Joku mies kysyi minulta kaupassa vihaisena että olenko jonossa vai en kun pidin turvaväliä
1,5 metriä oli tuolle miehelle liikaa. Kun kysyin, että onko kuullut koronasta ja turvavälistä mitään, niin haukkui minut pystyyn. 🙄
Kommentit (49)
Totuudet poistuu, jätä se kisa huutelut jää ..
Zinc
Niin tätä palstaa ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on paljon outoja ihmisiä liikkeellä. Eräs vanhempi mies tunki kiinni, kun maksoin ostoksiani. Hengitti siis aivan niskaan. Onneksi kassa huomasi tilanteen ja muistutti turvavälistä. Mies vaan nauroi pilkallisesti.
Vaikka itseään ei kiinnosta, saako koronan vai ei, niin on syytä muistaa, että kauppojen on noudatettava ohjeistusta tai muuten joutuvat suljetuiksi. On epäkohteliasta ja moukkamaista viis välittää kauppojen ohjeistuksesta, siinä aiheuttaa haittaa ihan kaikille.
Olin mieheni kanssa kaupassa ja samoin kävi. Joku oli miehen niskassa kiinni. Mieheni ojensi 10e setelin olan yli hänelle ja sanoi ota nyt, kun niin kaipaat. Sitten se tyyppi peruutti.
Hyvä kikka, koitan tätä ensi kerralla! Toivottavasti en saa turpaan, jos kassa ei ole huomatakseen kiroilua ja äyskimistä.
Siis mitä hyvää tuossa on? Kiroilua, äyskimistä.. mitä ihmettä, miksi et vaan sano, että voitko pitää turvavälin?
Pyysin pitämään turvavälin, ja sain osakseni nimityksiä, joita tällä ketjulla ei voi julkaista sekä kiroilua. Kassa ei puuttunut asiaan millään tavalla.
Juuri eilen kaupassa nuori mies tuli ihan tappituntumalle. Ei ollut vielä ostostenjakajakapuloita, niin laittoi omansa ihan mun ostosten perään. Kassa alkoikin vetää niitä samaan laskuun sitten, pistin stopin sille ja sanoin ettei ole mun ostokset ne. ARGH ihmisten kanssa!
Mua joku takakireä +50-v haaska pökki tahallaan kärryllä perseelle 2 kertaa. Kostoksi tungin lähtiessä sen kärryn ja kassan väliin ja ruiskin käsidesit sen kärrylle. Käyn kaupassa edelleen yksin vaan kerran viikossa ja ostokset sen mukaiset. Sitten seuraava ei voi odottaa että saisi pakattua ja maksettua. Ekan töytäyksen jälkeen käännyin katsomaan tönijää ja heti käännyttyäni pökki uudestaan. Missä käytöstavat?
Vierailija kirjoitti:
Valitus kassahenkilöstä heti vireille palautelomakkeella! Kassan pitää pitää huoli turvaväleistä ja heittää ulos riehuva asiakas. Katso kuitista asiointiaika.
T. Turvallisuuskoulutuksen käynyt myyjä
Miksi alapeukut? Eikö muissa liikkeissä myyjien kuulu puuttua muita asiakkaita nimittelevien tai suorastaan uhkailevien asiakkaiden käytökseen? Ymmärrän, että niissä tilanteissa, joissa vartija on läsnä, vartija yleensä pyytää kohteliaasti häirikköä käyttäytymään tai saattaa häirikön ulos. Muutoin kassan on velvollisuus kutsua vartija paikalle vai miten teidän muiden liikkeissä?
Vierailija kirjoitti:
Nenäkäs käytös aiheuttaa usein toiseltakin ikävää käytöstä. Olisit vain sanonut " Kyllä, olen jonossa. Pidän vain turvaväliä. "
Hetkinen vaan, tuo äijä itse aloitti sen nenäkkään käytöksen kun alkoi veetuilla minulle siitä kun pidin turvaväliä. Minähän kirjoitin otsikkoon, että tuo ukko kysyi minulta vihaisena olenko jonossa vai en. Sainoin ensin myös asiallisesti, että olen jonossa, mutta äijä alkoi mäkättää, että ei voi tietää kun en ole tarpeeksi lähellä seuraavaa asiakasta ja että minun pitäisi olla kunnolla jonossa. Siihen sanoin sitten, että eikö ole koronasta ja turvavälistä kuullut ja sitten pillastui vielä enemmän. Kyllä kuule tässä on oikeus minullakin suuni avata eikä vain niellä kaikkea paskaa joltain äkäiseltä vanhalta ukolta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen kaupassa nuori mies tuli ihan tappituntumalle. Ei ollut vielä ostostenjakajakapuloita, niin laittoi omansa ihan mun ostosten perään. Kassa alkoikin vetää niitä samaan laskuun sitten, pistin stopin sille ja sanoin ettei ole mun ostokset ne. ARGH ihmisten kanssa!
Oliko sopivan kokoinen tappi, kun tuntumalle kerran pääsit?
Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä. Tartuntoja taisi eilen olla viisi. Turvavälit ovat täysin turhia.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä turkulaisessa kahvilassa oli turvaväli merkattu lattiaan. Pidin omastani kiinni, niin eiköhän siihen pappa änkeä etuilemaan, eikä edes auttanut, että muistutin turvavälistä. Ihmiset on ihan pihalla, ei tajuta että se korona on edelleen täällä ja toinen aalto tulee pian.
Voisi ottaa ihan pysyväksi käytännöksi pienen välimatkan kanssaihmisiin, oli koronaa tai ei. Ärsyttää liian lähelle tunkevat ihmiset ja moni haiseekin niin vastenmieliselle, että mielelläni pitäisin kunnon hajuraon. Osa kai kuvittelee, että jono liikkuu nopeammin, mitä lähempänä edellistä seisoo.. Ja onhan se tavallaan ainakin lyhyempi jono, jos tiivistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenäkäs käytös aiheuttaa usein toiseltakin ikävää käytöstä. Olisit vain sanonut " Kyllä, olen jonossa. Pidän vain turvaväliä. "
Hetkinen vaan, tuo äijä itse aloitti sen nenäkkään käytöksen kun alkoi veetuilla minulle siitä kun pidin turvaväliä. Minähän kirjoitin otsikkoon, että tuo ukko kysyi minulta vihaisena olenko jonossa vai en. Sainoin ensin myös asiallisesti, että olen jonossa, mutta äijä alkoi mäkättää, että ei voi tietää kun en ole tarpeeksi lähellä seuraavaa asiakasta ja että minun pitäisi olla kunnolla jonossa. Siihen sanoin sitten, että eikö ole koronasta ja turvavälistä kuullut ja sitten pillastui vielä enemmän. Kyllä kuule tässä on oikeus minullakin suuni avata eikä vain niellä kaikkea paskaa joltain äkäiseltä vanhalta ukolta.
Ap
Kuvauksesi perusteella äijä ei kuitenkaan "haukkunut pystyyn". Käytä oikeita, realistisia ja totuudenmukaisia ilmaisuja, älä liioittele tarpeettomasti.
T. Asperger
Ap värittää kertomustaan rankasti. Se mies vain kysyi ja kommentoi ja ap:ta lähinnä häiritsi se, että joku sanoo jotain. Se on sitten muka "pystyyn haukkumista"/v*ttuilua ym. Onneksi vietän mieluummin aikaa miesten seurassa (miehet eivät yleensä väritä tarinaansa noin). Kyllä ihmisellä (sillä miehellä) on oikeus kysyä ja kommentoida asiallisesti ilman, että tarina kerrotaan näin vääristyneessä valossa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on paljon outoja ihmisiä liikkeellä. Eräs vanhempi mies tunki kiinni, kun maksoin ostoksiani. Hengitti siis aivan niskaan. Onneksi kassa huomasi tilanteen ja muistutti turvavälistä. Mies vaan nauroi pilkallisesti.
Vaikka itseään ei kiinnosta, saako koronan vai ei, niin on syytä muistaa, että kauppojen on noudatettava ohjeistusta tai muuten joutuvat suljetuiksi. On epäkohteliasta ja moukkamaista viis välittää kauppojen ohjeistuksesta, siinä aiheuttaa haittaa ihan kaikille.
Minä punnitsin kerran hedelmiä, ja yksi vanhempi mies tuli siihen ihan iholle "hoputtamaan" naista punnitsemaan hedelmiään nopeammin. Oli sitä aikaa, kun vielä tautia enemmän liikkeellä. Jätin hedelmät vielä vaa'alle ja käännyin rauhallisesti, ja sanoin "onko sinulla kiire". Perääntyi muutaman askeleen, ja hymähti sanoen "eeii".
Yritti, että hätääntyisin, ja noiden varalta on hyvä se laske kymmeneen ensin -sääntö. Vaikka kuinka ärsyttäisi. Enemmän siinä kyllä tuolloin ärsytti se, että tuli liian lähelle korona-aikaan.
Mua ärsyttää jo muutenkin lähelle tunkevat ihmiset, mun puolesta voidaan pitää ainakin kassan lähellä olevat merkinnät, sittenkun on pitkää jonoa niin seon taas kaupan huono varustautuminen.
Kannattaa suunnitella ehkä hyllyköt ja kassat uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin mieheni kanssa kaupassa ja samoin kävi. Joku oli miehen niskassa kiinni. Mieheni ojensi 10e setelin olan yli hänelle ja sanoi ota nyt, kun niin kaipaat. Sitten se tyyppi peruutti.
Hyvä kikka, koitan tätä ensi kerralla! Toivottavasti en saa turpaan, jos kassa ei ole huomatakseen kiroilua ja äyskimistä.
Siis mitä hyvää tuossa on? Kiroilua, äyskimistä.. mitä ihmettä, miksi et vaan sano, että voitko pitää turvavälin?
Pyysin pitämään turvavälin, ja sain osakseni nimityksiä, joita tällä ketjulla ei voi julkaista sekä kiroilua. Kassa ei puuttunut asiaan millään tavalla.
Ahaa. Onpa typeriä ihmisiä liikenteessä.
Olin ärrällä ja meitä oli jonossa kaksi turvavälillä, niin joku papparainen tunki sen tiskillä olevan iholle ja etuili. Kyllä taitaa suositukset monelta unohtua vai liekö nämä yli 70v niin riemuissaan, kun päässeet ulos himasta 😂
Vierailija kirjoitti:
No, miten se "haukkui pystyyn"? Veikkaan, että se mies vähän ihmetteli tai kommentoi jotain vastaan, mikä ei ole sama asia kuin "haukkua pystyyn". Ap hävisi jonnekin.
No ukko alkoi huo rittelemaan ja käski pitää turvan kiinni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä punnitsin kerran hedelmiä, ja yksi vanhempi mies tuli siihen ihan iholle "hoputtamaan" naista punnitsemaan hedelmiään nopeammin. Oli sitä aikaa, kun vielä tautia enemmän liikkeellä. Jätin hedelmät vielä vaa'alle ja käännyin rauhallisesti, ja sanoin "onko sinulla kiire". Perääntyi muutaman askeleen, ja hymähti sanoen "eeii".
Yritti, että hätääntyisin, ja noiden varalta on hyvä se laske kymmeneen ensin -sääntö. Vaikka kuinka ärsyttäisi. Enemmän siinä kyllä tuolloin ärsytti se, että tuli liian lähelle korona-aikaan.
Ehkä se mies yritti iskeä?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekevät tahallaan. En tiedä miksi, mutta jotsin outoa meissä suomalaisissa on.
Suomalaiset ovat sairasta kiusaaja kansaa, saadaan hyvä olo kiusaamalla muita ja noita ihmisiä on kaikkialla ja kaikissa yhteiskuntaluokissa ja heitä on paljon, en enää edes halua tutustua yhteenkään suomalaiseen, kiusaavat ja pettävät luottamuksen jossain vaiheessa kuitenkin, niin käy aina
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä. Tartuntoja taisi eilen olla viisi. Turvavälit ovat täysin turhia.
Hassua että luulet että suomessa on vain ja ainoastaan yksi pöpö ja se on korona, kummasti vaan tänä vuonna normaalit influenssa tapaukset vähenivät, no mutta sinä tiedät paremmin että turvaväleistä ei ole mitään hyötyä ja käsidesejä pidät luultavasti ihan pelleilynä
Jätä se sika!