Mikä oire tämä on: ensin näköä sumensi ja sitten 10 rytmihäiriölyöntiä.
Siis näkökenttään ikään kuin alkoi ilmestyä kaikkialle huonommin näkeviä kohtia. Pelkäsin näön sammuvan kokonaan. Sitä ennen olin istunut aivan rauhallisesti.
Sitten tuli noin 10 epäsäännöllistä sydämenlyöntiä.
Mulla on ollut 3 vuotta stressin aikaan rytmihäiriöitä. Voi kestää päivänkin. Sydän ultrattiin, ei ongelmia. Lääkäri sanoi, että kannattaisi mennä rytmihäiriön aikaan vielä ekg:hen. Ei oo tullut mentyä, kun aina ajattelen, että tää menee ihan kohta ohi ja jonotan turhaan tunteja jossain päivystyksessä. Nuo pidemmät rytmihäiriöt näkyy verenpainemittariss rytmihäiriöinä ja joskus tihentyneenä pulssina.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Lisään, että olen 48-vuotias.
Vitamiinien yliannostus tulee heti mieleen. Ootko jotakin ottanut?
kuulostaa rytmihäiriöstä johtuvalta melkein tajunnanmenetykseltä eli presynkopeeltä.
mul on itsellä ollut, rytmivalvurilla päästiin seuraamaan ja sen jälkeen tehtiin katetriablaatio jotta saatiin huonot lisälyönnit pois. menehän ekg:hen
En tiedä tarkkaan mutta voisko liittyä matalaan verenpaineeseen..
Kyllä mulla tosiaan oli tunne, että melkein tajunt meni. Mutta kummallista, että ne epäsäännölliset lyönnit tuntuivat vasta tuon jälkeen. Tosin ehken vaan huomannut meneillään oleva rytmihäiriötä ja ne tuntuvat lyönnit korjasivat häiriön.
Ekg otettiin silloin 3 vuotta sitten, kun rytmihäiriöt alkouäivat ja se oli normaali (Rytmihäiriö ei ollut juuri silloin päällä)
En ole syönyt liikaa vitamiineja. Ennemmin päin vastoin. Mulla on liian vähän d-vitamiinia verikokeiden mukaan ja meinaan unohtaa ottaa sitä purkista. Lisäkilpirauhasen liikatoimintaa on. Se on kertaalleen leikattukin. Ei silloin ennen leikkusta eikä pariin vuoteen leikkauksen jälkeen ollut mitään oirehdintaa. Eli en tiedä, voiko tää liittyä siihen.
Jaa niin tuo verenpaine. Se on ennemmin liian korkea kuin matala.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla tosiaan oli tunne, että melkein tajunt meni. Mutta kummallista, että ne epäsäännölliset lyönnit tuntuivat vasta tuon jälkeen. Tosin ehken vaan huomannut meneillään oleva rytmihäiriötä ja ne tuntuvat lyönnit korjasivat häiriön.
Ekg otettiin silloin 3 vuotta sitten, kun rytmihäiriöt alkouäivat ja se oli normaali (Rytmihäiriö ei ollut juuri silloin päällä)
En ole syönyt liikaa vitamiineja. Ennemmin päin vastoin. Mulla on liian vähän d-vitamiinia verikokeiden mukaan ja meinaan unohtaa ottaa sitä purkista. Lisäkilpirauhasen liikatoimintaa on. Se on kertaalleen leikattukin. Ei silloin ennen leikkusta eikä pariin vuoteen leikkauksen jälkeen ollut mitään oirehdintaa. Eli en tiedä, voiko tää liittyä siihen.
Oot siis ottanut purkista vitamiinia? Ootko käyttänyt niitä vitaminoituja tuotteita? Sun täytyy laskea ne annokset yhteen per vuorokausi. Yliannostuksesta tulee sydänpysähdys. Kesällä ei tarvi kukaan lisää. Itse en ota koskaan. Ihohan sen vitamiinin muodostaa ja siihen tarvii kolesterolia.
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot siis ottanut purkista vitamiinia? Ootko käyttänyt niitä vitaminoituja tuotteita? Sun täytyy laskea ne annokset yhteen per vuorokausi. Yliannostuksesta tulee sydänpysähdys. Kesällä ei tarvi kukaan lisää. Itse en ota koskaan. Ihohan sen vitamiinin muodostaa ja siihen tarvii kolesterolia.
En oo ottanut muuta vitamiinia kuin lääkärin määräyksestä d-vitamiinia ja sitäkin unohdan usein ottaa.
Otin kohtauksen jälkeen verenpaineen. Se oli hyvä ja sykekin oli hyvä.
Edelleen hyvin lievästi huimaa välillä. Voiko tällainen liittyä migreeniin?
presynkopeen aikana mulla oli pulssi ollu ~250..
kesto noin 5-10 sekkaa.
Flimmeri voi aiheuttaa hyytymiä, joista edelleen TIA kohtaus ja edelleen huonolla tuurilla aivoinfarkti. Moni suomalainen syö veren hyytymisenestolääkitystä flimmereiden takua.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tarkkaan mutta voisko liittyä matalaan verenpaineeseen..
Voi. Mulla tulee just yleensä silloin kun verenpaine laskee levossa.
Mene sinne päivystykseen kun rytmihäiriöt on päällä.
Ei tarvitse jonottaa, ottavat samantien sinne seurantaan.
Kuulostaa ihan vitutukselta nykyiseen menoon maailmassa.
Vähintään rutto tai HIV. Oikeesti nyt, mene lääkäriin äläkä pyydä täällä diagnoosia.....
Vierailija kirjoitti:
Flimmeri voi aiheuttaa hyytymiä, joista edelleen TIA kohtaus ja edelleen huonolla tuurilla aivoinfarkti. Moni suomalainen syö veren hyytymisenestolääkitystä flimmereiden takua.
Saattaa syödä ihan turhaankin, kun eivät ota huomioon edes myrkytystilan mahdollisuutta!
Minkä takia tahdistinpotilaalta mittaavat jatkuvasti verenpainetta, vaikka se rytmi voi olla juurikin se tahdistinrytmi? Kotisairaanhoito tekee niin. Ja pian alkaakin käsi turpoamaan ja puhkeaa kummallinen verisuonilymfosyytti --jos sen oikeen muistan. Lääkettä, jonka jälkeen se mittaaminen alkoi, ei kukaan ota pois, vaikka se vaikeuttaa selvästi liikkumista ja omatoimisuutta. Keräävätkö hoitolaitoksiin väkeä, vai mistä tuo yli-innokkuus?
Minulla on ollut tuota samaa. Paniikkihäiriö tai niskat ja hartiat jumissa. Veri kiertää huonosti aivoihin. Yritä rentoutua ja pukeutua väliin vaatteisiin. Jos päällä on kiristäviä vaatteita, veri kiertää huonosti.
Lisään, että olen 48-vuotias.