Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien päivälle iloiset mielet tästä tarinasta

Vierailija
11.05.2013 |

17 vuotias tyttäreni oli käymässä vaateliikkeessä ja joku nainen ihasteli värikästä miesten takkia sanoen hänelle että katso aivan kuin aurinkokuninkaan takki. Tyttäreni tähän että joo niin onkin ihan samanlainen!! Kotona sitten eilen lätkämatsia katsottaessa kysyi ihmetellen kun siitä lähetyksessä mainittiin että onks toi se aurinkokuningas??? Pari vuotta nuorempi pikkusiskonsa oli selittänyt että aurinkokuninkaan takki tarkoittaa Ruotsin kuningasperheen takkia ja vanhempikin oli sitä mieltä ollut ennen sitä itsekin että se oli pakosti jonkun kuningasperheen takki. Kummallisinta tässä kaikessa on se että molemmat ovat nähneet aurinkokuninkaan patsaan!!!??? 

Aivan ihanaa äitienpäivää kaikille äideille!!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkokuninkaan patsas - missä / kenen patsas? Onko sellainen?

Napoleonhan kutsui itseään aurinkokuninkaaksi.

Vierailija
2/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ludvig XIV oli aurinkokuningas, ei Napoleon (joka muuten oli keisari).

Taidan muuten olla vähän tyhmä, kun tuon tarinan pointti ei oikein auennut minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 14:27"]

Ludvig XIV oli aurinkokuningas, ei Napoleon (joka muuten oli keisari).

Taidan muuten olla vähän tyhmä, kun tuon tarinan pointti ei oikein auennut minulle.

[/quote]

Onpas täällä elämäänsä katkeroituja ihmisiä. Hartwall Areenan edessä on aurikokuninkaan patsas eli Juhani Tammisen. Aika tyhmä pitää olla ja tynnyrissä elävä jos ei tuota tiennyt. 

Vierailija
4/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että tyhmä. Tiedätkös ettei kaikki ole käyneet esim hartwall areebnalla tai tiedän se edessä olevasta patsaasta jne.

Eipä auennut oikein minullekkaan tuo juttu. Sekavahkosti kirjoitettu,

Vierailija
5/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 15:07"]

Vai että tyhmä. Tiedätkös ettei kaikki ole käyneet esim hartwall areebnalla tai tiedän se edessä olevasta patsaasta jne.

Eipä auennut oikein minullekkaan tuo juttu. Sekavahkosti kirjoitettu,

[/quote]

Ei varmaan auennutkaan kun et ole edes kuullut tuosta patsaasta. Patsaasta on uutisoitu vaikka kuinka mutta minkäs sille mahtaa kun elät tynnyrissä kirjoinesi etkä käy ulkomaailmassa.

Vierailija
6/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiennyt patsaasta minäkään, mutta minä todellakin elän tynnyrissä kirjoineni!

Vierailija
7/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärtänyt ap:n kirjoitusta tai edes sen pointtia ja miten tää liityy äitienpäivään? Vai oliko tää joku hassunhauska kertomus sun lapsista? 

Vierailija
8/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin -97 kotikisoja katsomassa, ja muutenkin olen sukulaisten luona Helsingissä käynyt, mutta en ole kertaakaan kuullut Tammisen patsaan olevan HA:n edessä. Olen sitten ilmeisesti tynnyrissä kasvanut, mutta täällä omalla paikkakunnallani siitä ei ole uutisoitu halaistua sanaa. Tiedän kuitenkin, että Tammista kutsutaan Aurinkokuninkaaksi, ja että Ludvig XIV oli Aurinkokuningas. Miten se Ruotsin kuningasperhe liittyi tähän tarinaan? Ap:n tarina oli hieman sekava.

Vierailija
9/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä auennut vaikka olen käynyt areenalla ja seuraan lätkää aktiivisesti. Ei se mitään.

Vierailija
10/10 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas mitä porukkaa täällä kirjoittaa. 

Tytöt ei tienneet kuka on aurinkokuningas ja luuli sitä takkia oikeiden kuningasperheiden takiksi. Minusta se oli aivan suunnattoman huvittavaa ja niin oli tytöistäkin.