pannacotta valmistus! kysymys!
Miksi toisissa ohjeissa käsketään keittämään 15min ja toisissa 1-2min. Onko keittoajalla jotain ratkaisevaa merkitystä koostumukseen?
T: ensimmäistä kertaa pannacottaa kokeileva
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:55"]
Miksi toisissa ohjeissa käsketään keittämään 15min ja toisissa 1-2min. Onko keittoajalla jotain ratkaisevaa merkitystä koostumukseen?
T: ensimmäistä kertaa pannacottaa kokeileva
[/quote]
On jonkin verran merkitystä. Minä keitän aina sen vartin verran, siinä se kiehuu hieman kokoon eli tulee vähemmän vetinen koostumus.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:57"]
ja toinen kysymys: mikä taika siinä on, että annoskulhot kastellaan vedellä ennen seoksen kaatamista niihin? Irtoaa paremmin?
[/quote]
En mä ole koskaan tehnyt tuollaista ja hyvin on irronnut. Kastan vaan vuoat hetkeksi kuumaan veteen hyytymisen jälkeen niin irtoaa hyvin.
Tämä on hyvä ja helppo ohje. Suosittelen! Ohjeessa lukee kermaa tai maitoa, itse olen käyttänyt kuohukermaa. Tosi hyvää, ja helppoa.
http://www.dansukker.fi/fi/resepteja/pannacotta-fi.aspx?gclid=CNXCzpuYhrcCFYV8cAodVHoAxg
ja toinen kysymys: mikä taika siinä on, että annoskulhot kastellaan vedellä ennen seoksen kaatamista niihin? Irtoaa paremmin?