Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain siistejä vaatteita vaativan työn enkä löydä sellaisia mistään

Vierailija
11.05.2013 |

Toki siis löydän sen TYYLISIÄ vaatteita, mitä etsinkin, mutten viitsisi taloudellisista ja ekologisistakin syistä ostaa kalliilla sellaisia vaatteita, joista tiedän, etten niissä viihdy. 

En siis tarvitse mitään jakkupukuja, mutta asiakastapaamisiinkiin soveltuvia siistejä vaatteita kuitenkin, mitään ohjeita minulle ei vaatteista ole annettu, mutta toki tiedän, millaista tyyliä vaaditaan. Käsivarsien pitäisi olla peitossa, rinnat eivät saa olla liikaa esillä jne.

Kuntapuolelle olen menossa töihin ja oon yliopisto-opiskelija, jos tämä jotakuta kiinnostaa. Osaatteko vinkata mitään? Rehellisyyden nimissä olen kulkenut kuluneen lukuvuoden koululla pääasiassa urheiluvaatteissa, eikä vaatekaapista ihan oikeasti löydy valmiiksi juuri mitään sopivaa. Yksi siisti neuletakki minulla on, jee :D Juhlissa käyttämäni vaatteet ovat sitten taas jo liian juhlavia tuonne. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöitä siis, se ei mahtunut tuohon otsikkoon, perkuleen 80 merkin raja :s

Vierailija
2/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Espritin vaatteet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 19:43"]

Miten olisi Espritin vaatteet? 

[/quote]

Täytyykin katsoa! Stockmannin nettisivuja olen selaillut, sillä jostain syystä miellän sen oikein asiallisuuden asuinpaikaksi, eikä siellä näkemäni Espritin vaatteet ainakaan erityisemmin sytytä :/ No jaa, jossain vaiheessa sillä ei ole enää niin väliä, sytyttääkö vaiko eikö, kunhan en joudu menemään töihin collegehousuissa ja joogapaidassa. 

Vierailija
4/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli heti Esprit mieleen. Googleta, niillä on nettikauppakin, josta näet, minkä tyylisiä vaatteet ovat. Eivät ole kamalan hintavia, mutta kuitenkin valikoimaa "smart casual" tyylisissä vaatteissa on kivasti.

Vierailija
5/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisten kanssa, katso Esprit! Ota verkkokaupasta vaikka osasto housut, sieltä näet monta kokonaisuutta, jotka sopisivat varmaankin työhösi, mutta eivät olen liian jäykkiä. Esim. tämä tyylinen olisi kiva ja jos paita on liian lyhythihainen niin joku ohut neuletakki päälle. http://www.esprit.fi/women/koko_mallisto/CLOTHES/Housut/trendi_pellavahousut/pellavahousut-32-tuumaa-Q23082_001

Myös Zarasta löytyy perussiistejä perusvaatteita (toki siellä on muutakin).

Vierailija
7/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvalkoisia kauluspaitoja saa halvalla esim. Vero Modasta, Esprit on myös hyvä, samoin Vilassa on kaikkea kivaa ja siistiä. Stockalla on edullisia merkkejä myös. Itse olen pankissa töissä. Ja uskoi tai älä, käy myös H&M:llä. Siellä on kanssa kivoja, siistejä ja tyylikkäitä vaatteita. 

Vierailija
8/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös zarassa ja h&m:llä on siistimpiä esim suoria housuja ja kauluspaitoja edullisesti. Esprit on hyvä myös, mutta itse en olisi opiskelijana sieltä raaskinut ainkaan koko vaatevarastoa ostaa..

Vierailija
9/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vaan aikaa, niin kierrä kirpparit! Musta ainakin tuntuu ettei kaupoista löydy nykyään oikeen ton tyylisiä vaatteita.. tarvisin itsekin töissä. 

Vierailija
10/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin käy nuo ehdottamasi, mutta muista, ettei siisti tarkoita samaa kuin tylsä! Tuo Esprit-linkki oli hyvä, katso myös Stockalta Noom ja Global -mallistot. Edullisia, mutta siistejä vaatteita, jotka ovat kuitenkin kivoja! Lindex on nostanut paljon profiiliaan, katso sieltäkin noiden edellä mainittujen lisäksi. Nyt on kesävaatesesonki kuumimmillaan, joten perussiistiä vaatetta pitää ehkä vahan kaivaa takarekeistä, mutta kyllä niitä löytyy.

Vierailija
11/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorille, mars! Tai Stockan outlettiin Tammistossa, sieltä saa muutamalla eurolla ed. kauden vaatteita. Oman työpuvuston alkuni ostin opiskeluvuosina sieltä.

Vierailija
12/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zarasta löytyy myös, jos ei halua ihan niinkään hintavia kuin Espritin vaatteet.

Vierailija
13/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut isossa kaupungissa, varmaan löydät ihan helpolla siistejä vaatteita lähes mistä tahansa tavis vaateketjun liikkeestä. Varsinkin jos olet suhteellisen tavallisen kokoinen normaalivartaloinen. Niin pitää vaan osata valita hyviä kokonaisuuksia ja helposti yhdisteltäviä asuja. Mutta kun en tiedä ikääsi enkä kokoasi tai vartalomalliasi, en voi antaa parempia vinkkejä. nauratti kun sanoit opiskelevasi yliopistolla, ja kulkevasi siellä lähinnä urheiluvaatteissa...siis missä tiedekunnassa on tuollaista, en ole nähnytkään!

Vierailija
14/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi Huutonetistä. Sieltä löytyy vaikka kuinka paljon lähes uusia vaatteita, murto-osalla uusien hinnasta. Saat enemmän ja halvemmalla, ei mene rahaa turhaan vaatteisiin joita ei käytä tai tarvitse enää opiskellessa.

Vierailija
15/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tässäkin ketjussa moneen kertaan Esprit on tämän vannoutuneen farkkutytön (heh, ikää kohta 38) suosikki työvaatetukseen. Toimii siis tilanteisiin, joissa ei voi niitä farkkuja pukea, mutta pitää löytää jotain, jossa tuntee olonsa kotoisaksi. Viimeksi tänään hain paketin postista (vaikka meillä on liikekin lähellä niin tilaan silti). Saa siistiä ajatonta perusvaatetta vaikka tilaisi edellisen kauden tuotteita alehintaan.

Vierailija
16/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vaatteeni pääasiassa Espritiltä ja Sokokselta sekä pikkufirmojen aleista. Hyvin yleinen vaate minulla on puuvillahousut, vähän farkkumalliset mutte kuitenkaan farkut, sekä trikoopaita+neule kylmällä tai strechtkauluspaita, 3/4 hihainen kesällä. Stockammannia ei lähistöllä olekaan. 

Minulla on käytössä mm. espritiltä ostettu pehmeä jakku; on aika kiva päällä. Kunnan hommissa osa kulkee toimistossa kyllä ihan farkuissakin ja panostaa yläosaan vähän enemmän. Mutta asiakastapaamisiin en farkkuja laittaisi - paitsi jos asiakkaasi ovat jotain teini-ikäisiä, mutta aloitusviestistä sain kuvan, etteivät ole. 

Vierailija
17/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni on, että osta ekaksi päiväksi asu ja katso sitten miten työpaikalla pukeudutaan. Aika vaikea kuvitella, että kesätyöntekijältä nyt vaadittaisiin äärimmäisen formalia pukeutumista. Varsinkaan kuntapuolella (paitsi jos satut olemaan esim. tuomioistuinharjoittelussa).Kesällä pukukoodi on muutenkin vapaampi.

Itse olen yksityisellä sektorilla viestintätehtävissä, ja meillä siistit farkut yhdistettynä kauluspaitaan tai jakkuun ovat aivan yleinen työvaate.Nuorempana minäkin vedin sen tylsän jakkupuvun päälle, mutta nyt kun kokemukseni puhuu puolestaan, ei tarvitse hakea kunnioitusta pukeutumisella.

Nuorekkaita työvaatteita olen ostanut Espristä ja Zarasta. Jos olet farkkutyttöjä, niin tummat siistit farkut ovat ok, samoin viisitaskuhousut, vähän kuin farkut, mutta eivät kuitenkaan farkkumallia.

Vierailija
18/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata täyttää kaappiaan halpisketjujen polyesterihirvityksillä. Ekan pesun jälkeen ovat jo ihan UFF kamaa. Hommaa muutama hyvä perusvaate, niillä pärjää, vaihtelua t-paidoilla vöillä ja huiveilla. Laatukama on myös hyvää vielä käytettynäkin.

Inspiraatiota linkin takana:

http://www.paulamontessketchbook.com/2011/11/going-minimalist-5-piece-french-wardrobe/

Vierailija
19/19 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat suorat housut ovat aarre, leveälahkeiset niukempien yläosien pariksi ja kapeat muille. 

Valkoinen, hyvin istuva kauluspaita on myös peruspuvustoa, kun löydät hyvin istuvan, osta heti kaksi lisää. Koruilla ja huiveilla saa vaihtelua. 

Pieni villatakki asiallistaa topit ja teepaidat. 

Korkkarit tekevät asusta kuin asusta hiukan hienomman ja virallisemman- kuvittele vaikka farkut-valkoinen kauluspaita plus tennarit, tai sama asu siisteillä korkkareilla. Ero on selvä. 

Mukavuudesta pitää ikävä kyllä kärsiä hiukan, verkkareihin ja lenkkareihin tottuneelle toimistolook voi tuntua alussa ahdistavalta. Yritä löytää kompromissi jossa olet oma itsesi, mutta näytät työhösi sopivalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme