Aviomieheni unohti yliopistosta valmistumiseni
Valmistuin yliopistosta ja sanoin tästä miehelleni alkuviikosta. Oletin, että mieheni muistaa/juhlistaa asiaa jotenkin. Turhaanpa odottelin.
Tänä iltana postin kotiinkuljetus toi valmistujaislahjan kaverilta minulle. Mieheni sanoi unohtaneensa valmistumiseni, pyysi anteeksi ja jatkoi tietokoneensa näpyttelyä. Minulla on tosi paha mieli.
Kommentit (44)
Miksei voi suoraan sanoa, että pidetäänpäs kutsut mun valmistujaisten kunniaksi. Kutsutaan perheet ja juodaan pullakahvit. Olis kiva jos antaisit jonkun lahan, siitä tulis mulle hyvä mieli.
Meillä yliopistolla oli todistustenjakotilaisuus, johon olin kutsunut mm. vanhempani. Yliopiston rehtori jakoi todistukset. Tämä ei kuitenkaan ollut se valmistumispäivämäärä. Valmistumispäivämäärä oli se kun rehtori oli edellisellä viikolla allekirjoittanut todistuksen. Joten oli hankalaa määritellä milloin pitää valmistujaisjuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi suoraan sanoa, että pidetäänpäs kutsut mun valmistujaisten kunniaksi. Kutsutaan perheet ja juodaan pullakahvit. Olis kiva jos antaisit jonkun lahan, siitä tulis mulle hyvä mieli.
Lahjan kerjääminen on kyllä jokseenkin noloa. Luulisi jo pelkistä juhlista tajuavan, että jonkinlainen muistaminen on paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yliopistolla oli todistustenjakotilaisuus, johon olin kutsunut mm. vanhempani. Yliopiston rehtori jakoi todistukset. Tämä ei kuitenkaan ollut se valmistumispäivämäärä. Valmistumispäivämäärä oli se kun rehtori oli edellisellä viikolla allekirjoittanut todistuksen. Joten oli hankalaa määritellä milloin pitää valmistujaisjuhlat.
Tuollaisessa tilanteessa ne on loogisinta pitää todistustenjakopäivä niin kuin esim. ylioppilasjuhlatkin useimmiten pidetään. Muissa tapauksessahan sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä milloin juhlat pitää. Eihän juhlien tarvitse olla pilkulleen sinä päivänä, kun on valmistunut. Juhlii silloin kun itselle parhaiten sopii. Aika iso osa (ainakin minun tuttavapiirissäni) ei juhli yliopistosta valmistumista mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistosta valmistutaan aikuisena. Jos aikuinen haluaa juhlat, aikuinen järjestää ne ihan itse. Tai vähintäänkin avaa suunsa ja kertoo puolisolleen, että haluaa juhlat/muistamisen.
Mutta jos ei järjestä juhlia, on selvää, että puoliso jotenkin muistaa tuona tärkeänä päivänä. Ap:n puoliso on törppö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistosta valmistutaan aikuisena. Jos aikuinen haluaa juhlat, aikuinen järjestää ne ihan itse. Tai vähintäänkin avaa suunsa ja kertoo puolisolleen, että haluaa juhlat/muistamisen.
Mutta jos ei järjestä juhlia, on selvää, että puoliso jotenkin muistaa tuona tärkeänä päivänä. Ap:n puoliso on törppö.
Ei millään muotoa selvää. En olisi halunnut minkäänlaisia muistamisia maisteriksi valmistuttuani. En ole muutenkaan sellainen, joka kaipaa lahjoja. Ylioppilasjuhliin suostuin lähinnä äidin ja isän mieliksi.
Olen vieläkin iloinen että mies oli paikalla promootiossa. Sen jälkeen vei minut kivalle viikonloppureissulle ja antoi kauniin lahjan. Olin tehnyt paljon töitä. Oli kivaa iloita siitä.
Työnantaja ei koskaan tukenut opintojani millään tavalla eikä kukaan muu kuin lähimmät työtoverit onnitellut. Ei näkynyt palkassa. Kuukausi valmistumisesta jouduin "sivuraiteelle", tein omat johtopäätökseni ja vaihdoin töitä. Varmasti ahkera opiskelu työn ohessa oli syönyt aktiivisuuttani. Onneksi uusi alku maisteria lähti hyvin käyntiin kilpailijan palveluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kenties tuo kelvoton on unohtanut myös sen "unohtumattoman" illan kun sinulta lohkesi varpaan kynsi.
Taodat olla näitä välinptämättömiä ja runteettomia ihmispoloja, jotka ei paljoa ymmärrä mistään mitään.
Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties tuo kelvoton on unohtanut myös sen "unohtumattoman" illan kun sinulta lohkesi varpaan kynsi.
Taidat olla näitä välinpitämättömiä ja tunteettomia ihmispoloja, jotka ei paljoa ymmärrä mistään mitään.
Sorry.
Korjauksia...
Paska provo, yliopistosta ei valmistuta heinäkuussa
Vierailija kirjoitti:
Valmistuminen on voinut olla kesäkuussa, mutta todistus tulee heinäkuussa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistuminen on voinut olla kesäkuussa, mutta todistus tulee heinäkuussa kotiin.
Ei tule. Kansliat on kiinni heinäkuussa.
Tästä aloituksesta huomaamme konkreettisesti, kuinka paljon miehet arvostavat naisessa koulutusta. Eli nyt ap kipin kapin lenkkeilemään ja kosmetologille, niin suhteellanne saattaa olla vielä tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule. Kansliat on kiinni heinäkuussa.
Kysyitkö Postilta miten pitkään ne saa toimitettua kirjettä?
Aika laadukas trolli amk-miesten dissaamiseksi, jos tämä on trolli. Annan 4/5
M/40 amk-mies
Vaimoni ei edes tiennyt minun valmistuneen dippainssiksi ennen kuin havahtui muutaman kk kuluttia siihen etten iltaisin enää "piirtele kummallisia" tai ärise "vmp pelkän tittelin takia".
Tosin itsekään en pahemmin perustanut asiasta kun olin jo perusinssi.
Itse jätin graduni tarkastettavaksi kevätlukukauden loppupuolella ja siihen sitten loput koukerot siitä omasta työstä kirjoittamisen ja todistuksen haun muodossa. Sen tokarin sain elokuun "publiikissa".
En järjestänyt mitään juhlia, kun olin jo töissä ja asia sinänsä vain päätepiste, jollekin asialle. Silti vähän harmitti, että edes omat vanhemmat eivät muistaneet. Eivät muistaneet myöskään silloin, kun suoritin toisen tutkinnon. Ehkä ajattelivat, että se suorittaa niitä tutkintoja parin vuoden välein, joten paras varoa, ettei mene rahaa liikaa hyysäämiseen.
No, oikeasti heiltä puuttui ymmärrys siitä, mitä ylipäätään ammatikseni tein ja mitä ne tutkinnot merkitsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen oma koulutus? Varmasti alhainen, kun ei tuota noteeraa.
Amk. Hänen valmistumistaan juhlistettiin sukulaisten kanssa kakkukekkereillä. Annoin hänen toivomansa lahjan, toisen lahjan ja ostin skumppaa.
Ap
Ei helvetti, taas tämä yliopisto vastaan amk kaheli.
Kuka? Eihän tässä ketjussa ole sivuttukaan asiaa. Miehellä vaan sattuu olemaan amk-koulutus.
Tämän tason luetun väärinymmärrys on jo todella huilestuttavaa.
Olen pahoillani ja harmissani puolestasi ap. Ja onnea valmistumisesta, hieno saavutus!
Pakko todeta se, että miehesi on kyllä aika omahyväinen moukka. Ex-mieheni oli ihan samanlainen (ei huomioinut lastemme syntymää millään lailla), eikä hän tästä muuttunut, vaikka useaan kertaan puhuin kuinka tärkeää toisen huomioiminen on. Valitettavasti ei siis muuttunut eikä puheella ollut vaikutusta. Vedin lopulta omat johtopäätökseni. Tsemppiä sinulle, miehesi on aika ääliö!