Joku mies kysyi minulta kaupassa vihaisena että olenko jonossa vai en kun pidin turvaväliä
1,5 metriä oli tuolle miehelle liikaa. Kun kysyin, että onko kuullut koronasta ja turvavälistä mitään, niin haukkui minut pystyyn. 🙄
Kommentit (49)
"Haukkui pystyyn"? Mitä hän konkreettisesti sanoi? Jotkut täällä käyttävät todella dramaattisia ilmaisuja jostain todella laimean arkisesta.
En muutenkaan ymmärrä, miksi muistutuksesta pitää suuttua. Olen itsekin ajatuksissani unohtanut turvavälit ja saanut siitä kohteliaan huomautuksen. Pyysin anteeksi ja kiitin, ja kaikki oli ok.
No eikö ollut hyvä, että kysyi eikä alkanut etuilla? Voihan sitä asiallisestikin vastata, että kyllä olen ja haluan pitää turvaväliä.
Mä pidin turvaväliä kassajonossa ja iäkkäämpi pariskunta tunki siihen. En viitsinyt sanoa mitään etuilusta kun heillä oli vain vähän ostoksia.
Nenäkäs käytös aiheuttaa usein toiseltakin ikävää käytöstä. Olisit vain sanonut " Kyllä, olen jonossa. Pidän vain turvaväliä. "
Minä olin prismassa kärryjen kanssa jonossa eli turvaraja tuli luonnollisesti, niin edessä oleva mummo alkoi huutaa turvaväli turvaväli ja työnsi kärriä pois päin itsestään paniikissa.
Muissa jonoissa seisoi ihmiset korien kanssa todella lähekkäin eli olin ainoa joka siellä piti turvaväliä
Itse yritän pitää turvavälin, mutta sitten takanaoleva onkin hengittämässä niskaan - ”pakko saada tupakkaa” -hengessä. Ylipäätään +55 miehet on pahimpia. Eräskin köhi seläntakana kun otin pakastealtaasta jotain.
Jotkut tekevät tahallaan. En tiedä miksi, mutta jotsin outoa meissä suomalaisissa on.
Eräässä turkulaisessa kahvilassa oli turvaväli merkattu lattiaan. Pidin omastani kiinni, niin eiköhän siihen pappa änkeä etuilemaan, eikä edes auttanut, että muistutin turvavälistä. Ihmiset on ihan pihalla, ei tajuta että se korona on edelleen täällä ja toinen aalto tulee pian.
Niin, koska mies oli eri vuodessa, niin ei ollut kuullut coronasta.
Zinc
Yllättäen totuus ei kestänyt sekunttiakaan täällä ;)
Näinhän se totuus nimittäin ON
Valitus kassahenkilöstä heti vireille palautelomakkeella! Kassan pitää pitää huoli turvaväleistä ja heittää ulos riehuva asiakas. Katso kuitista asiointiaika.
T. Turvallisuuskoulutuksen käynyt myyjä
No, miten se "haukkui pystyyn"? Veikkaan, että se mies vähän ihmetteli tai kommentoi jotain vastaan, mikä ei ole sama asia kuin "haukkua pystyyn". Ap hävisi jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on paljon outoja ihmisiä liikkeellä. Eräs vanhempi mies tunki kiinni, kun maksoin ostoksiani. Hengitti siis aivan niskaan. Onneksi kassa huomasi tilanteen ja muistutti turvavälistä. Mies vaan nauroi pilkallisesti.
Vaikka itseään ei kiinnosta, saako koronan vai ei, niin on syytä muistaa, että kauppojen on noudatettava ohjeistusta tai muuten joutuvat suljetuiksi. On epäkohteliasta ja moukkamaista viis välittää kauppojen ohjeistuksesta, siinä aiheuttaa haittaa ihan kaikille.
Olin mieheni kanssa kaupassa ja samoin kävi. Joku oli miehen niskassa kiinni. Mieheni ojensi 10e setelin olan yli hänelle ja sanoi ota nyt, kun niin kaipaat. Sitten se tyyppi peruutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on paljon outoja ihmisiä liikkeellä. Eräs vanhempi mies tunki kiinni, kun maksoin ostoksiani. Hengitti siis aivan niskaan. Onneksi kassa huomasi tilanteen ja muistutti turvavälistä. Mies vaan nauroi pilkallisesti.
Vaikka itseään ei kiinnosta, saako koronan vai ei, niin on syytä muistaa, että kauppojen on noudatettava ohjeistusta tai muuten joutuvat suljetuiksi. On epäkohteliasta ja moukkamaista viis välittää kauppojen ohjeistuksesta, siinä aiheuttaa haittaa ihan kaikille.
Olin mieheni kanssa kaupassa ja samoin kävi. Joku oli miehen niskassa kiinni. Mieheni ojensi 10e setelin olan yli hänelle ja sanoi ota nyt, kun niin kaipaat. Sitten se tyyppi peruutti.
Hyvä kikka, koitan tätä ensi kerralla! Toivottavasti en saa turpaan, jos kassa ei ole huomatakseen kiroilua ja äyskimistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin prismassa kärryjen kanssa jonossa eli turvaraja tuli luonnollisesti, niin edessä oleva mummo alkoi huutaa turvaväli turvaväli ja työnsi kärriä pois päin itsestään paniikissa.
Muissa jonoissa seisoi ihmiset korien kanssa todella lähekkäin eli olin ainoa joka siellä piti turvaväliä
Eli tungit kärryä mummon persiisiin. Ei niin saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kikka, koitan tätä ensi kerralla! Toivottavasti en saa turpaan, jos kassa ei ole huomatakseen kiroilua ja äyskimistä.
Siis mitä hyvää tuossa on? Kiroilua, äyskimistä.. mitä ihmettä, miksi et vaan sano, että voitko pitää turvavälin?