Onko alkoholin myymisessä joku kelloaikarajoitus kaupoilla?
Sellainen mielikuva, ettei klo 21 jälkeen enää saa myydä, onko näin?
Kommentit (14)
On naurettavaa hommaa. Hyvin toimiikin kun Suomen juoppoja katselee. Kas kun meillä vähän etelämpänä ei noita spurguja roiku kadulla eikä nuoriso sikaile kännissä, vaikka viinaa saa ostaa pikkukaupoistakin ympäri vuorokauden.
Hyvin toimii nuo rajoitukset ja raitistavat kansaa: http://www.vauva.fi/keskustelu/3808232/ketju/trooli_fi_n_kayttaja_osti_vahan_viinaa/sivu/1
Ainakaan keskaria ei saa ruokakaupoista aamulla ennen yhdeksää. Eka kerran kun aika tuli voimaan olisin ostanut yhden pullon ennen töihinmenoa,tuttu kassa hyvin nolona sanoi että ei vielä saa antaa.
paitsi että se on sallittua 9-21. ei siis 7-21 kuten aiempi väitti. pari minuuttia yli ysin saa myydä, jos asiakas esim. jonossa tai kauppa menee kiinni ysiltä ja on kassalla vasta 21.03. Mutta ennen aamuyhdeksää ei saa minuuttiakaan aikasemmin myydä. On se tarkkaa..
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:00"]
On naurettavaa hommaa. Hyvin toimiikin kun Suomen juoppoja katselee. Kas kun meillä vähän etelämpänä ei noita spurguja roiku kadulla eikä nuoriso sikaile kännissä, vaikka viinaa saa ostaa pikkukaupoistakin ympäri vuorokauden.
[/quote]
Siellä onkin juotu niin kauan, että alkoholistit ovat karsiutuneet pois. Suomalaiseen tautiperintöön se kuuluu edelleen.
Miten ihmiset ei VIELÄKÄÄN tiedä tätä? Kaupat saa myydä alkoholia VAIN klo 9-21, ihan sama mitkä on kaupan aukioloajat. Vaikka kauppa olisi auki 24h, ei saa myydä kuin klo 9-21. Vaikka kauppa aukeaisi klo 7, ei saa myydä ennen klo 9. Olin ennen Siwassa töissä ja jumalauta mua ärsytti, kun ihmiset ihmettelee kovaan ääneen, että NO MISTÄ LÄHTIEN. Vuodesta 2004 lähtien!!!!
No minä, ap., en ole juonut alkoholia 9 vuoteen, joten ei ole tullut näitä asioita seurattuakaan. Nyt olisin voinut korkata, mutta eipä sitten korkatakaan.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:23"]
Miten ihmiset ei VIELÄKÄÄN tiedä tätä? Kaupat saa myydä alkoholia VAIN klo 9-21, ihan sama mitkä on kaupan aukioloajat. Vaikka kauppa olisi auki 24h, ei saa myydä kuin klo 9-21. Vaikka kauppa aukeaisi klo 7, ei saa myydä ennen klo 9. Olin ennen Siwassa töissä ja jumalauta mua ärsytti, kun ihmiset ihmettelee kovaan ääneen, että NO MISTÄ LÄHTIEN. Vuodesta 2004 lähtien!!!!
[/quote]
Mitä sä " Siwan kassa" horiset????
http://www.sttv.fi/alkoholi/alkomyyov.htm
Tossa ihan selkeesti sanotaan että vuodesta 2007!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:26"]
No minä, ap., en ole juonut alkoholia 9 vuoteen, joten ei ole tullut näitä asioita seurattuakaan. Nyt olisin voinut korkata, mutta eipä sitten korkatakaan.
[/quote]
Painukko sitten muualle jeesustelemaan.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:26"]
[/quote]
Painukko sitten muualle jeesustelemaan.
[/quote]
Häh? Mitä mä olen jeesustellut?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:23"]
[/quote]
Mitä sä " Siwan kassa" horiset????
http://www.sttv.fi/alkoholi/alkomyyov.htm
Tossa ihan selkeesti sanotaan että vuodesta 2007!
[/quote]
Ok, vuosi meni mulla väärin :D mutta kellonajat oikein! Ja on se silti jo 6v ollut siis voimassa, ei siis enää mikään upouusi juttu jota ihmiset ei voi tietää?
Alkoholijuomien myynti on sallittua klo 7 – 21 välisenä aikana silloin, kun myyntipaikka saa olla avoinna yleisölle. Alkoholijuomien myyntiaikaa ei voi jatkaa edes tilapäisesti.