Kuulopuheita näytteenotosta pk-seudulla; koronatestaus räjähtänyt
Syyksi epäilty risteilyjä. Uskoisin että nyt alkaa kesäflunssakausi
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin siis varata aikaa näytteenottoon ja ei onnistunut missään. Viime viikolla
olisin päässyt heti ja aikoja piisasi. Ajattelin olla vaan eristyksissä kotona kunnes nyt tuli tarve liikkua (ja tarve tiedolle koronasta). Puhelimessa joku tuskaili että risteilyt..😂😂😂 Sellaiset fantasiat. Nimimerkillä Uudellamaalla koronanäytteenotossa töissä.
Nyt olikin puhe pk-seudusta.
Niin, työpaikkani on Espoossa, joka on osa sekä uuttamaata että pk-seutua.
Ok, sitten tarkistat päivittäiset testausmäärät pk seudulla huomenna ja a) olen joko oikeassa b) minulle valehdeltiin.
Minä itse en valehtele mutta sitähän sinä et usko tai tule uskomaan, joten en tuhlaa asiaan aikaani. Kerron mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne risteilyt vaan terassit. Meitä kävi eilen 30 kaverusta testeissä, yhdellä vieruspöydässä oli todettu korona.
Kaikilla kolmellakymmenelläkö muka oli oireita?
Oireittakin voi mennä, jos on selkeä epäily. Oireitahan on vaikka väsymys ja pahoinvointi, monella on terassi-illan jälkeen molemmat oireet.
No joo, mutta tuossa mättää todella moni asia. Ja väsynyt ja pahoinvoiva ihminen ei muuten ole oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne risteilyt vaan terassit. Meitä kävi eilen 30 kaverusta testeissä, yhdellä vieruspöydässä oli todettu korona.
Tuo nyt kuulosti ihan keksityltä jutulta. Ei 30 terassilla ollutta testata, jos naapuripöydässä jollain ollut huhun mukaan korona.
Ei se mikään huhu ole, testien mukaan on korona. Itse asiassa meitä on 31, jotka olimme enemmän tai vähemmän juttusilla siinä, yhdessä pöydässähän ei tarvitse pysytellä, jos vain löytyy tuoli istuttavaksi. Päätettiin, että mennään kaikki testeihin, niin ei tarvitse seuraavia viikkoja miettiä, kuka sairastui.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän 7 ketkä kävi tuolla laivalla +-1 tai samana päivänä vahvistetusta tapauksesta. 1 kaveri ja 6 kollegaa, ihan hyvin kun kavereita joiden kanssa tekemisissä ehkä sen 2 ja töissä 30 henkilöä.
Olipa harvinaisen epäselvä viesti. Ei päätä eikä häntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireittakin voi mennä, jos on selkeä epäily. Oireitahan on vaikka väsymys ja pahoinvointi, monella on terassi-illan jälkeen molemmat oireet.
No joo, mutta tuossa mättää todella moni asia. Ja väsynyt ja pahoinvoiva ihminen ei muuten ole oireeton.
Onpa outoa jos ihmiset on terassilla vietetyn illan jälkeen väsymyt ja pahoinvoiva.
Todella iso yhteensattuma että löytyi kommentoimaan testissä käynyt Vantaalla, näytteenottaja Helsingistä ja Espoosta ja asian kanssa työskentelevä Helsingissä. Kuitenkin sitten itse pitäis uskoa että mulle valehdeltiin? Hieno palsta :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt kuulosti ihan keksityltä jutulta. Ei 30 terassilla ollutta testata, jos naapuripöydässä jollain ollut huhun mukaan korona.
Ei se mikään huhu ole, testien mukaan on korona. Itse asiassa meitä on 31, jotka olimme enemmän tai vähemmän juttusilla siinä, yhdessä pöydässähän ei tarvitse pysytellä, jos vain löytyy tuoli istuttavaksi. Päätettiin, että mennään kaikki testeihin, niin ei tarvitse seuraavia viikkoja miettiä, kuka sairastui.
Mutta ette sitten ottaneet huomioon, että se tartunta ei siinä testissä näy esimerkiksi useampi päivä ennen oireita. Ihan samalla tavalla joudut sen pari viikkoa odottelemaan. Siihen on ihan syynsä miksi vain oireisia testataan. T. Se näytteenotossa työskentelevä.
Sehän on hyvä että ihmiset käy testeissä.
Vierailija kirjoitti:
Todella iso yhteensattuma että löytyi kommentoimaan testissä käynyt Vantaalla, näytteenottaja Helsingistä ja Espoosta ja asian kanssa työskentelevä Helsingissä. Kuitenkin sitten itse pitäis uskoa että mulle valehdeltiin? Hieno palsta :D
ap
Tajuatko miten moni ihminen on käynyt testissä Vantaalla, tai miten paljon ihmisiä työskentelee noilla mainitsemillasi alueilla näytteenoton parissa? Ei ole mitenkään ihmeellinen sattuma.
https://mobile.twitter.com/lasleh/status/1280786395301371905
Eiköhän siellä ole ihan oikeasti ollut ruuhkaa näytteenotossa, mutta tosiaan näillä tapausmäärillä vain hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
https://mobile.twitter.com/lasleh/status/1280786395301371905
Eiköhän siellä ole ihan oikeasti ollut ruuhkaa näytteenotossa, mutta tosiaan näillä tapausmäärillä vain hyvä juttu.
Niin, tuon mukanaan Helsingissä, ei koko pk-seudulla. Aloittajan mukaan Vantaa pahin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän 7 ketkä kävi tuolla laivalla +-1 tai samana päivänä vahvistetusta tapauksesta. 1 kaveri ja 6 kollegaa, ihan hyvin kun kavereita joiden kanssa tekemisissä ehkä sen 2 ja töissä 30 henkilöä.
Mikä kohta :(
Itse tiedän seitsemän henkilöä jotka olivat laivalla vahvistetun tapauksen kanssa samaan aikaan, tarkemmin joko samana tai seuraavana päivänä. Näistä seitsemästä henkilöstä yksi on kaveri ja kuusi työtovereita, joten yhteensä seitsemän. Aika hyvä suhdeluku tulee kun kokonaismäärä kavereita on kaksi, joista mainittu yksi oli laivalla. Ja tovereita on kolmekymmentä joista kuusi oli tuolla laivalla. Eli 7/30=22.3% ihmisistä joiden kanssa olen lähes päivittäin tekemisissä. Onks nyt parempaa settiin ?
PS, ei noilla koronoo kummiskaan ole
Mitäs se nwo-havaitsija Vehka-Teme kirjottikaan: että koronatestaustikusta vosii saada ite virusta, kuse tungetan tonne hyviinni syvälle kai ohi suojaavien nenäkarvojen. Tiiä sitten oliko näin käyny usassa mutta oishan se ovela keino saaha ihmiset levittään itelleen virusta, suunnilleen vapaaehtoisesti
Nää urpot on olleet siellä risteilyllä siis joitakin päiviä sitten ja nyt jo testeissä? Kyllähän tässäkin se itämisaika on! Nyt oireettomina käydään siellä testauttamassa, jotta voidaan "rauhallisin mielin" tepastella ihmisten ilmoille ja lähteä taas viikonloppuna terasseille puhaltelemaan sauhuja päin toisten näköä. Täytyy olla täydellisen vastuuton idiootti että lähtee tällaisena aikana satojen muiden ihmisten kanssa purkkiin kellumaan ja lähmimään yhteisiä ottimia buffetpöytiin. Kaikki risteilyillä käyneet jalkapannan kanssa kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kohta :(
Itse tiedän seitsemän henkilöä jotka olivat laivalla vahvistetun tapauksen kanssa samaan aikaan, tarkemmin joko samana tai seuraavana päivänä. Näistä seitsemästä henkilöstä yksi on kaveri ja kuusi työtovereita, joten yhteensä seitsemän. Aika hyvä suhdeluku tulee kun kokonaismäärä kavereita on kaksi, joista mainittu yksi oli laivalla. Ja tovereita on kolmekymmentä joista kuusi oli tuolla laivalla. Eli 7/30=22.3% ihmisistä joiden kanssa olen lähes päivittäin tekemisissä. Onks nyt parempaa settiin ?
PS, ei noilla koronoo kummiskaan ole
PPS: ketään ole ainakaan vielä testattu
PPPS: Arvatkaa tietääkö työnantaja: ei
PPPPS: Arvatkaa onko asiakaspalveluala: on
PPPPPS: Päivittäin käy asiakkaita Turku, Lappeenranta, Tampere akselilta
Tämän viestin tarkoitus, sellaista ei ole mutta suurin osa ihmisistä on varmasti hiljaa tekemisistään lynkkauksen tai palkattoman karanteenin pelossa
Kuulopuheita?
Minäkin kuulin, että Trump muuttaa Marsiin.
Sen on pakko olla totta, koska luin sen internetistä.
Sukulainen Espoossa varasi ajan näytteenottoon ja sai seuraavaksi aamuksi. Putintrollit taas vauhdissa.
Tallinkin juopporisteilijät pitää nyt testata