Onko biotiinilisästä mitään hyötyä?
Kommentit (14)
Ei ole. Myöskään aiemman kirjoittajan mainitsemasta aminohappovalmisteesta ei ole hyötyä; laihdutuksen jälkeen hiuksia saattaa lähteä, mutta ne palaavat aina takaisin. Ilmiön nimi Telogen Effluvium tällä laihduttajalla.
Jos joku haluaa kokeilla kaikesta huolimatta Biotiinia, pääsee halvemmalla ja hyötyy enemmän, kun syö kananmunan.
Oli hyötyä, raskaus ja imetys vei hiukset ja tuota lisää otin käyttöön itsekin epäillen tehosta, noin 3kk kun olin tuota lisää käyttänyt, niin kynnet olivat huomattavasti paksummat kuin ennen, samoin hiukset, jopa silmäripset kasvoivat pituutta..
Vierailija kirjoitti:
Oli hyötyä, raskaus ja imetys vei hiukset ja tuota lisää otin käyttöön itsekin epäillen tehosta, noin 3kk kun olin tuota lisää käyttänyt, niin kynnet olivat huomattavasti paksummat kuin ennen, samoin hiukset, jopa silmäripset kasvoivat pituutta..
Kyse myös sinun kohdallasi oli tilasta nimeltä: Telogen Effluvium. Biotiini ei tuonut sinulle hiuksia takaisin tai lisännyt niitä, Kannattaa perehtyä siihen mitä biotiini on. Ihmisellä ei ole biotiinin puutetta. On hyvin tavanomaista, että synnyttäneeltä lähtee hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Myöskään aiemman kirjoittajan mainitsemasta aminohappovalmisteesta ei ole hyötyä; laihdutuksen jälkeen hiuksia saattaa lähteä, mutta ne palaavat aina takaisin. Ilmiön nimi Telogen Effluvium tällä laihduttajalla.
Jos joku haluaa kokeilla kaikesta huolimatta Biotiinia, pääsee halvemmalla ja hyötyy enemmän, kun syö kananmunan.
Tuokin on totta, että aina ei tiedä, mikä vaikuttava tekijä on, kehon oma toiminta vai joku muu. Hiustenlähtö vaan jatkui ja jatkui, niin katsoin parhaaksi kokeilla jotain ennen puoliksi kaljuuntumista.
Laihdutus oli maltillisenpuoleista karppausta, eli pidän mahdollisena, että jotain ravintoainevajausta saattoi tulla. Mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Hiustenlähtöön laihdutuksen jälkeen minulla auttoi aminohappovalmiste (n. 20 eri aminohappoa), luontaistuote.
Biotiinista en osaa sanoa, mutta hiukseni eivät ole ikinä olleet niin kiiltävät kuin nyt, kun olen syönyt pii-yhdistelmätuotetta.
Mistä olet ostanut/mikä tuote?
Kellään ei ole Suomessa biotiinin puutetta. Poikkeuksena syömishäiriöiset.
Valtavasti. Rahaa tule kuin rännistä. Hyväuskoisia höynäytettäviä aina vaan sikiää ;-)
t. muuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiustenlähtöön laihdutuksen jälkeen minulla auttoi aminohappovalmiste (n. 20 eri aminohappoa), luontaistuote.
Biotiinista en osaa sanoa, mutta hiukseni eivät ole ikinä olleet niin kiiltävät kuin nyt, kun olen syönyt pii-yhdistelmätuotetta.
Kun selvität itsellesi mitä aminohappo on ja mistä sitä saa, ymmärrät että sinulla ei ole siitä puutetta.
Ferritiinit nosti 3 kuukaudessa 50 pinnaa kun söin biotiinia. Mitään muuta ei seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin netistä ja tuo aminohappovalmiste on Mincartil-jauhe, n. 30 e, luontaistuotekaupan myyjä suositteli sitä, kun kysyin tuotetta hiustenlähtöön. Söin sitä pari purkillista muutama vuosi sitten.
Tuo piituote on Piimax C, vihreä purkki, n. 10e, ihan ruokakaupan luontaistuotehyllystä. Se on itselläni jatkuvassa käytössä.
Itse koen hyötyneeni näistä, mutta voihan se olla tuo Telogen Effluvium-ilmiökin, josta joku kommentoija valisti edellä.
Aminohapoista puheen ollen: kvinoa on maukas, viljan tapaan käytettävä siemenkasvi, jossa on kaikki olennaiset aminohapot. Eli tietysti se monipuolinen ravitsemus on tärkeää ja nuo toisen kommentoijan mainitsemat kananmunathan ovat täydellistä ravintoa.
Itse ajattelen nuo ravintolisät täsmätuotteina johonkin vajaukseen, vaikka tutkimusten mukaanhan niitä ei tarvita, jos syö monipuolisesti. Mutta jokainen tekee omat valintansa ja kokeilunsa.
Vierailija kirjoitti:
Valtavasti. Rahaa tule kuin rännistä. Hyväuskoisia höynäytettäviä aina vaan sikiää ;-)
t. muuja
Hieno homma! Pidetään Suomen talouden rattaat pyörimässä ja EU:n sisämarkkinat myös :)
Isänmaallisin terveisin tuo Mincartilin ja piin syöjä