Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijaäidin blogi?

Vierailija
08.05.2013 |

Luin joskus alkuvuodesta sellasen tummatukkasen opiskelijaäidin blogia vahingossa. Nyt harkitsen opiskelujeni jatkamista ja etsisin tätä blogia, tai sitten muuta opiskelevan äidin blogia. Mikä blogi se mahtoi olla? Jos jollekin tulee mieleen, kirjoittaja näyttää vähän ulkomaalaiselta.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeileppa googlata opiskeleva äiti. Sieltä luulis löytyvän.

Vierailija
2/64 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori että kysyin, ajattelin et jos joku olisi tiennyt. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa kysellä täällä, mikset googlaa

Vierailija
4/64 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muista mitään muuta siitä blogista? Noilla tuntomerkeillä on aika vaikea arvailla, mistä olisi kyse :)

Vierailija
5/64 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, vihdoin asiallinen kommentti! Muistan vaan että kirjoittaja oli aika nuori, tummatukkainen ja joskus alkuvuodesta lapsensa aloitti tarhan kun äiti meni opiskelemaan (ilmeisesti johonkin korkeakouluun). Luin paljon blogeja silloin saikulla ja nyt tämä tuli mieleen kun olis ajankohtainen.

Vierailija
6/64 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä pienempi blogi voi olla vaikea löytää

Vierailija
7/64 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoaskeleita? (Lilyssä)

Taikinanaaman seikkailut on myös opiskelevan äidin pitämä blogi, itte seurailen sitä mutta ei taida olla se mitä tarkoitat. :)

Vierailija
8/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogia ei tule nyt tähän mieleen, mutta voin omasta kokemuksestani sanoa, että onnistuu ihan siinä missä työelämäkin lapsen kanssa. :) Molemmissa on plussat ja miinukset, mutta opiskelussa plussaa esim se, että jos lapsi sairastuu niin se ei ole työnantajan pussista pois, vaan järjestelykysymys. Rahaa tosin on aika niukasti opiskellessa, mikä voi olla jollekin kynnyskysymys.

Vierailija
9/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei onnistuisi?

Vierailija
10/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahdollista, mutta ei helppoa. Etsit noista blogeista varmaan vertaistukea? Kuten tässä linkatuista blogeistakin tulee ilmi, ei se äitinä opiskelu aina helppoakaan ole. Mutta ei mahdotontakaan. Itse väänsin gradua viimeisillään raskaana, ja olen tosi iloinen siitä, että sain opintoni päätökseen ennen vauvani syntymää. Taloudellinen tilanne on näin paljon parempi, eikä tarvitse laittaa lastakaan ihan niin aikaisin hoitoon.

Vierailija
11/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki tarkoita, että kaikilla menisi samalla tavalla.. Monella jää ymmärtääkseni koulut kesken lapsen synnyttyä.

Vierailija
12/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama's Diary on myös yksinhuoltajan ja samalla opiskelijaäidin blogi :)

Vierailija
13/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, blogeista ja kokemuksista. Lisää?

Vierailija
14/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta opiskelu on ollut paras ratkaisu! 

Lyhyet ja vaihtelevat päivät ja etäopiskelumahdollisuus ovat mahdollistaneet sen, että olen voinut olla lapsen kanssa paljon kotona! Kaikki yleiset loma-ajat! Ihanaa...! Hyvi on pärjännyt pienemmälläkin budjetilla, eikä ole tarvinnut työkennellä samalla kun olen nostanut opintolainan.  Opintojeni aikana lapsi aloitti koulun ja ei tarvinnut iltapäiväkerhoa tai miettiä kesälomia, kun olen voinut olla paljon kotona. Silti olen edennyt opinnoissa aikataulua nopeammin. 

Vierailija
15/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kokenut opiskelun todella hyväksi ratkaisuksi meidän perheelle. Joustavuus on aivainsana, joka on todella tervetulluta lapsiperheen elämään.

Vierailija
16/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on linkattu iha hyviä blogeja mutta muistakaa ettei koko kuvaa saa blogin kautta, millaista se opiskelu lapsen kanssa on. Rahaongelmia ja motivaatio ongelmia tulee helposti. Niitä ei tuoda blogeissa julki. Monet tekevät siksi myös töitä ja lapsen hoitopäivät kasvaa pitkiksi.

Vierailija
17/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa. Minä en ainakaan esikoisen kanssa olisi EHTINYT päivittää blogia, kun opiskelin. On melkoista rahojen laskemista ja pitkiä päiviä, mutta kyllähän se kannatti. Nuokin blogistit saavat sitäpaitsi luultavasti ainakin jotain kirjoittelustaan.

Vierailija
18/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis palkkaa tarkoitin.

Vierailija
19/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule hyvin se menee! :) Nimim. 2 lasta opiskeluaikana

Vierailija
20/64 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaa tuo Lentoaskeleita - blogisti opiskella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi