Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakotatko/painostatko harrastukseen?

Vierailija
04.05.2013 |

Eli jos näet että lapsesi soveltuu tiettyy harrastukseen tai se on mielestäsi muuten todella hyvä, painostatko lastasi/kannustatko nurinasta huolimatta harrastamaan sitä? Siis jos nurinaa on lähes joka kerta sinne lähtiessään, mutta kivaakin on ollut. Ja lapsesi silti ei haluaisi siellä käydä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa uudessa harrastuksessa ja kauden loppuun vanhassa harrastuksessa olen pakottanut. Eli siis uusi harrastus on lopetettu nurinan vuoksi alkuunsa, vaikka lapsi olisi siinä selvsti ollut lahjakas (toisen kerran houkuttelin käymään kokeilemassa). 

Vierailija
2/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Jos lapsi alkaa temppuilemaan, eikä tee tosissaan, niin emme kyllä jatka harrastusta. Sehän haittaa jo muutakin ryhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos lapsi on lahjakas, tekee kunnolla ja menestyy sekä tunnin jälkeen lapsi on iloinen ja nauttinut harrastuksestaan. Silloin kyse lienee alkukankeudesta mikäli harrastuksessa ei ole mukana ketään kaveria.

Vierailija
4/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sanoo että vihaa sitä? Jos lapsi ei `jaksa`lähteä harrastukseen, annatteko

valita esim. kaverit tai koti vs. harrastus? Milloin pitää lopettaa painostus, jos joka viikko valitetaan? Nyt vuoden verran harrastusta kerran viikossa (tanssillinen) ja alustavasti olen ilmoittanut syksyn ryhmään. Tuntuu vain, että olenko aivan sairas manipuloiva äiti, joka ei osaa kuunnella lapsen mielipidetään.

Vierailija
5/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei harrastus kiinnostaisi, painostaisin lopettamaan. En maksaisi kahtasataa kuukaudessa siitä, että lusmuilisi.

Vierailija
6/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua äiti pakotti 6v harrastukseen, jota inhosin sitä siitä n. 5,5v. Ei jäänyt siitä mitään hyvää fiilistä kyllä. Jos lapsi oikeesti JOKA kerta sanoo, ettei halua, ja pitkän aikaa, niin kokeilkaa jotain uutta.

Vierailija
7/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on itse mankunut ja halunnut harrastuksen ja se on maksettu, joutuu lapsi käymään harrastuksessa kauden loppuun vaikkei kiinnostaisikaan, sen jälkeen ei tarvitse jatkaa jos ei halua.

Jokainen lapsen haluama harrastus aloitetaan lupaamalla käydä tunneilla koko se maksukausi, kiinnostaa tai ei. Itse en ole lapsille harrastuksia tyrkyttänyt, itse ovat halunneet aloittaa ja sitten käyvät sen maksetun kauden loppuun.