Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6kk puurot

11.07.2006 |

eli mitä puuroja voi antaa 6kk ikäiselle vauvalle. oletteko aina tehneet ns. vauva puuroja vai voiko antaa tavallisista hiutaleista tehtyjä puuroja ??

kiitos vastenneille

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsotaan mitä saadaan vastauksia :)

Vierailija
2/4 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin puurot kaupan valmiista puuroista. Eka puuro oli vadelmainen puuro (en muista puuron nimeä). Sitten aloin itse tehdä kaurapuuroa. Murustelin kaurauhiutaleet ensin käsissä ja sitten keitin puuron. Hyvin on uponnut puurot tyttöön. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk vauvalle. Suositus on, että aloitetaan aakkosjärjestyksessä eli kaura, ohra, ruis, vehnä.

Meidän pojalle ei ole kelvanneet tetrapuurot, mutta vauvahiutaleet (piltti, nestle jne.) ovat aivan ykkösiä. Niitä olenkin antanut alusta alkaen. Hieman hintavampia ovat tietenkin, kun ovat valmiiksi hienoa jauhoa, mutta säästyypähän itse vaivalta :) Kannattaa myös kokeilla Nallen minuuttivelliä, joka löytyy kaupassa usein normipuurohiutaleiden hyllyltä. On hienorakenteista ja saa puuroa, kunhan laittaa vähemmän maitoa/vettä.

Tavallista kaurapuuroa ei meillä syödä sitten millään, vaikka olisi voinappi/rutkasti hedelmää!! Poika on kohta 10 kk.

Vierailija
4/4 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloitin meidän neidillä (nyt 10kk) 6kk iästä antamaan ihan tavallista kaurapuuroa. ensin vähän möyhensin sormilla pienemmäksi, mutta aika nopeasti jätin sen tekemättä ja hyvällä innolla meillä on puuro aina mennyt. jos vauva oppii aluksi liian sileään, voi olla myöhemmin vaikea oppia karheaan puuroon.