Paras ystäväni kuoli 5-vuotta sitten - voinko tapailla hänen miestään?
Kun ystäväni eli, liikuimne useasti porukalla johon kuului minä, miesystäväni, paras ystäväni ja hänen miehensä. Olimme ystäväni miehen kanssa puhtaasti kavereita. Kun ystäväni menehtyi haimme miehen kanssa turvaa ja lohtua toisistamme- edelleen ystävinä.
Erosin miesystävästäni, ja olen sen jälkeen tapaillut muita. Samoin ystäväni mies on tapaillut muita mutta olemme pysyneet hyvin läheisinä. Nyt olemme molemmat sinkkuja ja olen alkanut miettiä mitä meidän suhteestamme tulisi. Itseasiassa uskon että voisimme viettää elämämme yhdessä turvallisessa ja tasaisessa liitossa. Suurta intohimoa ei ainakaan vielä ole - mutta toisaalta pidän senkin syttymistä mahdollisena.
Mutta. Onko minun sopivaa tapailla tätä miestä? Mainitsen vielä että lapsia ei oke puolin tai toisin - alan vaan olla siinä iässä missä niitä olisi hyvä hankkia.
Kommentit (27)
totta kait voit tapailla, tuskin ystäväsi siitä mieltään pahoittasi, päinvastoin.
Aivan samaa mieltä. Ystäväsi olisi luultavasti onnellinen sekä miehensä että sinun puolesta.
Voit. On kulunut tarpeeksi aikaa. Jos ystävältäsi kysyttäisiin, hän varmasta haluaisi onnea miehensä elämään.
Voit tietenkin! Tulkaa onnellisiksi sekä sinä että mies! =)
Te olette molemmat vapaita, ja ystäväsi kuolemasta on jo vuosia, varmaan surutyö on takana pitkälti. Mikä siinä esteenä olisi?
Siis onko tuo mies edes ilmaissut mitenkään olevansa sinusta kiinnostunut?
Intohimoa teillä ei ole? No en usko, että olette luodut toisillenne. Pysykää ystävinä.
Voit, mutta koita nyt saada vähän jotain tunnetta pintaan, ennen kuin syöksyt tekemään niitä lapsia hänen kanssaan. Vähän vaikuttaa hätäratkaisulta lapsettomuusongelmaan.
Tämän jätin aloitusviestissä mainitsematta - mies on osoittanut kiinnostusta ja minäkin varmasti kiinnostuisin jos antaisin itselleni luvan. Kiva kuulla että olette näin myönteisiä asian suhteen :)
ap
keneltä se olisi pois? päinvastoin.
Minusta ainakin tuntuisi oudolta muistella yhdessä mieheni kanssa hänen ex-tyttöystävää. Jos ei mitään suurta intohimoa ole, ettekä ole vielä rakastuneita niin pysyisin ihan ystävänä. Ehkä miehellekin tekisi hyvää löytää joku joka ei muistuta liikaa hänen edesmenneestä eksästä.
No, sitten jos se mieskin on kerran kiinnostusta osoittanut, ettei vaan pilaannu hyvä ystävyys.. mutta siitä voikin tulla enemmän ja syvempää. :)
Toisaalta mä en tyytyisi intohimottomaan rakkauteen. Kukin tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 23:07"]
Te olette molemmat vapaita, ja ystäväsi kuolemasta on jo vuosia, varmaan surutyö on takana pitkälti. Mikä siinä esteenä olisi?
[/quote]
Näin juuri :)
Minustakin tuo viisi vuotta on niin pitkä aika, että kukaan ei voi ajatella mitään pahaa tilanteesta. Minusta ystävyys on hyvä pohja suhteelle, varsinkin, jos siihen kuitenkin liittyy ihastumistakin.
Voi että, jos itse kuolisin (haha, jos), olisin maailman onnellisin, että rakkaani olisivat yhdessä :) Oikeesti, voit totta tosiaan!
Kyllä sinä voit tavata häntä, vieras ei tunne asiaa kuitenkaan, niin hyvin kuin sinä sen henkilökohtaisesti tunnet. tee kuten sisimmässäsi tunnet
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 23:40"]
Tämän jätin aloitusviestissä mainitsematta - mies on osoittanut kiinnostusta ja minäkin varmasti kiinnostuisin jos antaisin itselleni luvan. Kiva kuulla että olette näin myönteisiä asian suhteen :)
ap
[/quote]
No jos mies on kiinnostunut, niin anna ihmeessä itsellesikin lupa! Olette jo ystäviä, joten pystynette puhumaan asiasta ja kaikenlaisita tunteistanne avoimesti. Tämähän olisi ehdottomasti kaunein mahdollinen lopputulos, mitä kokemastanne tragediasta voisi seurata. Toivottavasti tulette onnellisiksi!
Voit, kun katsos sun ystäväsi ei saa koskaan tietää asiasta, ei voi edes epäillä.
Tottakai voit. Elävät eläkööt elämäänsä eteenpäin.318