Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen parisuhde ei sopinut Anniinalle, 27, – nyt hänellä on avoimesti useita kumppaneita

Vierailija
09.07.2020 |

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006566596.html

Musta on aina jännä että nämä ei halua määritellä itseään mutta eikös se juuri ole määrittelyä että ollaan nyt polyamorisia?

Tämä on joku trendi nykyään. Sitoutumiskammoiset keksineet tämmöisen termin mikä on nyt seksuaalinen suuntautuminen. Miksei vaan sitten voi olla vapaasti kenen kanssa haluaa, eihän mikään pakota sitoutumaan ja sen kautta itseään määrittelemään?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä avoimia suhteita, siis jos joku on sun mielestä ihana, mukava, tykkäätte olla yhdessä, niin miksei olla vain sen yhden kanssa yhdessä ja sitten erota jos jokin muuttuu? Tuntuu että tässä halutaan "varata" se yksi, kun ei edes uskalleta olla yksin koskaan, mutta halutaan samalla testata riittääkö oma viehätysvoima muihin miehiin tai naisiin.

Entä sitten taas näitä harrastavat perheelliset? Äiti on treffeillä jossain jonkun toisen miehen kanssa pussailemassa, iskä tuokin vahingossa samaan ravintolaan itsensä ja yhteiset lapset? Ja toki tähänkin voi vastata että noku nönnötii nöö, me ollaan avoimia lapsille. Mutta voidaan myös miettiä että tarviiko lasten olla niin kauhean perillä vanhempiensa s*ksielämästä, etenkin jos se on tuolla tavalla "poikkeavaa"? Mutta tästä(kään) ei voi enää puhua ihmisten kanssa siten että kaikkia puolia kuunneltaisiin, tässä yritetään vaan jyrätä ne monisuhteet sellaiseksi ainoaksi ja oikeaksi, haukutaan kaikki muut liitot ns. perinteiset avioliitot ja kuinka niissä vaan petetään ja jätetään. Vaikka niistä kuitenkin iso osa onnistuu eikä petetä. Ei kaikkia kiinnosta sellainen elämä että kaikkea pitäisi saada koko ajan testata, osalle se yksi ja ainoa kumppani on parasta mitä elämässä voi olla. Mutta monisuhteissa olevat vain tuntuvat olevan kovin kärkkäitä omien mielipiteidensä kanssa. Omatkin mielipiteeni ovat aika rankkoja, mutta se johtuu vain siitä koska ei tässä ole enää tilaa jutella tästä asiasta, tässä on vain se yksi tapa mikä on nyt valittu oikeaksi, muut olkoot hiljaa. Tämä ei kuitenkaan mielestäni ole mikään ihmisoikeuskysymys, kuten esim. vaikka erilainen syrjintä ja rasismi, mutta no kun nyt surkeat vain yhden kanssa liitossa olevat hiljaa t. polyamoriset. 

Vierailija
42/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä osuu aihe arkaan paikkaan monelle. Eikö ole oma parisuhde onnistunut vai ettekö koskaan edes sellaista kyenneet muodostamaan? Sen verran vihaista tekstiä että käynti nuppitohtorilla tekisi terää useimmille kommentoijista. Mitäpä jos annetaan kaikkien kukkien kukkia kun niistä ei haittaa omalle kohdalle koidu. Jään odottamaan vastauksia, katsotaan kuinka monta suvakkihuora vastausta tämä kommentti kirvoittaa.

Elä niinkuin puhut. Nyt itse tuomitset erimieltä olevat nuppitohtorin potilaiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa monelle valittajalle käydä luonnon päälle kun ihmiset elävät elämäänsä kuten parhaaksi näkevät.

Vierailija
44/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin  polyamorinen ne 8 sinkkuvuottani aikoinaan ;) En vain kulkenut pitkin keltaista lehdistöä esittelemässä "elämäntapaani" johon kuului useita ihania miehiä silloin kun minua sattui huvittamaan ;)

Vierailija
45/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä avoimia suhteita, siis jos joku on sun mielestä ihana, mukava, tykkäätte olla yhdessä, niin miksei olla vain sen yhden kanssa yhdessä ja sitten erota jos jokin muuttuu? Tuntuu että tässä halutaan "varata" se yksi, kun ei edes uskalleta olla yksin koskaan, mutta halutaan samalla testata riittääkö oma viehätysvoima muihin miehiin tai naisiin.

Entä sitten taas näitä harrastavat perheelliset? Äiti on treffeillä jossain jonkun toisen miehen kanssa pussailemassa, iskä tuokin vahingossa samaan ravintolaan itsensä ja yhteiset lapset? Ja toki tähänkin voi vastata että noku nönnötii nöö, me ollaan avoimia lapsille. Mutta voidaan myös miettiä että tarviiko lasten olla niin kauhean perillä vanhempiensa s*ksielämästä, etenkin jos se on tuolla tavalla "poikkeavaa"? Mutta tästä(kään) ei voi enää puhua ihmisten kanssa siten että kaikkia puolia kuunneltaisiin, tässä yritetään vaan jyrätä ne monisuhteet sellaiseksi ainoaksi ja oikeaksi, haukutaan kaikki muut liitot ns. perinteiset avioliitot ja kuinka niissä vaan petetään ja jätetään. Vaikka niistä kuitenkin iso osa onnistuu eikä petetä. Ei kaikkia kiinnosta sellainen elämä että kaikkea pitäisi saada koko ajan testata, osalle se yksi ja ainoa kumppani on parasta mitä elämässä voi olla. Mutta monisuhteissa olevat vain tuntuvat olevan kovin kärkkäitä omien mielipiteidensä kanssa. Omatkin mielipiteeni ovat aika rankkoja, mutta se johtuu vain siitä koska ei tässä ole enää tilaa jutella tästä asiasta, tässä on vain se yksi tapa mikä on nyt valittu oikeaksi, muut olkoot hiljaa. Tämä ei kuitenkaan mielestäni ole mikään ihmisoikeuskysymys, kuten esim. vaikka erilainen syrjintä ja rasismi, mutta no kun nyt surkeat vain yhden kanssa liitossa olevat hiljaa t. polyamoriset. 

Taitaa sinua nuo polyamoriset kuviot kuitenkin vähän kiinnostaa kun noin on mielessä koko ajan.

Vierailija
46/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jonkun seurustelusuhteet kuuluvat kenellekään muulle kuin asianosaisille?

Vierailija
47/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin minäkin ottaa useamman miehen. Yksi olisi erähenkinen jonka kanssa retkeillä luonnossa, toinen himotreenaajamies salikaveriksi, kolmas kulttuuririennoista ja syvällisistä keskusteluista kiinnostunut. Ja jos kaikki asutaan saman katon alla, niin vielä neljäs, joka voisi olla hyvä kotitalousihminen.

Minä olen noita kaikkia, mutta en siltikään kelpaa naisille :(

Vierailija
48/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa olla kenen kanssa vaan, jos toinen osapuoli on samassa juonessa. Vaarana tässä tietenkin on sukupuolitaudit ja väärinkäsitykset, mutta vaaroja on kaikessa.

Vierailija
49/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Anniina on tyytyväinen elämäänsä, niin miksi hän on kuvissa pahantuulisen näköinen? Jos minä olisin päässyt lehteen kertomaan hyviä uutisia elämästäni, niin hymyilisin ihan täysillä ja näyttäisin koko maailmalle, että olen onnellinen! Myrtsi ilme menee täysin ristiin Anniinan viestin kanssa ja saa miettimään, minkälaisia ongelmia hänellä on mielenterveyden kanssa.

Samoin on asuvalinnan kanssa. Kauniisti pukeutuminen olisi mainostanut häntä enemmän ja kiinnostuneet samanhenkisten ihmisten olisi ollut helppo ottaa yhteyttä, mutta eihän tuollaisesta voi kiinnostua kuin oudot lepakot.

Vierailija
50/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin minäkin ottaa useamman miehen. Yksi olisi erähenkinen jonka kanssa retkeillä luonnossa, toinen himotreenaajamies salikaveriksi, kolmas kulttuuririennoista ja syvällisistä keskusteluista kiinnostunut. Ja jos kaikki asutaan saman katon alla, niin vielä neljäs, joka voisi olla hyvä kotitalousihminen.

Mitkä ovat sinun kriteerisi naiselle?

Vierailija
51/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ehdi tehdä tuota kaikkea. Etkö ymmärrä, että sillä aikaa kun nainen on luontoretkellä, se kotitalousihmemies on tiskaamassa? 

Vierailija
52/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ehdi tehdä tuota kaikkea. Etkö ymmärrä, että sillä aikaa kun nainen on luontoretkellä, se kotitalousihmemies on tiskaamassa? 

Höpöhöpö. Minun mies on kaikkea sopivasti ja meillä on ihanaa yhdessä. En halua olla passattava, vaan teemme yhdessä paljon, jolloin olemme myös läheisempiä kuin hyvin moni pariskunta.

Vierailija
53/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano muuta, täytyy lehtiin asti tulla kertomaan omista suhteistaan. Eläköön kuten haluaa, miksi siitä pitää koko kansalle huudella.

Vierailija
54/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en tajua tota hommaa kunnolla mutta eikö toi polyamoria pohjimmiltaan tarkota vaan sitä että "en ole parisuhteessa mutta minulla on monta fuckbuddya ja en pysty parisuhteeseen koska tarvitsen monta fuckbuddya".

Vierailija
55/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anniina on tyhmä. Pian Anniina kärsii.

Onko Annika yhtään viisaampi?

Vierailija
56/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Anniina on tyytyväinen elämäänsä, niin miksi hän on kuvissa pahantuulisen näköinen? Jos minä olisin päässyt lehteen kertomaan hyviä uutisia elämästäni, niin hymyilisin ihan täysillä ja näyttäisin koko maailmalle, että olen onnellinen! Myrtsi ilme menee täysin ristiin Anniinan viestin kanssa ja saa miettimään, minkälaisia ongelmia hänellä on mielenterveyden kanssa.

Samoin on asuvalinnan kanssa. Kauniisti pukeutuminen olisi mainostanut häntä enemmän ja kiinnostuneet samanhenkisten ihmisten olisi ollut helppo ottaa yhteyttä, mutta eihän tuollaisesta voi kiinnostua kuin oudot lepakot.

Samaa mietin. Veikkaan, että Anniinan pään sisällä kaikki ei ole normaalisti.

Vierailija
57/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviit vielä kiimaisen nuoren oriin sänkyyn ja vetreän hopeaketun, joka kustantaa kaiken.

Vierailija
58/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano muuta, täytyy lehtiin asti tulla kertomaan omista suhteistaan. Eläköön kuten haluaa, miksi siitä pitää koko kansalle huudella.

Joka hiton julkkiksen henkilöhaastattelussa käydään läpi hänen romanttisia suhteitaan. Vähintään faktalaatikossa mainitaan taviksenkin kohdalla usein jotain perheestä ja keitä siihen kuuluu.

Vai etkö tajua että tämä on ihan sama asia, mutta koska sulle tämä on normi ja hyväksyttävää ja hienoa (sarja)monogamiaa nii nyt päätät ärsyyntyä tästä yhdestä jutusta koska se on mielestäsi poikkeavaa ja häpeällistä?

Tajuatko itse kuinka yksinkertainen olet?

Vierailija
59/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sikäli, että minua tai moniakaan hirveästi kiinnostaisi, että mitä muut ihmiset makuuhuoneessaan tekevät ja kenen kanssa. Ihmetyttää vain tämä hinku normalisoida kaikkea. Huoraisi ihan rauhassa, mutta turha mitään julkista hyväksyntää tuolle touhulle on hakea. Yleensä takana näissä on se, että tiedetään oman käytöksen olevan hanurista, mutta koska nykyään on helpompi sysätä vastuu omista valinnoistaan muille kuin itselle, niin lopputulos on tämä.

Huoraisi? Ei tämä ole hyvä ihminen mitään huoraamista. Jos polyamorinen suhde on määritelmän mukaista niin siinä kaikki osapuolet ovat kartalla ja ketään ei huijata. Mitä väärää siinä on? Ota nyt pää pois persiistä.

Vierailija
60/74 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakorasiallakin on siis nykyisin oma "seksuaalinen suuntautuminen" 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän