Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaseudulla asuvat ovat kaupunkilaisia tyytyväisempiä elämäänsä

Vierailija
10.07.2020 |

Länsimaissa maaseudulla asuvat ovat tyytyväisempiä elämäänsä kuin kaupungeissa asuvat

"Only in Australia and New Zealand (-0.16), Northern and Western Europe (-0.05), and Northern America (-0.01), is the average life evaluation of the rural population higher than the average life evaluation of the urban population."

https://worldhappiness.report/ed/2020/urban-rural-happiness-differentia…

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on tyytyväinen ihan missä vaan!

Vierailija
2/5 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuukohan siitä, että maaseudelle ovat jääneet enää ne joilla on mahdollista asua siellä. Muut ovat joutuneet jättämään kotiseutunsa ja menemään pahoinvoimaan lähiöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota just eilen. Saisin itsestäni varmasti yhteiskunnan kannalta enemmän irti, jos olisin päivät pitkät ihmisten keskellä, olisi ikään kuin panostettava asemaan yhteisössä (ja olemukseen) enemmän ja lähes koko ajan. Täällä maalla reikäisissä verkkareissa etätöissä sitä ikään kuin rötvääntyy eikä voisi yhteiskunnan itkut enempää kiinnostaa. Joku puutarhan virittely ei juuri nosta verotuloja, vaikka kyllähän sekin työstä käy.

Tyytyväisempi sinänsä olen aivan varmasti näin, jos se on ainoa kriteeri.

Vierailija
4/5 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin nyt tyytyväisempi maaseudulla. Muutin toissa vuonna maalle ja nautin tästä väljyydestä ja rauhallisuudesta ja siitä, että on ikään kuin etäällä niin monista ongelmista ja hössötyksistä, mitä kaupungissa tuntui olevan.

Tiedän, että moni taas ahdistuisi tästä rauhasta ja siitä, että ei ole tapahtumia lähellä.

Rahaakin jää huomattavasti enemmän käyttöön nykyään. Sekin huoli on pois mieltä painamasta.

Vierailija
5/5 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin nyt tyytyväisempi maaseudulla. Muutin toissa vuonna maalle ja nautin tästä väljyydestä ja rauhallisuudesta ja siitä, että on ikään kuin etäällä niin monista ongelmista ja hössötyksistä, mitä kaupungissa tuntui olevan.

Tiedän, että moni taas ahdistuisi tästä rauhasta ja siitä, että ei ole tapahtumia lähellä.

Rahaakin jää huomattavasti enemmän käyttöön nykyään. Sekin huoli on pois mieltä painamasta.

Mulla on kanssa tuo, että vaikka en aina millään jaksaisi tätä talosta ja pihasta huolehtimista, niin en vaihtaisi tätä rauhaa mihinkään. Olemme asuneet maalla nyt 11 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi