Perhelomamatkamme taitaa kuitenkin vaihtua aikuisten matkaksi.
Ollaan pitkään harkittu perheen lomamatkaa ulkomaille, mitä ei olla siis koskaan tehty (Viroa lukuunottamatta) minnekään kauemmas. Nyt on eitsitty ja etsitty, mutta liian kalliiksi tulee viiden hengen matka lentäen Etelän kohteisiin. Lisäksi perhekoko rajoittaa hotelleja todella paljon. Paras lasten kannalta olisi tietenkin joku rento loma uima-altaan äärellä, mutta epäilen, että jaksaisin makoilla viikkoa saman altaan äärellä.
Olen nyt huvikseni katsellut matkoja miehelleni ja minulle ja tulisi niin paljon edullisemmasi ja päästäisiin unelmakohteeseen n. kolmasosa perhematkan hinnalla. Ollaanko epäreiluja lapsia kohtaan jos eivät vieläkään pääse lentokoneeseen vaan tehtäisiin heidän kanssaan joku lyhyt kotimaan pyrähdys kylpylään tms.? Käytiin viime kesänäkin kahdestaan miehen kanssa kaupunkikohteessa ja matka oli ihanan rentouttava, nähtiin nähtävyysiä, syötiin hyvin ja käytiin ostoksilla ym. mitä lasten kanssa matkaillessa ei voi tehdä.
Sormi on ihan näppäimellä lähettää varaus eteenpäin ja kysyä vanhemmilta hoitoapua pariksi kolmeksi yöksi.
Kommentit (11)
No minä taas olen ihan eri linjoilla kakkosen kanssa, minä nautin tosi paljon matkoista kolmen lapsemme kanssa. Käymme välillä myös viikonloppureissuilla Euroopassa /Usassa kahdestaan ja tottakai se on erilaista, mutta ns. etelän matkoille haluan lapset mukaan,.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 20:56"]
No minä taas olen ihan eri linjoilla kakkosen kanssa, minä nautin tosi paljon matkoista kolmen lapsemme kanssa. Käymme välillä myös viikonloppureissuilla Euroopassa /Usassa kahdestaan ja tottakai se on erilaista, mutta ns. etelän matkoille haluan lapset mukaan,.
[/quote]
Eri tilanteet meillä. Kiinnipitoja ja raivareita yms kotona tarpeeksi. Sitä ei todellakaan kaipaa ja halua lomamatkoilla. Lomailu ja rentoutuminen kaukana. Kuitenkin niin kuten jo sanoin niin lapsemme on pääsyt reissaamaan ihan riittävästi. Nyt saa olla jäähyillä niistä.
t. Kakkonen
Meillä myös erityislapsi. Aika harvoin matkustetaan ulkomaille mutta aina lapsi mukana. Raastavaa se on mutta sydän ei kestä jättää lasta kotiin.
Kun nyt kerta kysyt, niin mun mielestä olette epäreiluja lapsia kohtaan, jos lapset ei koskaan pääse matkoille mukaan vaan käytte aina miehen kanssa kahdestaan. Me mennään välillä viikonloppulomalle miehen kanssa kahdestaan, mutta en mä minnekään etelän lomalle lähtisi ilman lapsia. Ja musta on kivaa viettää lomaa lasteni kanssa.Kallistahan se on ison perheen kanssa (meilläkin on 3 lasta) mutta menkää sitten vaikka harvemmin reissuun.
Jos tekisitte kompromissin? Eli menkää miehen kanssa kahdestaa (edullisemmin mitä koko perhe) ja käyttääkää erotus siihen että menette lapsien kanssa johonkin lähemmäs/lyhyemmäksi aikaa? Unohtakaa kotimaan kylpylät ym. ja menkää (joko lentotarjouksilla tai halpalentoyhtiöllä) johonkin kaupunkiin esim. muutamaksi yöksi. Ei maksa paljoa, jos valitsette maan missä edullinen hintataso voitte käydä ulkona syömässä/huvipuistossa/eläintarhassa jne. edullisemmin mitä Suomessa =matka ei maksa juuri mitään (ei ainakaan enempää mitä esim. viikonloppu kylpylässä tmv. loma).
Siis kyllä me tehdään joka kesä joku pieni lomamatka lastenkin kanssa, mutta ne on olleet parin-kolmen päivän matkoja kotimaassa tai Virossa. Lisäksi on tehty aikuisten viikonloppumatka erikseen. Tämä olisi siis nytkin suunnitelmissä, ei mitään viikon matkaa ilman lapsia vaan kahden-kolmen yön reissu johonkin Euroopan kaupunkikohteeseen. Lapset eivät nauti muusta kuin uimisesta ja leikkipuistoista tms. joten ei ole mitään järkeä lähteä heidän kanssaan kaupunkikohteisiin. Nauttivat uima-altaista varmasti kotimaassakin ja säästetään pitkä penni kun ei turhaan lennetä uimaan jonnekin rantalomalle.
Näin kaikki saisivat jotain lomaltaan. Pari päivää kotimaan kylpylässä ja pari päivää meille aikuisille jossain Euroopan kaupungissa.
ap
ap
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:16"]
Siis kyllä me tehdään joka kesä joku pieni lomamatka lastenkin kanssa, mutta ne on olleet parin-kolmen päivän matkoja kotimaassa tai Virossa. Lisäksi on tehty aikuisten viikonloppumatka erikseen. Tämä olisi siis nytkin suunnitelmissä, ei mitään viikon matkaa ilman lapsia vaan kahden-kolmen yön reissu johonkin Euroopan kaupunkikohteeseen. Lapset eivät nauti muusta kuin uimisesta ja leikkipuistoista tms. joten ei ole mitään järkeä lähteä heidän kanssaan kaupunkikohteisiin. Nauttivat uima-altaista varmasti kotimaassakin ja säästetään pitkä penni kun ei turhaan lennetä uimaan jonnekin rantalomalle.
Näin kaikki saisivat jotain lomaltaan. Pari päivää kotimaan kylpylässä ja pari päivää meille aikuisille jossain Euroopan kaupungissa.
ap
ap
[/quote]
No olet näköjään päättänyt jo, joten anna mennä. Itse olen aina päässyt reissaamaan vanhempieni kanssa ja tuntuisi itsestänikin väärältä jättää lapset kotiin. Ainakin jos eivät ole lupauksista huolimatta päässeet matkaan eikä ole mutään erityistä syytä, kuten juurikin näillä erityisten vanhemmilla.
Meillä ei ole lapset päässeet matkalle, kun ei olla itsekään käyty missään. Ei ole rahastakaan kiinni, vaan puoiso on tykännyt lomat käyttää kalasteluun. Hän on työn puolesta joutunut reissaamaan eikä ole ollut muulloin kiinnostunut ja minä en ole saanut lasten kanssa aikaiseksi keskenään lähteä. Tosin on sekin, että itse olin 15 vuotta pätkätyökierteessä ja ei voinut lähteä välissä mihinkään, kun odotti että jos joku työpaikka taas kohta selviää, että pääseekö sinne.
Tee kuten itsestäsi hyvältä tuntuu, et ole lapsillesi "velkaa" lomamatkoissa. :P Minullakin haastava erityislapsi kuten kakkosella, enkä tosiaankaan pilaa enää ainuttakaan lomaa hänen seurassaan...
Minusta on erittäin tärkeää, että puolisot viettävät kahdenkeskeistä aikaa. Äiti ja isä rakastavat toisiaan ja haluavat viettää aikaa myös ihan kahdestaan ja matkustaa jne. ilman lapsia. Siinä ei ole mitään epäreiluutta. Vanhempien suhteen hoitamisesta hyötyy koko perhe. On hyvä näyttää lapsille esimerkkiä, että vanhemmat ovat edelleen nimenomaan myös pariskunta, ei pelkästään äiti ja isä.
Me teemme matkoja vain aikuisten kesken, Ei siksi ettei varaa olisi. Meidän lapsi ei vain ole matkustukseen kunnossa. Hänen kanssaan on toki matkoja tehty. Haastava ja vaativa erityislapsi. Ei kiitos enää. Katsellaan sitten joskus myöhemmin uudestaan. Toki hän on jo niin iso, että voi kohta matkustaa ihan itsekseen ja mihin haluaa,
Pakko myöntää, että nautin ja saan enemmän irti reissuista, kun matkustan puolisoni kanssa kaksin, Mikäli teillä on mahdollisuus mennä kahden niin antaa mennä vaan.