Missä neuvostotasavalloissa olet käynyt?
Itse en ole käynyt missään. Olin 5-vuotias Neuvostoliiton hajotessa. Itsenäisessä Virossa sen sijaan olen käynyt.
Kommentit (60)
Suomi taitaa olla viimeinen jäljellä oleva.
Suomettuminen on niin tiukasti päällä että vieläkään ei uskalleta tehdä mitään mistä Venäjä voisi suuttua.
Venäjä, Ukraina, Valko-Venäjä, Georgia, Liettua, Armenia, Latvia ja Viro.
Ruotsi-Suomelta valloitetulla alueella eli Pietarissa.
Neuvostoliitto, Viro ja Latvia. Virossa ja Venäjällä olen käynyt Neuvostoliiton hajoamisen jälkeenkin, mutta Latviassa ainoastaan ennen sen itsenäistymistä 90-luvulla.
Nykyään ei sosialistista tasavaltaa löydy Euroopasta kuin yksi, suomi.
Pietari ja Tallinna. Siinäpä ne.
Ei oikein kiinnosta, on sen verran sosialismin henkeä kaikessa jäljellä...
Olin muutaman vuoden ikäinen, kun NL hajosi, joten neuvostoaikaan en ehtinyt käydä missään. Entisistä neuvostotasavalloista olen käynyt Viron lisäksi Latviassa, Ukrainassa, Azerbaidžanissa, Armeniassa ja Uzbekistanissa.
Suomi oli toki de facto Neukkulan satelliitti muttei suoranaisesti neuvostotasavalta.
Olen syntynyt vuonna 1991 samana päivänä kun Neuvostoliitto hajosi virallisesti, joten en ole ehtinyt käydä. Toki olen Venäjällä, Virossa, Latviassa ja Liettuassa käynyt.
Venäjä, Viro, Latvia, Liettua, Valko-Venäjä, Ukraina, Georgia, Armenia, Azerbaidzan, Kazakstan ja Kirgisia
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto, Viro ja Latvia. Virossa ja Venäjällä olen käynyt Neuvostoliiton hajoamisen jälkeenkin, mutta Latviassa ainoastaan ennen sen itsenäistymistä 90-luvulla.
Siis Venäjä, Viro ja Latvia.
Neuvostotasavalloissa en ole käynyt. Nykyisistä tasavalloista Komin, Udmurtian ja Mari Elin tasavalloissa. Lisäksi Pietarissa ja Moskovassa, mitä omia hallintokaupunkeja ne ovatkaan. Viipuri kuuluu kai Leningradin alueeseen. Niin ja Virossa tietty on tullut käytyä.
Terkkuja, jos joku tästä minut tunnistaa. 😁
Venäjä 1979, 1980. Muistan leveät kadut, jotka olivat aika tyhjiä, sekä epäystävällisen palvelun kaupoissa, sekä taksit, jotka eivät halunneet lähteä kaukaiseen lähiöön, jonne yritin päästä venäläisen poikaysäväni kanssa. Koska sieltä ei olisi saanut asiakasta takaisin keskustaan.
Metro oli hieno, koska Neuvostoliitossa haluttiin tuoda taide kansan keskelle, ei pelkästään museoihin.
Neuvostoaikaan Venäjällä (Pietari) ja Virossa (Tallinna ja Tartto). Neuvostoliiton hajottua myös Liettuassa (Vilna).
Eestin SSR, Latvian SSR ja RSFSR.
Mukavaa, kun joku on aloittanut tämmöisen ketjun.
Olin Liettuassa 1980-luvun loppupuolella opettamassa englantia. Mieleen on jäänyt elävästi neuvostoliittolainen ankea arkkitehtuuri, kauppojen tyhjät hyllyt ja jonot kauppojen edessä. Kauppoihin jonotettiin aina, kun sieltä sattui jotakin saamaan oli kyse sitten sokerista, perunasta tai vaikkapa kengistä. Tuon ajan ihmiset vaikuttivat tosi ankeilta ja kyynisiltä, mutta kun heihin tutustui, niin olivat he loppujen lopuksi ihan mukavia ihmisiä samanlaisine iloineen ja suruineen kuin muutkin ihmiset maailmassa. Nyt olen käynyt muutaman kerran itsenäisessä Liettuassa, ja maa on kehittynyt huimasti -- ihan niin kuin myös Viro.
Neuvostoliitossa Viipurissa. N53