Huomasin, että mulla heiluu suihkuverho, kun seinänaapuri
menee pesulle. Asutaan rivitalossa..
Mitä tää on? Kummituksiako?
Kommentit (6)
En kyllä usko että ilmaa sieltä teidän hanasta tulisi ilman valtavia huomiota herättäviä ääniä! :D Eikö teillä ole koskaan ollut ilmaa putkistossa, siitä ei voi erehtyä? Kyllä ne putkistot on normaalisti ihan tiiviisti täynnä vettä.
Veikkaisin tuon johtuvan suihkun aiheuttamasta "ilmavirtauksesta", siis jostain paineen muutoksesta siellä suihkuttelijan kylppärissä joka sitten saa tuuletuskanavaankin vauhtia. Teidän rivarissanne on kaiketi ne ilmanpoistoaukot katossa? Ja ne on yhteydessä naapurihuoneistoissa.
Toinen vaihtoehto minkä en kyllä usko rivarissa olevan, ois lattiakaivoissa oleva tuuletusaukko, joka myös yhteydessä huoneistosta toiseen. Meillä tällainen ihmeellisyys, mutta ei siis ole kyse rivarista vaan vanhemmasta okt:sta, jossa yhteys on kylppärin ja toisen lattiakaivollisen "huoneen" välillä.
Heippa vaan!
Mä luulen että se on kummitus tai haamu, suihkuhaamu, joka inhoo vettä ja tulee aina seinän läpi sun kotiin kun oma pesäpaikka kostuu...
Kantsis varmaan muuttaa, harmi...
Mä muistan, kun rivarissa joskus ihmettelin, kun tosi kovalla tuulella vesi liikkui vessanpöntössä. Ihmeteltyäni asiaa ääneen töissä, sain kehotuksia olla tuijottelematta pönttöön ja epäilivät muutenkin, että olenko kilahtanut :) Itse veikkaan, että sillä oli jotain tekemistä jonkun viemärin tuuletuksen kanssa... Omakotitalossa samaa en ole huomannut :)
Meidän wc:n ovi kolisee kun on kakkostoimitus meneillään ja oikein pinnistää. Eikä siis mitenkään fyysisesti kosketa ovea tai seinää. Oven saa kolisemaan sopivasti jännittämällä lihasta. (Tämä on ihan tositarina, en kerro ällöttääkseni teitä :D)
5, asun kerrostalossa ja olen huomannut saman ilmiön :)
Varmaan kun vesiputkien vesimäärä kasvaa, niin sieltä täytyy poistua ilmaa ja se tulee sieltä teidän suihkuhanasta.