Lähtisitkö matkalle lapsesi ystävän ja tämän äidin kanssa..
jos tuntisit tämän äidin vain lapsen kautta ja kanssakäyminen ollut aika vähäistä, mutta ihan positiivista kuitenkin?
Kommentit (13)
En usko, pienelle risteilylle varmaan lähtisinkin.
Riippuu paljon siitä, minkälaiset fiilikset tästä äidistä olisi. Jos tuntuu, että kemiat ns. kohtaavat, voisin lähteäkin.
Niin.. olen kovin otettu kun pyysivät meitä mukaansa (tietty maksetaan omat matkat), kun kuulemma mun kanssa olisi niin kiva lähteä ja lapset on parhaat kaverit. Hyvät fiilikset on, mutta viikon reissu on aina viikon reissu. Omat huoneet meillä tietty on, että jos meniskin hommat puihin, niin oma tila pelastaa.
ap
En mä ehkä viikon matkalle alkuun lähtisi.. varsinkaan samaan hotellihuoneeseen. Eri huoneissa voisin olla.. ehkä.
Kannattaa ensin käydä vaikka risteilyllä tai yöpymässä kylpylässä ja katsoa pelaako kemiat.
Mä lähdin 2 viikon matkalle keskieurooppaan Hyvän ystävän ja hänen miehensä kanssa ja molempien lapset mukaan. Järkytyksenä tuli että se olin minä joka siivosin ja laitoin ruoat siinä mökissä mikä me oltiin vuokrattu.. niin ja heräsin joka aamu lasten kanssa ja he vetelivät sikeitä puolille päivin. Muuten oli mukavaa.. voisin lähteä uudestaankin mutta todellakin eri mökkeihin/huoneisiin.
tosiaan riippuisi siitä, miten hyvin tunnet.
Kokeilisin ensin esim. kylpyläviikonloppua tai risteilyä. En lähtisi heti viikon lomalle.
Mieti muutamia käytännönasioita: miten samanlaisia olette rahankäytön kanssa, jos toinen on tosi pihi tai laittaa kaiken menemään, niin skismaa tulee varmasti. Samoin miten suhtaudutte päivärytmiin, miten paljon haluat suunnitella ennakkoon, miten spontaanisti voit muuttaa suunnitelmia, millainen aikakäsitys toisella on.
Mulle kaverin äiti ehdotti, josko tehtäisiin lyhyt reissu nelistään Tallinnaan, ei hirveästi huvita. Tiedän, että mm. rahan käytöstä tulisi ongelmia, en jaksa koko ajan olla shoppailemassa tai kahvilla istumassa. Mieluummin kiertelisin nähtävyyksiä, tekisin päiväreissuja vesipuistoon, huvipuistoon, eläintarhaan.
No jos teillä on omat huoneet, niin sitten lähtisin kyllä.
mihin olisitte lähdössä?
Jos ei synkkaa, oletko valmis tekemään lapsesi kanssa välillä retkiä kahdestaan, omaa ohjelmaa ja sitten vaikka käymässä illalla yhdessä syömässä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 14:44"]
En mä ehkä viikon matkalle alkuun lähtisi.. varsinkaan samaan hotellihuoneeseen. Eri huoneissa voisin olla.. ehkä.
Kannattaa ensin käydä vaikka risteilyllä tai yöpymässä kylpylässä ja katsoa pelaako kemiat.
Mä lähdin 2 viikon matkalle keskieurooppaan Hyvän ystävän ja hänen miehensä kanssa ja molempien lapset mukaan. Järkytyksenä tuli että se olin minä joka siivosin ja laitoin ruoat siinä mökissä mikä me oltiin vuokrattu.. niin ja heräsin joka aamu lasten kanssa ja he vetelivät sikeitä puolille päivin. Muuten oli mukavaa.. voisin lähteä uudestaankin mutta todellakin eri mökkeihin/huoneisiin.
[/quote]
Miksi suostuit tuohon? Olisit vaan häippässyt mökistä aamulla ja käskenyt lasten herättää vanhempansa. Ja siivoukseenkaan sua tuskin kukaan pakotti?
Lähtisin. Risteille tai kylpylään tosin en edes kokeilu mielessä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 14:35"]
jos tuntisit tämän äidin vain lapsen kautta ja kanssakäyminen ollut aika vähäistä, mutta ihan positiivista kuitenkin?
[/quote]
Voisin lähteä, mutta mä keskustelisin ensin " säännöt" selviksi. Mä esim. en tahdo ihan koko aikaa nyhjätä yhdessä, vaan tarvitsen myös sellaista omaa aikaa, että saan olla hetken rauhassa. Eli sen täytyisi sopia myös vastapuolelle. Toki oman lapsen hoidan, mutta välillä haluaisin mennä ihan rauhassa omalla porukalla. Tai ainakin edes option siihen.
Lähtisin, kun kerta omat huoneet olette ottamassa. Samaan huoneeseen en. Juttelisin ja tapaisin koko neljän hlön porukalla pari kertaa ennen reissua. Sopisin, että ihan koko matkan ajan ei tarvi olla yhdessä. Välillä voi mennä kaksin oman lapsen kanssa syömään, retkelle tms., ja siitä ei kannata suuttua, kunse on etukäteen sovittu.
Lähtisin. Ja etukäteen kertoisin, mitä odotan lomalta, kysyisin myös, minkä tyyppistä lomailua hän olisi ajatellut. Etelänreissuilla lapsille on tärkeintä uiminen, sitä meidän reissuilla siis on. Sitten kun kasvavat, käydään enemmän nähtävyyksiä katsomassa, joita toki nytkin katsellaan, mutta vähän vähemmän ja suppeammin. Viikko on lyhyt aika. Sen nyt viettää vaikka altaan reunalla.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 14:35"]
[/quote]
..niin ja tietty oma lapseni lähtisi matkaan myös. Ja viikon matkasta kyse.
ap