Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa kesää lomaillaan asuntoautolla ja tuntuu, että muut karavaanarit paheksuu "aloittelijoita"?

Vierailija
10.07.2020 |

Se, ettei auto mene kerralla omalle paikalle ei tarkoita sitä, että pitää jäädä tuijottamaan halveksuttavasti!! Siis puhun leirintäalueella tapahtuvasta toiminnasta.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika nyt taas.

Vierailija
2/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota sitä raskaasti. Aina niitä tuijottelijoitakin mahtuu leirintäalueille, mutta paljon on niitäkin, jotka vain iloitsevat uusista harrastajista.

Itsekään en niistä tuijottelijoista niin tykkää, mutta olen oppinut sietämään tässä kun muutama vuosi on reissuja tehty, asuntovaunun kanssa tosin. Paljon on ollut onneksi hyviäkin kohtaamisia! Varsinaisesti sosiaalista elämää en leirintäalueilta hae, vaan tykkäämme kulkea eri puolilla Suomea eikä puskaparkkikaan kaikilta osin toimi.

Nautinnollista reissua! Toivottavasti tulee kivoja muistoja :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa ole maan tapa halveksia aloittelijoita lajista riippumatta? Uudet ja epävarmat autoilijat, veneilijät, laskettelijat, salilla kävijät ym saa aina konkareitten myrkyllisiä katseuta ja ilkeilyä osakseen. Konkarit ovat nimittäin syntyneet näiden taitojen mestareina, eivätkä itse ole koskaan olleet tunaroivia ensikertalaisia.

Vierailija
4/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku karvanaamarimamma hortoili tänään kirppiksen parkkipaikalla ja kyseli mihin täällä saa asuntovaunun parkkiin? Mitähelv..? Milläköhän ajokortilla tuo vaunuaan edes vetää, sillä tavallisella auton ajokortilla ei asuntovaunua vedetä.

Vierailija
5/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää! :) Jotkut ovat törppöjä karavaanitouhuissakin, eivät ne ole kivoja ihmisiä muutenkaan. 

Vierailija
6/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomessa ole maan tapa halveksia aloittelijoita lajista riippumatta? Uudet ja epävarmat autoilijat, veneilijät, laskettelijat, salilla kävijät ym saa aina konkareitten myrkyllisiä katseuta ja ilkeilyä osakseen. Konkarit ovat nimittäin syntyneet näiden taitojen mestareina, eivätkä itse ole koskaan olleet tunaroivia ensikertalaisia.

Ehkä nämä "konkarit" vaan tulevat räikeämmin nähdyiksi ja muistetuiksi? Paljon on positiivisia ja kannustaviakin joukossa. Ja avuliaita löytyy aina, jos jokin pulma tulee. Olen huomannut hienoa solidaarisuutta outoja matkailijoita kohtaan niillä leirintäalueilla, joissa itse olen vieraillut.

Vierailija
7/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku karvanaamarimamma hortoili tänään kirppiksen parkkipaikalla ja kyseli mihin täällä saa asuntovaunun parkkiin? Mitähelv..? Milläköhän ajokortilla tuo vaunuaan edes vetää, sillä tavallisella auton ajokortilla ei asuntovaunua vedetä.

Aijaa. Kerro toki enemmän.

Vierailija
8/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nämä "konkarit" vaan tulevat räikeämmin nähdyiksi ja muistetuiksi? Paljon on positiivisia ja kannustaviakin joukossa. Ja avuliaita löytyy aina, jos jokin pulma tulee. Olen huomannut hienoa solidaarisuutta outoja matkailijoita kohtaan niillä leirintäalueilla, joissa itse olen vieraillut.

Mun kokemuksen mukaan pahimpia ovat kausipaikkalaiset. Varsinkin vähän vanhempi väki saattaa hyvinkin kärkkäästi tulla neuvomaan. Onneksi suurin osa porukasta on mukavaa.

Vierailija
9/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa on kantis porukka ja niiden lähipiiri jotka mulkoilee lähes vihamielisesti vieraita.

Ja sen kyllä huomaa heti ketä ovat aloittelijoita vaikka auto taipuisi ruutuun kerrallaan.

Mutta siperia opettaa.

Vierailija
10/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääs karavaanarit miksi aina pitää olla tientukkona ja alaa alinopeutta? 80alueella 70 ja 100alueella 80?

Vierailija
11/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon pahansuopia, pahantahtoisia, kateellisia, omahyväisiä ja v*ttumaisia ihmisiä. Ehkä jopa enemmän kuin missään muualla.

Vierailija
12/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut reis - sussa asun - toautolla.

Ikinä en ole aja - nut niin huo - nollla autolla, aivan hir - veä ajet - tava, polt - toainetta vei aivan tolkut - tomasti jos ajoi mittarinopeutta 110kmh, nopeus oli pakko laskea 90kmh ettei tarvinnut pysähtyä joka huoltoasemalle.

Pienessä kra - pulassa joutui ajelemaan tus - kanhi - ki otsalla kun mui - ja kiel - täytyi aja - masta kokonaan.

Ja hyi vit - tu pas - kapy - tyn tyhjäys ja siivous, li - kavedet las - kin tielle kun paluumatkalla satoi vettä ettei enää niiden kanssa tarvinnut pelata.

Ei uudelleen ikinä.

Vierailija
13/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen ollut reis - sussa asun - toautolla.

Ikinä en ole aja - nut niin huo - nollla autolla, aivan hir - veä ajet - tava, polt - toainetta vei aivan tolkut - tomasti jos ajoi mittarinopeutta 110kmh, nopeus oli pakko laskea 90kmh ettei tarvinnut pysähtyä joka huoltoasemalle.

Pienessä kra - pulassa joutui ajelemaan tus - kanhi - ki otsalla kun mui - ja kiel - täytyi aja - masta kokonaan.

Ja hyi vit - tu pas - kapy - tyn tyhjäys ja siivous, li - kavedet las - kin tielle kun paluumatkalla satoi vettä ettei enää niiden kanssa tarvinnut pelata.

Ei uudelleen ikinä.

Huomatkaa korjatut ja muutetut sanat ennenkuin kelpasi tälle pas - ka pals - talle.

Nyt on sen - suuri kyllä liian pitkällä.

Vierailija
14/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan pahimpia ovat kausipaikkalaiset. Varsinkin vähän vanhempi väki saattaa hyvinkin kärkkäästi tulla neuvomaan. Onneksi suurin osa porukasta on mukavaa.

Olis muuten mahtava sellainen paikka, jossa voisi itse valita sen varjopaikan ja sit joku alueen kuopat paremmin tunteva kävisi sen reippaasti ajamassa sinne tasan oikealle paikalle:-D

Vierailija
15/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi opettelee peruuttamaan

Vierailija
16/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni karavaanareista on kurja. Olin nuorena kaverin perheen kanssa asuntovaunulla jossain. Siellä oli paljon muitakin nuoria. Todella sisään päin lämpiävää porukkaa. Minua, vieraaksi kutsuttua nuorta katsottiin tosi pitkään ja kartettiin. Jäi tosi outo ja kurja fiilis.

17/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ihmiset ovat, ja karavaanaritkin ovat vain ihmisiä. Aina joku arvostelee, paheksuu ja tuijottaa.

Toisaalta jokainen kokenut karavaanari on itsekin ollut joskus aloittelija!

Vierailija
18/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ymmärrettiin, että karavaanarit, jos mitkä ovat mukavaa, rentoa ja todella lepposta porukkaa. Suomessa ei vaan ole näin. Vuokrattiin asuntoauto kavereiden kanssa ja lähdettiin ajelemaan ristiin rastiin Suomea. Jatkuvaa jäkätystä ja mäkätystä. Tehtiinköhän me mitään oikein..

Muutama kesä touhuttiin Suomessa ja sitten päätettiin laajentaa repertuaariamme. Lähdetään jenkkeihin roadtripille. Vuokrattiin sieltä sitten asuntoauto ja 2,5 kuukautta ajeltiin amerikkaa ristiin rastiin, pieni käsitys seuraavasta leirintäalueesta, kun edellisestä lähdettiin. Siellä tultiin aina neuvomaan, jos joku näytti olevan pielessä. Auttoivat ja opastivat. Ei mäkätystä ei mitään. Tervetuloa! Tulkaa meidän vaunulle kahville!! Ystävällisintä porukkaa saa hakea.

Vierailija
19/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ettei ne tienvarsiparkit sitten ole mitään leirintäalueita! Ne ovat hetkellistä taukoa varten. Ärsyttää karavaanarit jotka omii tienvarsiparkit laittamalla oikein leirit pystyyn pidemmäksi aikaa. Kun haluaisi pitää tauon ja nauttia vaikka tienvarsiparkin hienoista maisemista tai rannasta, siellä on jonkun h*lvetin karavaanariperheen leiri pystyssä...

Vierailija
20/66 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittelevan veneilijän muuten tunnistaa sitä, ettei hän auta rantautuvaa tai laiturista lähtevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi