Oksennatko krapulassa?
Kommentit (33)
Minulle ei kertaakaan ole tullut krapulaa. Oksennan aiemmin.
En.
Johtunee siitä, että juodessa tulee jano/suolaisen nälkä, eli vettä/ruokaa menee että pystyn juomaan --> ei suolanpuutetta/nestehukkaa mitä överikännit aiheuttavat.
Ja noin ollut aina, teinistä lähtien, olen vierestä ihmetellyt laattavia/sammuneita kavereita, itsellä jano/nälkä ehkäissyt "överikännejä" aina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni kutina klitoriksessa, että tämä viestiketju täyttyy kohta kirjoitttajista, jotka kertovat juomattomuudestaan ja täten myös krapulattomuudestaan
Ai että mitä moralisoijia näihin ketjuihin aina ilmestyy :D
Se on kyllä toistuva ilmiö :D
"Kuka aikuinen edes käyttää alkoholia enää 2020? Kiva maksaa veroista teidän alkoholilla aiheutetut syöpänne ja aivoverenvuodot, onnettomuuksista puhumattakaan. Kyllä minäkin riparilla vuonna kasiysi erehdyin maistamaan kotiviiniä ja huhhuh, se oli semmoinen kokemus että tulin järkiini onneksi kerrasta."
Vierailija kirjoitti:
Erittäin harvoin. Morkkis ja masennus on pahimmat oireet, ja ne tulee vaikka olisin vetänyt kalsarikännit kotona ilman mitään kontakteja mihinkään.
Ihan kuin minun elämästäni! Mieheni aina nauraa, kun elämäniloni katoaa täysin päiväksi, pahimmillaan jopa pariksi, aina, kun olen nauttinut hiemankin enemmän alkoholia. Tämä tapahtuu huolimatta siitä, vaikka edellisenä iltana olisi ollut kuinka hauskaa. En ylipäätään sekoile humalassa. En ole koskaan kärsinyt masennuksesta, mutta nuo krapulapäivät ovat niin hirvittävän masentavia, että sitä kautta ehkä jollain tavalla ymmärrän, miltä masennus voi tuntua. Ihan kamalaa.
Te, jotka ette oksenna: eikö teillä ole huono olo ollenkaan, vai juotteko vain toDELLA maltilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin harvoin. Morkkis ja masennus on pahimmat oireet, ja ne tulee vaikka olisin vetänyt kalsarikännit kotona ilman mitään kontakteja mihinkään.
Ihan kuin minun elämästäni! Mieheni aina nauraa, kun elämäniloni katoaa täysin päiväksi, pahimmillaan jopa pariksi, aina, kun olen nauttinut hiemankin enemmän alkoholia. Tämä tapahtuu huolimatta siitä, vaikka edellisenä iltana olisi ollut kuinka hauskaa. En ylipäätään sekoile humalassa. En ole koskaan kärsinyt masennuksesta, mutta nuo krapulapäivät ovat niin hirvittävän masentavia, että sitä kautta ehkä jollain tavalla ymmärrän, miltä masennus voi tuntua. Ihan kamalaa.
Ja hävettää, vaikka mitään häpeämistä ei olisikaan. Riittää kun on esim jutellut jonkun kanssa. Ja mieleen tulee jopa jotain lapsuus/teini/nuoruusajan toilailuja ja niitäkin kelaa siinä ja nolottaa :D kyllä ihmismieli on outo 🤪
En oksenna krapulassa käytännössä koskaan. Yhden illan juomisesta tulee silti aina kolmen päivän krapula. Krapula ei missään vaiheessa ole aivan sietämättömän paha, mutta olo on ikään kuin olisi sairas (hieman kuin flunssassa, kun on pää turrana ym) ja aina myös alakuloisuutta mukana.
Ihmettelenkin kovasti kun jotkut saattavat oksentaa ja makaavat pitkälle iltaan sängyssä ryyppyillan jälkeen. Silti heidän krapulansa ei kestä kuin yhden päivän. Sen jälkeen olo on täysin normaali, kun taas itse saa kärsiä kolme päivää, vaikka krapulan huippu on edellä mainittua miedompi.
En koskaan, sillä osaan juoda hillitysti.
Humalassa silloin jos on mennyt överiksi, mutta krapulassa en ole koskaan yökännyt.
Kyllä oksennan ja olen tosi heikossa kunnossa ihan iltaan asti. Tämä tuntui vain pahenevan iän myötä, joten 30-vuotiaana lopetin "juomisen".
Ne kaikki kerrat kun olin jossain kaveriporukan juhlissa yötä, muut seuraavana päivänä olivat vähän väsyneitä ja lähtivät yhdessä puistoon tai syömään jonnekin, kun minä jäin yksin tekemään kuolemaa kaverin kylpyhuoneen lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oksennan ja olen tosi heikossa kunnossa ihan iltaan asti. Tämä tuntui vain pahenevan iän myötä, joten 30-vuotiaana lopetin "juomisen".
Ne kaikki kerrat kun olin jossain kaveriporukan juhlissa yötä, muut seuraavana päivänä olivat vähän väsyneitä ja lähtivät yhdessä puistoon tai syömään jonnekin, kun minä jäin yksin tekemään kuolemaa kaverin kylpyhuoneen lattialle.
Aivan kuin minä! Siksi kauhistuttaa lähteä juhliin, joissa ollaan yötä, kun noloa olla se ainut, joka tekee kuolemaa. Tämä tapahtuu aina, vaikka joisin porukasta vähiten. Olen myös ajatellut, että pitäisi varmaan lopettaa kokonaan alkoholin juominen.
Todella harvoin. Krapukaoksentelu loppui käytännössä siihen kun lopetin tupakoinnin.
M 45
Oksennan kerran aamulla, sen jälkeen olo on jo ok. Ainoastaan viinistä mulle tulee jäätävä pääkipu (sekä punaisesta, että valkoisesta). Muuten voin juoda oikeastaan mitä vaan ilman krapulaa (tuota aamuoksennusta lukuunottamatta).