Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjä! Kerro viikon ruokalista!

Vierailija
10.07.2020 |

Olen vasta vähän aikaa sitten ruvennut kasvissyöjäksi ja tuntuu, että aina pyörii sama ruokalista. Olisin iloinen uusista ruokaideoista. Etenkin nopeat ja helpot, lapsillekin kelpaavat ruuat kiinnostaisi. Reseptejäkin saa laittaa jos jaksaa! Kiitos!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-ti lasagne soijarouheesta

Ke wokkia tofulla

To pinaattikeitto

Pe pizzaa

La-su palak paneer ja riisiä

Vierailija
2/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu

Soijaa

Tofu

Soijaa

Tofu

Soijaa

Sunnuntaisin tofua ja soijaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius on sairaus, johon tulisi hakea apua lääkäriltä. Ihminen on luotu sekasyöjäksi.

Vegaani on vielä erikseen kuin kasvissyöjä

Vierailija
4/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tässä on todella hyvän lasagnen resepti:

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ruoka/kokkaus/vau-mika-kasvisla…

Minä teen sitä kerran tai kaksi kuukaudessa, kun muuten liharuasta tykkäävä teinipoikani rakastaa sitä. Myös mieheni ja itsekin tykkäämme siitä paljon.

Vierailija
5/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius on sairaus, johon tulisi hakea apua lääkäriltä. Ihminen on luotu sekasyöjäksi.

Kasvisruoka on eriasia kuin vegaaninen ruoka.

Itse en ole kasvissyöjä, mutta liharuokia tehdään nykyään aika vähän. Tälläkin viikolla on syöty mm. Pinaatti-fetapastaa ( Pinaattia saadaan tällä hetkellä kasvimaalta reilusti joten sitä myös käytetään paljon) Hernerouhemureketta ja perunamuussia, kikherne- Tikka masala, porkkanapihvejä, jugurttikastiketta ja perunoita

Vierailija
6/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tofu

Soijaa

Tofu

Soijaa

Tofu

Soijaa

Sunnuntaisin tofua ja soijaa

Sitten jos vielä haluaa tehdä näistä raaka-aineista jotain, niin ehdotan seuraavaa:

Tofuwokki eli paistettuja tofukuutioita, wokattuja kasviksia ja nuudeleita

Soijarouhekastike pastan kanssa

Uunissa paahdetut tofupalat ja juurekset

Soijasuikalewokki kuten tofuwokki edempänä

Tomaattinen tofukastike riisin kanssa

Makaronilaatikko soijarouheella

Kylmäsavustettua tofua viipaloituna ja paistettuna salaatin kanssa lounaaksi, soijarouhetäytteiset tortillat päivälliseksi

Vierailija
7/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto

Tortillat, mifujauhiskastike ja lisukkeita runsaasti eri kasviksita

spaghetti ja soijarouhe-tomaattikastike

Uudet perunat ja sipulimaito

Mc Donalds McVegan ateriat

Falafel

Vierailija
8/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tyypit! Tässä ketjussa kysyttiin ainoastaan resepti-ideoita, ei omia mielipiteitä vegaaniudesta/ kasvissyönnistä. Ei tehdä tästä sotatannerta, jookos.

Vierailija
9/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa ja teollisuus kerää valtavat omaisuudet tästä kasvishurmoksesta. Kilohinnat on hilattu pilviin ja hävikkikasvikset survotaan ihmisravinnoksi.

Kasvissyöjät syövät B-luokan tavaraa, A-luokan hintaan. Kauppa ja media vie teitä aivan 6-0.

Vierailija
10/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 10 vuotta kasvissyöjä ja olen aika laiska kokki. Tällä viikolla olen syönyt pariin otteeseen tätä kookoscurryä, joka on yksi harvoista bravuureistani. Tosi helppo ja jos ei tykkää kookoksen mausta, voi vaihtaa johonkin muuhun kermaan. Onnistuu myös kookosmaidolla, ei tarvitse olla kermaa. Tein isomman annoksen kerralla ja vaihtelun vuoksi laitan eri protiininlähdettä. Tällä viikolla olen laittanut Arlan paneer-juustoa ja toisella kerralla tölkin valmiita kidneypapuja. 

https://blogit.terve.fi/rakkaudellakarita/vegaaninen-ja-ketogeeninen-pu…

Tällä viikolla olen pariin otteeseen syönyt myös paahdettua kukkakaalia, jonka kanssa tofua maapähkinävoikastikkeella. Maapähkinävoikastike on tosi helppo ja sopii tofulle. Siihen laitetaan oman maun mukaisessa suhteessa 100% maapähkinävoita, sitruuna/limemehua, soijakastiketta, chiliä (tuore tai valmis kastike) ja hunajaa/ruokosokeria. En yleensä nykyään käytä tofua kun mielestäni Kaurapala (vai mikä sen nimi onkaan) on parempi vaihtoehto, mutta nyt ostin kun oli -30%. 

Vierailija
11/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään näin, ruoka kaksi kertaa päivässä  eli lounas ja päivällinen

To

kasvissosekeitto ja tummaa leipää

uusia perunoita, itsetehtyjä porkkanapihvejä, tillikastike

pe

nuudelia

uusia perunoita ja soijanakkikastike, salaatti

la

kesäkeitto

itse tehdään pizzaa, jokaiselle haluamallaan täytteellä

su

härkismoussakaa ja salaattia

lämmitellään uudestaan moussakaa, sitä tehdään aina niin paljon, kesäkeittoakin varmaan on vielä

ma

bataattikeitto ja tummaa leipää

pasta ja soijabolognese, parsakaalia 

ti

bataattikeitto ja tummaa leipää

nyhtiskiusaus, porkkanaraaste

ke

kermainen kasviskeitto ja tummaa leipää

risotto

Vierailija
12/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tässä on todella hyvän lasagnen resepti:

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ruoka/kokkaus/vau-mika-kasvisla…

Minä teen sitä kerran tai kaksi kuukaudessa, kun muuten liharuasta tykkäävä teinipoikani rakastaa sitä. Myös mieheni ja itsekin tykkäämme siitä paljon.

Tää menee kokeiluun, vaikken kasvissyöjä olekaan.

Vierailija
13/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili sin carnea pavuilla.

Tofua/tempehiä vokattujen kasvisten kanssa

Burritoja, joissa papuja tomaattikastikkeessa

Kasvisaskeleet on hyvä keittokirja. Reseptit ovat helppoja ja tosi hyviä. Se on tosin vegaaninen ja vähän teineille suunnattu, mutta sen ei kannata antaa hämätä.

Vierailija
14/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen kasvissosekeittoa, heitän sinne isoja valkoisia papuja proteiinin lähteeksi. Esim. Kaksi bataattia, kaksi tölkkiä papuja sekä mausteita. Keitellään kunnes bataatit ovat pehmeitä ja soseutetaan.

Vierailija
15/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökauramakaronilaatikkoa, tomaattikeitto, tofuwok, lohta (syön kalaa) erilaisilla lisukkeilla: salaatteja, perunaa tai bataattia. Tällä viikolla ajattelin kokeilla uutena reseptinä pavuilla täytettyjä uunibataatteja

Vierailija
16/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tosi helppo ja nopea lasagneruoka arkeen. Tuo aiemman kirjoittajan linkkaama lasagneresepti on varmasti herkullisempi, mutta tämä on melkeinpä pikaruokaa. Pystyy helposti myös tuunaamaan paremmaksi, esim. laittamalla parempaa juustoa ja/tai siivuttaa fetaa tai mozzarellaa joukkoon. Arjessa tosin mulle riittää tämä perusresepti. 

https://www.valio.fi/reseptit/pesto-pinaattilasagne/ 

Vierailija
17/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa ja teollisuus kerää valtavat omaisuudet tästä kasvishurmoksesta. Kilohinnat on hilattu pilviin ja hävikkikasvikset survotaan ihmisravinnoksi.

Kasvissyöjät syövät B-luokan tavaraa, A-luokan hintaan. Kauppa ja media vie teitä aivan 6-0.

Tästä tosiaan on kysymys. Kasvissyöjät eivät ymmärrä miten kauppa ja some vievät kasvisorjia narussaan. Hinnoista jo näkee miten ahneesti kaupat hyväksikäyttävät kasvissyöjiä.

Vierailija
18/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä resepti:

Haali kaikki soijat, tofut, nyhtikset, mifut yms

Pistä pussiin ja vie biojätteisiin

Vierailija
19/19 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ruokavinkeistä! Näistä moni menee varmasti testiin :) Pistin myös tuon Kasvisaskeleet-kirjan tilaukseen. Olen melko laiska ja kiireinen ruuanlaittaja, joten tuo kirja on minulle varmaan oikein passeli.

Olen samaa mieltä siitä, että kasvisruoka on törkeän kallista! En kuitenkaan halua syödä lihaa vain sen vuoksi, että se on halvempaa. Mielelläni satsaan omaan terveyteeni, sillä mielestäni mikään ei ole tärkeämpää. Itselläni ei taas kulu lainkaan rahaa esim. alkoholiin tai tupakkaan. En ymmärrä miksi joillain menee niin tunteisiin toisten ihmisten rahankäyttö. Elämä on valintoja.

Toivon toki kovasti, että kasvisruoka halpenisi tulevaisuudessa. Onhan se hölmöä, että terveellinen ruoka on kalliimpaa.

Ap