Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusi naapuri ei sitten tullut taloyhtiön kokoukseen

Vierailija
08.07.2020 |

Kylmää kyytiä luvassa vapaamatkustajille.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa huoltoyhtiö. 

Katselin tuossa erästä myynti-ilmoitusta.

Siinä oli maininta "Asukkaat hoitavat yhtiön huollon". Tarkoittaa siis ulkoalueita jne.

Kunkin asunnon vuoro on yksi kuukausi. Yhtiössä kuusi asuntoa eli huototyötä on kaksi kuukautta vuodessa. Kyseessä pohjoisessa sijaitseva kohde. Lumitöitä saattaa tulla kaksi kuukautta vuodessa ja minnekkään et lähde. Varmaan hieman lapa tärisee, kun tulet yövuorosta ja alat kolaamaan jälkakäytäviä ja autokatoksia, sekä parkkipaikkoja.

Mutta halvalla pääsee!

Vierailija
42/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on pieni taloyhtiö, niin itse asiassa yhtiökokoukset ovat usein pelkkiä muodollisuuksia, Kaikki on sovittu jo pihamaalla joristessa pitkin vuotta.

Yhtiökokouksiin on jokaisella osakkaalla oikeus, mutta ei velvollisuus. Joten ajattele asia niin, että naapurisi menetti oikeutensa päättää asioista ja hyväksyy sen mitä te olette muut sopineet.

Talkoot ovat aina mäntti juttu, sillä kun ne eivät ole pakollisia saa niistä jäädä pois. On ihan teidän oma päätöksenne joutua raatamaan(?) pois jääneen osakkaankin puolesta. Tyhmää valittaa asiasta.

Kannattaa liittyä vaikkapa Omakotitaloyhdistykseen, joka pitää sisällään asiaa myös rivareista ja kerrostaloista Sieltä saa hyvää tietoa osakkaiden velvollisuuksista sekä taloyhtiön pyörittämisestä. Niinkin pienessä taloyhtiössä kuin teillä (?) asiat otetaan niin älyttömän henkilökohtaisesti. Se vie vuosien saatossa voimia ja turhauttaa.

Pienet taloyhtiöt ovat diktatuurin viimeisiä linnakkeita. Minä en enää suostuisi sellaisessa asuaan, Erehdyin kerran ja siitä helvetistä irti pääseminen, henkisesti, oli pitkä prosessi. Säikyn yhä naapureita, vaikka olisivat ihan kivojakin uudessa kodissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa ulinaa. Taloyhtiössä töitä tehdään vapaaehtoisesti. Eivät kaikki mummot pysty kolaamaan lumia tai hiekottamaan pihoja. Hyvä kun pysyvät rollaattorin kanssa ylhäällä. Eikä eläkeläisistä ole kattojen puhdistajiksi, tai selkävaivasesta ojan kaivajaksi. Mulla on pienet lapset, enkä voi jättää niitä vahtimatta siksi aikaa, että ajaisin taloyhtiön nurmikon. Meidän 4 v villi pikkujätkä karkaisi heti. Jos teitä vaivaa se, että joku ei pysty/halua osallistua yhtiön yhteisiin töihin, niin ostakaa palvelu huoltoyhtiöltä. Taloyhtiössä voi toimia myös ulkopuolinen hallitus, jos kukaan ei halua hallitukseen lähteä. Se tietty maksaa, mutta niin työ aina maksaa.

Vierailija
44/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi tehdä taloyhtiön kokouksesta elokuva. Ja sitten kun se tulee elokuvateattereihin, muistakaa, että idea saatiin tästä ketjusta.

Laittakaa Tommi Korpelalle viestiä, että tekee. Ja kuka se toinen sen MS Romanticin takana oleva tyyppi oli. Niille. Tulisi hyvä leffa. Tai sarja!

Vierailija
45/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on kiertäviä vuoroja, nyt yksi osakas jättäytyi niistä ulos. Neljä muuta tekee tämän yhden vapaamatkustajille työt, kun vain oikeuksia tyyppi nauttii muiden talkootyöllä tekeemästä alemmasta vastikkeesta.

No tuo, että jotkut jäävät pois taloyhtiön talkootöistä, on ihan tiedossa oleva riski siinä vaiheessa kun päätetään, että otetaanko huoltoyhtiön hoitamaan vai säästetäänkö ja tehdään itse. Te olette sen riskin joskus aikoinaan ottaneet ja nyt se sitten realisoitui. Miksi ette yhtiökokouksessa päättäneet ottaa huoltoyhtiötä hoitamaan, jos tämä ärsyttää näin paljon?

Vierailija
46/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on pieni taloyhtiö, niin itse asiassa yhtiökokoukset ovat usein pelkkiä muodollisuuksia, Kaikki on sovittu jo pihamaalla joristessa pitkin vuotta.

Yhtiökokouksiin on jokaisella osakkaalla oikeus, mutta ei velvollisuus. Joten ajattele asia niin, että naapurisi menetti oikeutensa päättää asioista ja hyväksyy sen mitä te olette muut sopineet.

Talkoot ovat aina mäntti juttu, sillä kun ne eivät ole pakollisia saa niistä jäädä pois. On ihan teidän oma päätöksenne joutua raatamaan(?) pois jääneen osakkaankin puolesta. Tyhmää valittaa asiasta.

Kannattaa liittyä vaikkapa Omakotitaloyhdistykseen, joka pitää sisällään asiaa myös rivareista ja kerrostaloista Sieltä saa hyvää tietoa osakkaiden velvollisuuksista sekä taloyhtiön pyörittämisestä. Niinkin pienessä taloyhtiössä kuin teillä (?) asiat otetaan niin älyttömän henkilökohtaisesti. Se vie vuosien saatossa voimia ja turhauttaa.

Pienet taloyhtiöt ovat diktatuurin viimeisiä linnakkeita. Minä en enää suostuisi sellaisessa asuaan, Erehdyin kerran ja siitä helvetistä irti pääseminen, henkisesti, oli pitkä prosessi. Säikyn yhä naapureita, vaikka olisivat ihan kivojakin uudessa kodissani.

Juuri näin. Meillä on pieni taloyhtiö ja asiat on jo keskusteltu ja päätetty ennen varsinaista kokousta. Ne kokoukset menee tosi nopeasti, kun kaikki on jo selvää etukäteen. 

Vierailija
47/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän etäisyyttä kaikkiin naapureihin. Sitä paremmin tulee toimeen mitä harvemmin näkee. Meillä oli ennen täällä aika uskomattomia naapureita. Isännöitsijälläkin meni hermo naapurin ukon soitteluun niin, että se irtisanoi lopulta isännöintisopimuksen koko taloyhtiöltä. Kierrän siis naapurit ja kokoukset kaukaa jos vain mahdollista. Nyt meillä on onneksi ihan ok naapurit. Ehkä juuri siksi, että välttelen heitä.

Vierailija
48/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä taloyhtiössä. Yksi naapuri on superahkera ja hoitaa pihaa (myös yhteisiä alueita) koko ajan. Muita ei kiinnosta ja tehdään vain pakolliset. (esim. lumityöt). Kaiken ei tarvitse olla tiptop. Jos joku haluaa käyttää lomansa pihan kuokkimiseen, se on hänen valintansa. Meillä muilla on ihan eri prioriteetit. Mun puolesta saa metsittyä koko tontti, ei kiinnosta.

Vierailija
49/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on riitaisa taloyhtiö, jossa tehdään paljon epävirallista suhmurointia. Kun ei käy kokouksissa, on oikeus odottaa, että asiat ilmenee kirjallisesti kokouskutsusta ja taloyhtiön pöytäkirjoista. 

Nuo taloyhtiöiden Puuha-Petet on todellinen piina. 

Vierailija
50/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pienessä taloyhtiössä. Yksi naapuri on superahkera ja hoitaa pihaa (myös yhteisiä alueita) koko ajan. Muita ei kiinnosta ja tehdään vain pakolliset. (esim. lumityöt). Kaiken ei tarvitse olla tiptop. Jos joku haluaa käyttää lomansa pihan kuokkimiseen, se on hänen valintansa. Meillä muilla on ihan eri prioriteetit. Mun puolesta saa metsittyä koko tontti, ei kiinnosta.

Meillä on kans istutsten kimpussa häärääjä koko ajan kastelemassa pihaa. On nyt alkanut pomottaa ja kieltää muita osakkaita, mm lapsia, liikkumasta nurmikoilla. Tälläisilta piha- alueet omaan yksityiseen harrastuskäyttöön anastavilta pitäisi periä vuokraa. Ei ole todellakaan mikään yhteinen ilo, että joku raivotar omii pihan ja vielä lisäksi kantaa marttyyrin viittaa ja vetoaa säästöihin. Toivoisin tilalle parkkipaikkoja vaikka mieluummin.

Vierailija
51/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin suuri osa asukkaista haluaisi, että pihassa olisi puita, kukkia ja pensaita. Mutta eipä vain ole, kun taloyhtiössä asuu kaksi eläkkeellä olevaa jäärää, joista toinen omistaa moottorisahan ja toinen tappaa kaiken elävän Round upilla. Pensaat on leikattu neliöiksi, puut on kaadettu omin luvin tai leikattu 2m pitkiksi, latvat katkottu. Voikukat kaivetaan ylös ja kaikkia muitakin kukkia vihataa. Puiden ympärystät poltettu Round upilla. Joidenkin näkemys kauniista pihasta on tasainen nurmikko, jossa seisoo yksi pystyyn kuollut puu.

Vierailija
52/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni taloyhtiö, kiertävät vuorot, talkoot, säästöt= MIKÄ PAINAJAINEN! 

Vierailija
53/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on kiertäviä vuoroja, nyt yksi osakas jättäytyi niistä ulos. Neljä muuta tekee tämän yhden vapaamatkustajille työt, kun vain oikeuksia tyyppi nauttii muiden talkootyöllä tekeemästä alemmasta vastikkeesta.

Sä olet ihan sekaisin päästäsi. Nuo kiertävät vuorot ei liity mitenkään siihen osallistuuko kokoukseen tai ei. Ja talkootyö muutenkin on aina vapaaehtoista. Oikeesti hävettää sun tyhmyys.

Vierailija
54/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkään kiinteistöhuollon palveluita, unohtakaa talkoot ja kieltäkää pihojen omiminen. Siinä on onnistuneen asumisen resepti. Se puuhastelu ei ole koskaan pyyteetöntä vaan kohta ei muilla osakkailla ole ollenkaan pihaa, vaikka maksut kelpaa kyllä. 

Vierailija
55/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jäämällä pois kokouksesta. Ettekö pysty määräämään poissaolevalle niitä kiertäviä töitä.

(jos sellaisista on virallisesti säännöissä ja yhtiöjärjestyksessä sovittu)

Vierailija
56/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin suuri osa asukkaista haluaisi, että pihassa olisi puita, kukkia ja pensaita. Mutta eipä vain ole, kun taloyhtiössä asuu kaksi eläkkeellä olevaa jäärää, joista toinen omistaa moottorisahan ja toinen tappaa kaiken elävän Round upilla. Pensaat on leikattu neliöiksi, puut on kaadettu omin luvin tai leikattu 2m pitkiksi, latvat katkottu. Voikukat kaivetaan ylös ja kaikkia muitakin kukkia vihataa. Puiden ympärystät poltettu Round upilla. Joidenkin näkemys kauniista pihasta on tasainen nurmikko, jossa seisoo yksi pystyyn kuollut puu.

Rikosilmoitus, jos on puita kaadettu ilman lupaa.

Vierailija
57/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo taloyhtiöt on ihan peeseestä. Itse kun asuin niin kaksi kuppikuntaa taisteli vallasta. Oli hupaisaa seurattavaa mitä muutama vallahimoinen kiihkoilija saa aikaan. Itse olin aiemmin jonkin aikaa kunnallispolitiikassa mukana ja luulin että kaikki on vallan tavoittelussa jo nähnyt mutta ei. Itseä ei hommat hirveästi kiinnostaneet koska takki oli tyhjä politikoinnista ja luulin olevan rentoa mennä ensimmäiseen kokoukseen ja harkitsin silti jopa hallitukseen menoa. Mutta kun näin sen touhun pudistelin epäuskoisena päätä ja en sen jälkeen paikalle mennyt sotaa katsomaan.

No se yhtiö on mulle jo historiaa. Kaveri piirissä aina hyvät naurut saadaan kun muistelen niille sitä aikaa.

Vierailija
58/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdeksan asunnon taloyhtiö, jossa talkootyöllä tapahtuva huolto. Ei listoja ja kaksi asukasta osallistuu (kun tarpeelliseksi näkee). On näitä rollaattorimummeleita enimmäkseen, osa jo laitoshoidossa (eli asunnot odottavat tyhjinä omistajien kuolemaa) ja vuokralainen.

Ruoho tahtoo olla pitkää ja lumityöt sinne päin, nyt varattu 300 euroa vuodessa lahjakortteihin osallistujille. Siitäkin ollut sanomista kun ei silloin ollut puhettakaan semmoisesta kun nämä mummut vielä pystyivät talkoilemaan (silloin suurin osa pystyi osallistumaan). Huoltoa pidetään kalliina.

Vierailija
59/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni taloyhtiö, kiertävä talonmiesvuoro, talvella huoltoyhtiö hiekoittaa ja auraa. Edellinen isännöitsijä irtisanoi itsensä, koska ei tullut toimeen silloisen hpj:n kanssa. Yh-äitejä on kaksi, lapsettomia pariskuntia 2, yksi vauhdikas sinkku, kaksi keskiverto perhettä ja eläkeläisiä kolme, joista yhdellä asuu aikuinen lapsi/nisti asunnossa... Uuden isännöitsijän kanssa aloitettiin vuosi sitten ja nykyinen hpj on mahtava, sovitteleva, asioista selvää ottava ja keskusteleva ( eli minä). Koko ajan etsitään omakotitaloa, saisi lepovuoron hallituksesta. Eläkeläiset ei lähde hallitukseen, eikätoin yh-äideistä. Siinäpä sitten peukaloruuvilla väännetty porukka hallitukseen ja yritetään tehdä yhteistyötä.

Vierailija
60/70 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän oikein :D

Pj: minä olen tuota teidän johtaja.

Varma Laakkonen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän