Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"miesten kanssa helpompi tehdä töitä" - says who?

Vierailija
08.05.2013 |

En todellakaan ymmärrä mistä tulee tämä sanonta, että miesten kanssa on helpompi tehdä töitä? Olen valitettavasti ainoa nainen osastollamme ja muutenkin hyvin miesvaltaisella alalla. Ja työnteko näiden äijien kanssa on yhtä säätämistä, riman alitusta, vastuun pakolua, egon pönkittämistä, sääntöjen noudattamatta jättämistä ja ikuista vääntämistä ihan kaikesta mahdollisesta. Ihan täydellsitä hiekkalaatikko meininkiä....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olin ennen hoitoalalla ja oli kyllä kaikenlaista juoruamista ja panettelua ihan loputtomiin. Ja sellaista että osa ihmisistä selvästi piti minusta ja osa ei ja toisten epäsympatiat haittasi jopa työssä yhteistyötä. 

Nyt olen miesvaltaisella it-alalla, yksikköni ainoa nainen. Ai ihana mikä helpotus että töissä ei tuoda esiin ihmissuhteita eikä yksityisasioita lainkaan :) Täällä ei puhuta kuin tiukasti työasioista, ja silloin kun on oikea tarve (sekin kommunikaatio usein hoidetaan sähköpostilla eikä puhumalla). Muuten ihmiset istuskelevat hiljaa ja näpyttelevät tietokoneitaan. Jokainen hoitaa hommansa eikä siitä tarvi sen enempää puhua. En ole 6 vudoessa täällä ikinä kuullu kenenkään esim. juoruavan toisesta tai vatvovan kenenkään työmoraalia tai tekemisen tasoa selän takana.

Vierailija
2/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Says I.

Mä en enää koskaan suostu menemään työpaikkaan, jossa joudun olemaan enimmäkseen naisten kanssa tekemisissä. Naiset on just sellaisia, että tarjoavat yhtä kättä ja puukottavat toisella selkään samanaikaisesti. Päin naamaa hymyillään ja esitetään, että kaikki on hyvin, mutta selän takana paskanjauhanta on ääretöntä.

Miesten kanssa on vaan niin paljon helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sitten todellakin on aloja, jossa näin on. Täällä tuo juoruuminen ja selkään puukottaminen ja paskan puhuminen selän takana on kyllä sillä tasolla, että missään en ole moista nähnyt. t. ap

Vierailija
4/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:13"]

Minä. Olin ennen hoitoalalla ja oli kyllä kaikenlaista juoruamista ja panettelua ihan loputtomiin. Ja sellaista että osa ihmisistä selvästi piti minusta ja osa ei ja toisten epäsympatiat haittasi jopa työssä yhteistyötä. 

Nyt olen miesvaltaisella it-alalla, yksikköni ainoa nainen. Ai ihana mikä helpotus että töissä ei tuoda esiin ihmissuhteita eikä yksityisasioita lainkaan :) Täällä ei puhuta kuin tiukasti työasioista, ja silloin kun on oikea tarve (sekin kommunikaatio usein hoidetaan sähköpostilla eikä puhumalla). Muuten ihmiset istuskelevat hiljaa ja näpyttelevät tietokoneitaan. Jokainen hoitaa hommansa eikä siitä tarvi sen enempää puhua. En ole 6 vudoessa täällä ikinä kuullu kenenkään esim. juoruavan toisesta tai vatvovan kenenkään työmoraalia tai tekemisen tasoa selän takana.

[/quote]

Laittaisin osan tuosta IT-alan ansioksi. Siellä on niin paljon introverttejä joille tuollainen käytös on ominaista.

Vierailija
5/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan AP nyt ihan tosissaan? Tää foorumikin on täynnä naisten turhanpäiväisiä kiistelyjä ihan ihmeellisistä aiheista... Luuletko että miehetkin harrastaa samanlaista kiistelyä kasvatuksesta, parikymppisistä, trendiblogeista ja painonpudotuksesta?!?! :DD

Vierailija
6/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

#5 kirjoittaja on vastavalmistunut opiskelija IT-alalta, joka ei todistanut viiden vuoden opintojen aikana yhtään juoruamista, selän takana puhumista tai ilkeää käytöstä oman alan opiskelijoiden keskuudessa. Tosin luennoilla ja harjoituksissa osallistuminen oli aika hiljaista, kun kukaan ei halunnut olla äänessä ;)

Vierailija
7/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Täällä on kaksi muuta naista ja heidän kanssaan on todella hankala tehdä töitä. Olen siis tiukkatahtisessa IT-firmassa töissä ja näiden naisten kanssa täytyy aina varoa, mahtavatko he loukkaantua tai etsivätkö jotain piilomerkityksiä ihan tavallisesta viestistä. Miehille voi sanoa ihan suoraan, olivat he minkä maalaisia tahansa ja homma toimii.

Vierailija
8/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... ei miesten kanssa ole helpompi TEHDÄ töitä, vaan olla samassa työpaikassa.

Edellyttäen että et ole mikään kunnon niuhottaja ja pinko, jota juuri riman alittaminen, vastuun pakoilu ja hommien hoitamatta jättäminen jotenkin vaivaa.

Mutta mukavan rento ilmapiiri sekä helppous puhua asioista suoraan ja ilman selkäänpuukottamisen vaaraa on kyllä etu verrattuna naisvaltaiseen työpaikkaan. Sellaisessakin olen ollut. Siellä työkavereista juorutaan perättömiä, tosiaan puukotetaan selkään ja ollaan herranpelkoisia esimiehen mielistelijöitä.

Mutta mistä nyt kukakin tykkää...

Vierailija
9/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osais yleistää. Mutta ailahtelevaisia nämä miehet on, ja mulla on vaan miehiä työkavereina...

Vierailija
10/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työskentelen mieluummin työyhteisössä, jossa on sekä naisia että miehiä. Olen työskennellyt pelkästään miestenkin kanssa, ja se oli aika karmeaa, koska en vaan osannut enkä voinut sosiaalistua siihen työkulttuuriin, jossa jutunaiheet käsittelviät pildeä, viinaa ja autoja. Ja ihan aikuisia, perheellisiä miehiä oli työkavereina. Kyllä siellä ainakin puukotettiin selkään ja naureskeltiin ja kiusattiinkin, se vaan peitettiin sellaiseen reippaaseen mieshuumoriin.

Vierailija
11/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on naisenemmistö niin ongelmia tulee kyllä. Se on nähty. Muutama ei vielä haittaa.

t. Mies

Vierailija
12/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 % miehiä 60 % naisia, ilmapiiri säilyy ja hommat tulee oikeasti hoidettua.

P.S: It-gurujen kanssa on aina vaikea työskennellä, niitä ei lasketa.

t.Nainen

Vierailija
13/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun niin monen naisen mielestä ne MUUT naiset ovat niin kamalia ettei niiden kanssa töitäkään voi tehdä. Itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa.

Minä olen työskennellyt niin miesten kuin naisten kanssa enkä ole suuremmin eroa huomannut, yksilökohtaiset erot ovat paljon suurempia. Noin yleensä elämässä olen pannut sen merkille, että naiset ehkä keskimäärin enemmän saattavat tosiaan etsiä enemmän piilomerkityksiä asioista ja ehkä loukkaantuvatkin useammin, mutta toisaalta heidän kanssaan on helpompi myös setviä mahdolliset väärinkäsitykset. Miesten kanssa taas hommat sujuvat niin kauan kun ollaan samalla aaltopituudella mutta jos tulee jotain erimielisyyksiä niin niiden rakentava ratkaiseminen on vaikeampaa.

Puolensa siis molemmissa. Itse teen ennen kaikkea töitä kuitenkin ihmisten, en sukupuolten kanssa.

Vierailija
14/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä miehiä naisia helpompina työkavereina. Ei voi yleistää sukupuolen perusteella. On mukavia naisia ja mukavia miehiä ja sitten on kusipäitä kummassakin sukupuolessa.

Vierailija
15/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä ap:n kanssa.  Jouruilua meillä eivät pahemmin harrasta, muut ap:n luettelemat jutut täyttä totta täälläkin.

terveisin IT-PM

Vierailija
16/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 14:53"]

Minä työskentelen mieluummin työyhteisössä, jossa on sekä naisia että miehiä. Olen työskennellyt pelkästään miestenkin kanssa, ja se oli aika karmeaa, koska en vaan osannut enkä voinut sosiaalistua siihen työkulttuuriin, jossa jutunaiheet käsittelviät pildeä, viinaa ja autoja. Ja ihan aikuisia, perheellisiä miehiä oli työkavereina. Kyllä siellä ainakin puukotettiin selkään ja naureskeltiin ja kiusattiinkin, se vaan peitettiin sellaiseen reippaaseen mieshuumoriin.

[/quote] Kumma juttu, olen työskennellyt yli 20 vuotta miesten parissa ja kukaan ei ole puhunut viina/pillujuttuja. Olisko myös koulutus/sivistystasolla vaikutusta asiaan.

Vierailija
17/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 15:31"]

Jännä, kun niin monen naisen mielestä ne MUUT naiset ovat niin kamalia ettei niiden kanssa töitäkään voi tehdä. Itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa.

Minä olen työskennellyt niin miesten kuin naisten kanssa enkä ole suuremmin eroa huomannut, yksilökohtaiset erot ovat paljon suurempia. Noin yleensä elämässä olen pannut sen merkille, että naiset ehkä keskimäärin enemmän saattavat tosiaan etsiä enemmän piilomerkityksiä asioista ja ehkä loukkaantuvatkin useammin, mutta toisaalta heidän kanssaan on helpompi myös setviä mahdolliset väärinkäsitykset. Miesten kanssa taas hommat sujuvat niin kauan kun ollaan samalla aaltopituudella mutta jos tulee jotain erimielisyyksiä niin niiden rakentava ratkaiseminen on vaikeampaa.

Puolensa siis molemmissa. Itse teen ennen kaikkea töitä kuitenkin ihmisten, en sukupuolten kanssa.

[/quote] No minä olen se, joka sanoi että työpaikkamme kaksi muuta naista ovat hankalia. Minä en kyttää kuka tulee milloinkin töihin ja milloin lähtee, minä en romahda jokaisen yt-kierroksen alla, minä en ihmettele ääneen että mitä jollakin on päällä, minä en hauku intialaisia inkkareiksi ja saksalaisia natseiksi enkä tummaihoisia rättipäiksi, minä sanon suoraan jos joku homma mättää ja ehdotan myös parannuksia prosesseihin, minä en haikaile vanhoja aikoja vaan opettelen heti uudet työkalut, prosessit ja muut. Toki olen hankala joidenkin sellaisten mielestä, jotka yrittävät laistaa laadusta mutta saan yleensä selitettyä asian niin että ymmärtävät.

Vierailija
18/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä työpaikkasi kaksi (!) hankalaa naista liittyvät siihen, että koko naissukupuolen kanssa työskentely on universaalisti vaikeaa?

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 15:52"]

No minä olen se, joka sanoi että työpaikkamme kaksi muuta naista ovat hankalia. Minä en kyttää kuka tulee milloinkin töihin ja milloin lähtee, minä en romahda jokaisen yt-kierroksen alla, minä en ihmettele ääneen että mitä jollakin on päällä, minä en hauku intialaisia inkkareiksi ja saksalaisia natseiksi enkä tummaihoisia rättipäiksi, minä sanon suoraan jos joku homma mättää ja ehdotan myös parannuksia prosesseihin, minä en haikaile vanhoja aikoja vaan opettelen heti uudet työkalut, prosessit ja muut. Toki olen hankala joidenkin sellaisten mielestä, jotka yrittävät laistaa laadusta mutta saan yleensä selitettyä asian niin että ymmärtävät.

[/quote]

Vierailija
19/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 15:31"]

[/quote]

Tämän kanssa täysin samaa mieltä. Kyllä itselläni pahimmat väännöt työasioissa on juuri ollut miesten kanssa, mutta ei läheskään kaikkien, vain pienen osan. Osaavat olla todella vaikeita ja inhottavia, jos ei ole samaa mieltä. Naisten kanssa harvemmin asioista riidellään, vaan tavoista. Heidät voi saada nopeammin takajaloilleen, mutta myös sovittua asiat.

Itse todellakin käsittelen töissä lähinnä työasioita, en mitään muuta. Jos joku kyttää minua, niin ihan sama. Ajan myötä olen yleensä saanut rakennettua yhteisymmärryksen epäilijöitäkin kohtaan, vaikkei ylimpiä ystäviä ollakaan. Mutta niiden kanssa, jotka vääntävät jokaisesta asiasta viimeiseen asti ja jääräpäisesti haluavat tehdä asiat juuri niin kuin itse käsittävät muista välittämättä, minulla ei oikein suju - johtuu tosin työnkuvastani. Toinen ihmistyyppi, jonka kanssa en jaksaisi hoitaa työtehtäviä on lusmut, jotka puhuvat paljon ja jättävät asioita tekemättä, luultavasti osittain siksi etteivät ymmärrä tai osaa jotain, mutta eivät sitä voi myöskään myöntää.

Vierailija
20/21 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:29"]

Onkohan AP nyt ihan tosissaan? Tää foorumikin on täynnä naisten turhanpäiväisiä kiistelyjä ihan ihmeellisistä aiheista... Luuletko että miehetkin harrastaa samanlaista kiistelyä kasvatuksesta, parikymppisistä, trendiblogeista ja painonpudotuksesta?!?! :DD

[/quote]

No kuule käypä lueskelemassa mieste keskustelupalstoja, niin huomaat miten älyllistä juttua siellä on. Kokeile ensin vaikka taloussanomien kommenttikenttiä mihin tahansa uutiseen, siellä on aina niin megaidiootti meininki, etten ole pahempaa nähnyt koskaan.

Mä en muuten ymmärrä, miksi nainen, joka käy tällä palstalla halveksii tätä palstaa? Etkö silloin halveksi itseäsikin?

Mun mielestä av-palsta on loistava! Täältä löytyy aina tietoa ja aina apua jos sitä tarvitsee ja osaa oikein pyytää. Lisäksi täällä tiedetään aina kaikesta kaikki, ja keskustelutkin ovat siinä määrin yhteiskunnallisesti merkittäviä, että kelpaavat yhden jos toisenkin lehden, televisiosarjan, keskusteluohjelman aiheiksi.

T: Av-mamma ja ylpeä siitä, jo yli 10 vuotta.