Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asiakaspalvelualoilta töitä hakiessaan pitää vakuutella työnantajille niin kovasti, että on hyvä asiakaspalvelija?

Vierailija
08.07.2020 |

Etenkin kun tosiasiassa ~80% suomalaisesta asiakaspalvelusta on todella mitäänsanomatonta. Kukaan asiakas tuskin Suomessa loukkaantuu siitä, että kaupan kassa sanoo vain peruskohteliaisuudet ajoittaisella katsekontaktilla ja muuten lähinnä hoitaa työnsä. Suomalaisessa kulttuuriympäristössä on melkeinpä parempi olla hieman mitäänsanomaton. Ainakin itseäni rupeaa vain hikoiluttamaan, jos kassa vaikuttaa liian halukkaalta alkaa vetämään kanssani jotain small talkia, kun olen vain hoitamassa ostoksiani kiireessä pitkän työpäivän jälkeen ja ajattelen hajamielisenä kaikkia asioita, mitä vielä sinä päivänä pitäisi tehdä.

Ja miksi se työnantajien ideaali "hyvästä asiakaspalvelijasta" tuntuu olevan aina se sama nenä-äänellä kimittävä blondi tyttönen? On taito osata kommunikoida erilaisille asiakkaille eri tavoin. Eivät kaikki osaa avautua tarpeistaan päälle hyökkäävälle ylienergisesti kimittävälle ja hymyilevälle lukioikäisen oloiselle tyttelille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos tulee ovesta sisään ja vaikuttaa siltä ettei tuota ongelmia niin yleensä palkataan jos on paikka avoinna.  Kyllähän asiakaspalveluun tarvitaan erilaisia hahmoja ettei kaikki lopeta kun ilkeä mummo itkettää jotain herkkää

Vierailija
2/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä on töissä. Ei joka paikassa tarvita niin paljon small takia. On moni paikka sellainen, missä tarvii siinä palvelun ohessa myös osata hoitaa tietty homma ja näissä arvostetaan asiallisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos tulee ovesta sisään ja vaikuttaa siltä ettei tuota ongelmia niin yleensä palkataan jos on paikka avoinna.  Kyllähän asiakaspalveluun tarvitaan erilaisia hahmoja ettei kaikki lopeta kun ilkeä mummo itkettää jotain herkkää

Viimeisin aspa-homma, jonka sain, oli melko suosittu. Monta sataa hakijaa, ryhmähaastattelu, henkilökohtainen haastattelu ja vielä tulevan esimiehen haastattelu ennen kuin paikka täytettiin.

En mä nyt ihan sanois, että ovesta vaan sisään ja töihin.

Enkä ole nenä-äänellä kimittävä blondi tyttönen.

Vierailija
4/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin aspa-homma, jonka sain, oli melko suosittu. Monta sataa hakijaa, ryhmähaastattelu, henkilökohtainen haastattelu ja vielä tulevan esimiehen haastattelu ennen kuin paikka täytettiin.

Sama. Mun tehtävä on tehdä työnantajalle rahaa siten että samalla asiakas on iloinen. Siihen käytetään kaikki keinot: jonkun kohdalla small talk, jonkun kohdalla asiantuntijapuhe, jonkun kohdalla tunteet ja fiilis edellä.  Kunhan rahaa tulee. 

Vierailija
5/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sanoinkin, että jos on täyspäinen niin palkataan . Asut jossain suuressa kaupungissa jolloin joudut tietenkin taistelemaan työsi itsellesi.

Vierailija
6/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Tolla otsikolla ja sen jälkeisellä tekstillä tekemistä toistensa kanssa. Vai eikö kukaan lukenut sitä oikeasti?

Vierailija
7/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehet ja muut rekryihmiset  yleensä käyvät konsulttien pitämissä  hintavissa koulutuksissa, joissa toistellaan samoja mantroja hyvästä työntekijästä, alaistaidoista, jne.  Siellä kerrotaan kuinka ihmisen pitää olla reipas, avoin, ulospäinsuuntautunut,  sukkela suustaan ja small talk -taitoinen, kestohymyilevä ja aina iloinen. Täyttä p**kaa siis. Ei tuolla ole mitään tekemistä todellisen elämän ja ihmisten kanssa, mutta meillä on menestyvä liiketoiminnan ala, joka suoltaa tuollaista. Itse tykkään tekohymyjen sijaan asiakaspalveluihmisistä, jotka osaavat hommansa ja ovat suht normaaleja ihmisiä.

Vierailija
8/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin valitsen aina sen tietyn asiakaspalvelijan kun hoidan asioita eri paikoissa.

Varon menemestä sen tympeän ja kyllästyneen näköisen luo, joka hädin tuskin tervehtii, murjottelee koko asioinnin ajan, ja tökkää jonkun paperin eteeni ja sanoo tylysti; allekirjoitus.

Ja huonosta ja epäystävällisestä palvelusta olen aina antanut palautetta, ja huomanut että muutostakin sen kautta tulee.

En odota mitään small talkia, kiireessä hoidan itsekin asioita, mutta odotan kyllä firmojen ja valtion ja kuntien virastoissa ystävällistä palvelua.

Vierailija
9/9 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njoo, kerran hain yhteen kakkafirmaan töihin ja siis ne tarkisti mun kaikki maholliset taustat, mul oli kiitettävät työtodistukset paljon "paremmista" myyntitöistä mitä se firma, silti ne halus kaikki maholliset faktat, piti oikee kuulustelun, yms, ja sit ku mul on ihan ylihyvä aspa-asenne, näiden perus myrtsien joukossa etenki se korostuu, niin ku olin sitte siellä niin ei ollukkaan hyvä.. -.- et miks pitää esittää että joo me etitään jtn oikeasti innostunutta hlöä, ku totuus on se, että ne etti sinne mitäänsanomatonta tylsimystä joka ei pidä asiakkaista :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän