Opiskelupaikkana Oulu??
Pääsin Oulun yliopistoon opiskelemaan unelmieni alaa. Nyt Oulu kaupunkina mietityttää... Olen itse pääkaupunkiseudulta. Miten sopeutuminen pohjoiseen? Onko kokemuksia muilla, jotka ovat muualta Suomesta muuttaneet Ouluun opiskelemaan. Onko pelkästään pohjois-suomalaisia yliopistolla? Minkälainen kaupunki Oulu on? Missä kannattaa opiskelijan asua?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin aikoinaan Ouluun yliopistolle.
Suosittelisin asumaan joko keskustassa tai sitten lähellä yliopistoa (jos laitoksesi on Linnanmaalla). Tämä riipppuen budjetissasi, siitä arvostatko laiskoja aamuja, jaksatko pyöräillä ja haluatko elämää yliopiston ulkopuolella.Itse viihdyin parhaiten psoasin rakentajantien asunnossa ihan yliopiston kyljessä, jossa kävin nukkumassa ja muun ajan vietin yliopistolla. Siellä on riittävästi kaikkea, mutta joku voi silti kaivata keskustankin viihteitä. Itse en keskustaan eksynyt edes kuukausittain fuksivuoden jälkeen. Tutkimusryhmään liityin 3. opiskeluvuotena ja sen jälkeen laitostuin onnellisesti moneksi vuodeksi. 😊
Suosittelen toki opiskelijajärjestöjä ja kaikenlaista kilta-aktiivisuutta ihmisiin tutustumiseen.
Isoon ongelma minulle oli kesän valoisuus. Pimeää ei tule toukokuun ja elokuun lopun välissä. Joten pimennysverhot kannattaa hankkia, jos on kevyt nukkuja! Etelään pääsee kyläilemään hyvin yöjunia käyttäen, niin ei mene koko päivää hukkaan.
Niin ja eteläsuomalaisesta kotoisin olevana olin outolintu, mutta en toki ainoa sellainen :)
Oulu on mahtava kaupunki! Tervetuloa!
T. Pääkaupunkiseudulta muuttanut
Tervetuloa! Kaijonharju, Linnanmaa ja Syynimaa lähellä yliopistoa. Mukava täällä on olla, ihmiset rauhallisia. Suosittelen ehdottomasti 45 Special baaria opiskelijalle.
Lessuja, karmeaa puhetta, rasisteja ja raiskaajia. Tervetuloa!
Itselläni on mitta aivan täynnä etelästä olevien opiskelutoverien marinoita siitä, kun Oulussa ei ole mitään. Jos ei miellytä niin hakekaa niihin pääkaupunkiseudun yliopistoihin tai keskittykää opiskeluun, että pääsette pois täältä.
Maitua, kahavia, jää kendoa ja sukurutsaa. Siinäpä Oulu pähkinänkuoressa. Ai niin, kendoa pelataan muuten tosissaan maks. kuudessa maassa.
Onko täällä ketään, joka olisi opiskellut Viestintää Oulun yliopistossa? Aloittelen lähiaikoina Viestinnän perusopintoja avoimessa.
Vierailija kirjoitti:
Maitua, kahavia, jää kendoa ja sukurutsaa. Siinäpä Oulu pähkinänkuoressa. Ai niin, kendoa pelataan muuten tosissaan maks. kuudessa maassa.
Puurua, hillua, maitua. Siinäpä oululaiselle opiskelijalle maittavat eväät. Iltaisin sitten kalijaa.
Fillarit kannattaa säilyttää asunnossa sisällä. Oulussa taidetaan varastaa Euroopan eniten fillareita asukasmäärään suhteutettuna. Fillarireitit on yksi maailman parhaista, myös talvi huomioiden. Joukkoliikenne on ollut yksi kestovitsi jo viimeiset 35 vuotta...
Toivoniemi on kiva paikka asua. Oulu on virkeä opiskelijakaupunki. Junat kulkevat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Toivoniemi on kiva paikka asua. Oulu on virkeä opiskelijakaupunki. Junat kulkevat hyvin.
Toivoniemi on kyllä melkoinen helmi jopa Suomen mittakaavassa. Vähän kuin Manhattan.
Itse lähdin aikoinaan Ouluun yliopistolle.
Suosittelisin asumaan joko keskustassa tai sitten lähellä yliopistoa (jos laitoksesi on Linnanmaalla). Tämä riipppuen budjetissasi, siitä arvostatko laiskoja aamuja, jaksatko pyöräillä ja haluatko elämää yliopiston ulkopuolella.
Itse viihdyin parhaiten psoasin rakentajantien asunnossa ihan yliopiston kyljessä, jossa kävin nukkumassa ja muun ajan vietin yliopistolla. Siellä on riittävästi kaikkea, mutta joku voi silti kaivata keskustankin viihteitä. Itse en keskustaan eksynyt edes kuukausittain fuksivuoden jälkeen. Tutkimusryhmään liityin 3. opiskeluvuotena ja sen jälkeen laitostuin onnellisesti moneksi vuodeksi. 😊
Suosittelen toki opiskelijajärjestöjä ja kaikenlaista kilta-aktiivisuutta ihmisiin tutustumiseen.
Isoon ongelma minulle oli kesän valoisuus. Pimeää ei tule toukokuun ja elokuun lopun välissä. Joten pimennysverhot kannattaa hankkia, jos on kevyt nukkuja! Etelään pääsee kyläilemään hyvin yöjunia käyttäen, niin ei mene koko päivää hukkaan.