelle normaalia, on toiselle epänormaalia.
Minä olen se, joka olisi lainannut meidän 2 vuotta vanhaa 20 tonnin farkkua ystävälleni. Kyseessä olisi ollut parin tunnin laina, olisivat ajaneet yhteen kyläpaikkaan ja takaisin. Mikä todennäköisyys on, että kolaroisi tai kolhisi autoa noiden muutamien kymmenien kilometrien aikana? Olematon.
Samoin olen antanut mm. vanhempieni asustaa meillä silloin kun heillä oli omassa asunnossaan putkiremontti. Myös ystäviäni olen joskus ottanut majoitukseen niin, etten itse ole kotona. Miehen isä on vuokrannut asuntoaan ulkopuolisille kerran vuodessa, kun kaupungissa on tapahtuma joka vetää paljon turisteja ja toimitsijoita ja hotellit on tupaten täynnä. On saanut muutaman yön vuokrauksesta ISOJA summia rahaa. Miehen sisko puolestaan matkustelee parikin kertaa vuodessa ulkomaille, on kerralla poissa kuukauden tai pari. Vuokraa aina asuntonsa (kamoineen kaikkineen) siksi aikaa jollekulle, ja saa siitä lisää matkabudjettia.
Me ollaan ap erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 23:58"]
Kysyin että onko normaalia? Itse suhtaudun asiaan niin että auto on kallis ja siksi ei ole varaa lainailla sitä, koska se on minun työväline. Se ei ole minulta muutoin pois mutta tiedän että kaikki kulut tulee minun maksettavaksi, myös bensat. En muutenkaan lainaile muiden omaisuutta enkä yleensä omaani muille, siksi kysyin kuinka muut asian kokevat. En mä asuntoanikaan muille lainaa poissaollessani, siksi koko tää lainaushomma ei mee mun jakeluun..
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 00:08"]
Minä olen se, joka olisi lainannut meidän 2 vuotta vanhaa 20 tonnin farkkua ystävälleni.
[/quote]
Maksoiko se uutena 20 tonnia? Mikä auto on noin halpa?
Ollaan juu erilaisia ja murheita voi olla aitojakin. Älä siis tuomitse jos et tiedä. Nyt oli kuitenkin kyse minun rahoista, joita en halua lainata miehen teiniveljelle, joka ei edes omasta autostaan osaa huolta pitää. Jos hän maksaisi itse kulut, olisi tilanne ehkä toinen. Olen tehnyt vuosia töitä kaiken eteen ja miehen veli taas välttelee kaikkea vastuuta. Kysyin onko se teidän muiden mielestä normaalia, että itse ostaisit jotain hienoa ja itsellesi käyttöön etkä ehtisi edes kokeilla ennen kun puolisosi veli tulee apajille olettaen että kaikki mitä isoveli ostaa, on myös hänen??? Kuulin myös eilen, että mieheni oli selkäni takana luvannut veljelleen että jos veli ei osta moottoripyörää (isänsä rahoilla) niin mies antaa veljen lainata uutta autoamme niin paljon kun tarve. Ei minusta reilua mieheltäni ja veljensä voisi kasvaa aikuiseksi ja Lakkaa olettamasta että raha kasvaisi meilläkäänpuussa..
Ja olisi tilanne toinen jos auto olisi vanha, mutta kummatkin uusia. -ap
Helvetin hienoa. Arvatkaapa tuliko auto ehjänä kotiin?? -AP
Ihan normaalia miehen veljen puolelta mutta epänormaalia mieheltä.
Meillä on 19 v poika jolla on oma parin tonnin vanha auto, mutta jostain syystä tuntee enemmän mieltymystä iskänsä tuliterään Bemariin kun on lähdössä pillurallia ajelemaan. Venyy kaikenlaisiin temppuihin ja kiemurteluun ja alistuu jopa muuten itselleen vastenmieliseen siivoukseen omassa huoneessaan tms (ja kieltämättä on karkeasti käytetty tilannetta hyväksemme), jos onnistuu puhumaan isänsä auton lainaksi. :=DDD
Omalle pojalleen kyllä sen lainan suo, mutta jollekin miehen veljelle en autoa antaisi vain siksi että sillä on coolia ajella.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 00:08"]
Minä olen se, joka olisi lainannut meidän 2 vuotta vanhaa 20 tonnin farkkua ystävälleni.
[/quote]
Maksoiko se uutena 20 tonnia? Mikä auto on noin halpa?
[/quote]
Ööö...esim.skoda octavia, opel astra, hyundai i30, peugeot 308..suurin osa ns.perhefarkuista maksaa pikkaisen päälle 20 tuhatta jollei ole hienoja lisävarusteita tai automaattivaihteistoa.
Noniin.. Olisi vaan pitänyt pitää oma pää taas tässäkin asiassa. Nyt on 100 varmaa, etten enää ikinä lainaa kenellekkään yhtään mitään. Ehtihän tuo auto meillä olemaan 3 päivää, kunnes tosiaan miehen veli ajeli viimeyön sillä pillurallia ja nyt siinä on sitten moottori paskana.. Miehen veli tasan tiesi, että tuolla autolla ei voi ajaa niinkuin "normaali" autolla tai se leikkaa kiinni. En varmasti maksa senttiäkään korjauksesta.
No anna ajella! Kyllä minustakin olisi ollut nuorena siistiä ajaa jollain hienolla urheiluautolla!