Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajakaverini ei oikein tahdo tajuta sitä, ettei kaikilla ole yhtä pitkää lomaa mitä hänellä

Vierailija
09.07.2020 |

Jäin tämän viikon maanantaina lomalle, opettajakaveri jo reilu kuukausi sitten. Mulla on kesälomaa normaalit 4 viikkoa ja nyt tämä opekaveri ei millään tahdo ymmärtää sitä. Koko ajan ihan hirveä pommitus, lähdetäänkö Flamingoon/Stadikalle/ravintolaan jne., koska lähdettäis päiväretkelle eri kohteisiin Suomessa, parin päivän minilomalle Suomessa, tai entäs sitten jos lähdettäis vaikka Riikaan tai Leville jne jne.

Olen ollut viimeksi lomalla jouluna muistaakseni 2 viikkoa ja koronan aikaan on ollut töissä todella kiireistä enkä ole ollut niitä onnekkaita, jotka pystyivät tehdä töitä etänä. Tämä neljän viikon kesäloma tulee todella tarpeeseen. Nyt opekaveri ihmettelee, kun kerron että haluan alkuun vain nukkua, katsoa Netfliksiä, levätä, ehkä käydä ihmeellisiin aikoihin kävelyllä (esim. aamukuudelta kun unirytmi vielä työajassa) jne rentoutua ihan vaan kotona. Kovasti kommentoi, että "mikäs loma toi on kun vaan oot kotona etkä tee mitään". Ööh, johtuisko ihan siitä että hän on itse levännyt jo monta viikkoa ja on nyt tylsistynyt lomailuun ja mulla vasta loma on alkanut ja tarvitsen tätä lepoa ja löhöilyä.

Sitten myös ihmettely siitä, että "miten ihmeessä sulla voi olla VAIN NELJÄ viikkoa lomaa". Ei tahdo uskoa, että mulla on 28 lomapäivää mikä on siis nuorelle aikuiselle todella hyvin. Monilla ei ole edes sitä, kun on pätkätyöt yms. Kaveri kitisee myös, että "etkö voi ottaa sitten palkatonta" ja "kyllä mun vanhemmilla aina oli vähintään kuuden viikon kesälomat, miten sulla ei".

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä opettajakaveriasi opettamaan sinulle suomea.

Vierailija
2/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin varmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se itsekäs sika. Hyi mikä ida-ri. Oikeesti. Sääli lapsia, keitä se opettaa. Ei voi olla kiva ja älykäs ope.

Vierailija
4/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samanlainen tilanne. Olen ollut myös opettaja, joten kavereistani moni on opettaja. Muutama ei älyä millään, vuosienkaan jälkeen, etten voi lähteä kesäkuussa keskiviikkona rannalle klo 12, koska olen töissä. Ja sitten kun loma vihdoin koittaa haluan rentoutua ja olla oman perheeni kesken, koska lapsetkin ovat odottaneet jo kuukauden lomani alkua.

Vierailija
5/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi hänen kanssaan joku yksi juttu minkä teette yhdessä, jos siis haluat. Sitten pidät puhelinta pääasiassa äänettömällä :)

Vierailija
6/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ehdotetut toiminnot kerro sitä ettei hän ymmärtäisi että sinulla on lyhyempi loma.

Jokainen opettaja tietää, ettei muilla ole niin paljon vapaajaksoja=lomaa kuin opettajilla.

Voisitko tehdä vastaehdotuksen ja kertoa että katsotaan sitten loppulomasta josko voisi tehdä jotain pientä matkaa yhdessä. Kerro rehellisesti että tarvitset tällä hetkellä ainoastaan lepoa työn rasitteista.

Vierailija
7/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun pitämään lomani aina vielä 2 viikon pätkissä. 2 vk lomaa, 2 töitä ja sitten loput 2 vk loma.

35 vuotta töissä enkä muista koskaan pitäneeni 4 viikoa putkeen lomaa. t. palkanlaskija

Vierailija
8/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen siis sanonut hänelle monta kertaa ihan suoraan, että haluan nyt vain levätä ja olla kotona, en jaksa lähteä kaupungille tai edes minnekään kylpylään. Olen sanonut, että voidaan nähdä loppuloman aikana mutta en osaa vielä sanoa milloin. Kumma, ettei meinaa mennä perille. Meni hermot ja tein avauksen, kun tänäänkin taas tuli muka hyväntahoinen viesti, jonka mukaan virkistyisin enemmän jos tekisin jotain hänen kanssaan. Menee vähän meidän tarpeet ristiin kun toinen on väsynyt ja toinen on pitkästynyt mutta minkä logiikan mukaan sen väsyneen ystävän pitäisi laittaa omat tarpeensa sivuun ja täyttää pitkästyneen ystävän tarpeita. 

ap 

Vierailija
9/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hänellä. Ei mitä hänellä.

Vierailija
10/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen siis sanonut hänelle monta kertaa ihan suoraan, että haluan nyt vain levätä ja olla kotona, en jaksa lähteä kaupungille tai edes minnekään kylpylään. Olen sanonut, että voidaan nähdä loppuloman aikana mutta en osaa vielä sanoa milloin. Kumma, ettei meinaa mennä perille. Meni hermot ja tein avauksen, kun tänäänkin taas tuli muka hyväntahoinen viesti, jonka mukaan virkistyisin enemmän jos tekisin jotain hänen kanssaan. Menee vähän meidän tarpeet ristiin kun toinen on väsynyt ja toinen on pitkästynyt mutta minkä logiikan mukaan sen väsyneen ystävän pitäisi laittaa omat tarpeensa sivuun ja täyttää pitkästyneen ystävän tarpeita. 

ap 

Tässähän ei ole kyse siitä, että toinen on opettaja ja hänellä on eripituinen loma. Tässä on kyse siitä, että teillä on lomat eri aikaan, joten elätte eri rytmissä. Toinen haluaisi tehdä jotain kivaa lomapuuhaa, toinen haluaisi vain nukkua. Miksi edes olette ystäviä, kun olette noin erilaisia?

Vierailija
11/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä opettajaviha-aloitusta en olekaan vielä nähnyt.

Vierailija
12/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen tyyppi. Sano suorat sanat.

T. opettaja, joka kyllä osaa asettua muiden asemaan

Vierailija
13/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuin hänellä. Ei mitä hänellä.

Oli siellä muutakin.

Vierailija
14/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, opehullu keksii avauksia kesälläkin.

Vierailija
15/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sillä ole muita ystäviä kuin sä? Vai ovatko nekin jo kyllästyneitä puuhastelemaan koko ajan jotakin...?

Vierailija
16/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kamu! Mennään uimaan ja kalastamaan tänään!

Parempi liikkua, virkistyt enemmän!

T:Kaverisi :) <3

Vierailija
17/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samantyyppistä olen kokenut työttömän kaverin kanssa. Ei mitään käsitystä siitä, että kaikki eivät ole valmiita uhraamaan jokaista viikonloppua ja lyhyttä lomaansa juuri hänen kanssa reissaamiseen. Ja kun hänellä ei ole parisuhdettakaan, niin hänellä ei ole mitään omaa menemistä.

Hyvähän se on päivät pitkän sohvalla maata netflixiä katsomassa, kun ei tarvitse käydä töissä. Minulle taas se tv:nkin katsominen on sellaista vapaa-ajan toimintaa, ei arkena vaan ole aikaa siihen (vuorotyö, joten sarjoja ei voi seurata reaaliaikaan jne. Katson ne sitten jos/kun on aikaa putkeen).

En ota stressiä muiden tylsyydestä, jokaisella on velvollisuus hankkia elämäänsä tarpeeksi tekemistä ettei tarvitse olla minusta riippuvainen.

Vierailija
18/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt ihan kauheeta, että sulla on ystävä, joka haluaisi tehdä jotain sun kanssa. Ei ole normaalia, että tuolla tavalla yrittää kutsua ja ehdottaa eri vsihtoehtoja, että jos jossain näkisitte. Eiku...

Vierailija
19/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hankkiudu opettajaksi jos noin kauheasti hiertää?

Vierailija
20/31 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, nää on opehullu avauksia. Mulla on ollut vaimon (opettaja) kanssa sama ongelma jo pitkään. Ensiksi minä sovittelen oman kesäloman hänen ja anopin aikataulujen mukaan ja sitten kun olen vielä kesäkuussa töissä, hän tunkee koko ajan ohjelmaa työpäivilleni tai on itse lähdössä jonnekin ja jättämässä lapset minulle hoitoon. 

Periaattessahan se kätevää, että nyt kun lapset on koulussa, niin lomat voi pitää yhtä aikaa, eikä hoidon suhteen ole ongelmia. Mutta tuo jatkuva säätäminen siitä, että minun täytyy työpäivät olla töissä, ottaa hermoille.